Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dorabianie elektryki Corsa B

korba123 25 Kwi 2010 23:48 2572 8
  • #1 25 Kwi 2010 23:48
    korba123
    Poziom 11  

    Witam wszystkich!

    Jestem posiadaczem Opla Corsy B 3D 98r 1.0l 12V z beznadziejnym wyposażeniem elektrycznym. Zawsze mnie to drażniło a w szczególności brakuje mi centralnego zamka. Wpadłem więc na pomysł, żeby go dorobić ale nie chciałem kupować beznadziejnego zestawu uniwersalnego tylko dołożyć oryginalny. I w trakcie poszukiwań części wpadłem na pomysł, żeby założyć instalacje z najbogatrzej wersji Corsy, która posiada c. zamek, oraz el. szyby i lusterka. Zagłębiłem się w schematy i stwierdziłem, że to całkiem możliwe. I tutaj pojawiają się kilka moich pytań:

    1. Które wiązki kabli muszę wymienić? Na 100% są to wiązki w drzwiach i tzw. "nadwozie tył" do której są one podłączone. Wydaje mi się również, że powinienem wymienić wiązkę od tablicy rozdzielczej razem z puszką bezpieczników i przekaźników.

    2. Czy po takiej wymianie kabli auto w ogóle odpali? Tzn. czy w instalacji z samochodu z innym silnikiem będą identyczne wtyczki?

    3. Silnika i komputera nie chce ruszać. Jak wyglądać będzie sprawa właśnie z przekaźnikami i bezpiecznikami? Jak się do nich dobrać żeby to wszystko po złożeniu trzymało się kupy i działało tak jak trzeba?


    Oczywiście do wszystkiego dochodzi wymiana zamków, mechanizmów podnoszenia szyb, lusterek, i plastików we wnętrzu ale tego nie chcę rozpatrywać bo jeśli instalacja będzie OK to reszta pójdzie jak z płatka.

    Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i pozdrawiam!

    0 8
  • Relpol
  • #2 26 Kwi 2010 07:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • #3 26 Kwi 2010 09:34
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli kupisz całe wiązki wszystko będzie pasowało a silnik odpali.

    1
  • #4 26 Kwi 2010 15:43
    korba123
    Poziom 11  

    Ok. Dzięki za odp Pawel wawa. Tylko teraz które? Tą od tablicy rozdzielczej razem z bezpiecznikami i przekaźnikami też? Bo nie jestem pewien czy jest ona inna niż te w bogatrzych wersjach.

    0
  • #5 26 Kwi 2010 19:59
    springonion
    Poziom 12  

    Skrzynka bezpieczników i przekaźników też jest do wymiany. W uboższych wersjach nie ma podprowadzonych połączeń pod dodatkowe wyposażenie.

    0
  • #6 26 Kwi 2010 21:11
    korba123
    Poziom 11  

    Z tym, że w Corsie są 3 puszki przekaźników w kabinie i jedna od silnika pod maską. Mam nadzieję, że te 3 są na jednej wiązce, żeby kombinacji nie było. W załączniku dodaje komplet schematów do Corsy B. Może jeszcze się trafi jakaś cenna uwaga na ten temat.

    1
    Załączniki:
  • #7 26 Kwi 2010 21:36
    milejow
    Poziom 42  

    Nie jestem pewien na 100% ale chyba okablowanie pod central i elektrykę szyb jest doprowadzone do słupków i trzeba tylko wymienić wiązki w drzwiach, uzupełnić bezpieczniki i przekaźniki i zamontować sterownik zamka i szyb. Na 100% jest instalacja pod centralny (tylko do złączy w słupkach) bo wykorzystywałem ją przy montażu uniwersala

    0
  • #8 26 Kwi 2010 22:35
    korba123
    Poziom 11  

    Sprawdzałem i ja mam do drzwi tylko 2 kable poprowadzone do głośników. Reszta pinów na złączu jest niewykorzystana. A po za tym chce zrobić full elektrykę, więc i tak muszę wymienić wiązki.

    0
  • #9 27 Kwi 2010 14:46
    Andiv
    Poziom 32  

    Powiem więcej - elektryka pod centralny jest poprowadzona bod sam zamek. Kostka jest wpięta w drzwiach w w gniazdo (bez pinów) w zamku. W prawym boczku masz dwie kostki pod moduł - tam czarny z żółtym i czarny z czerwonym to wyjścia na siłowniki, jest zasilanie i masa, tylko kierunki trzeba ciągnąć na lewą strone. Robiłem taką w ubiegłym tygodniu. Poszła uniwersalami - siłownik montujesz do linki tóż pod plastikiem dzyndzla. Jedyne co trzeba zrobić to obciąć ozdobną ramke wokół dzyndzla pod tapicerką bo jest za długa.

    0