Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B6 i niefabryczne radio

StaruchPl 26 Kwi 2010 10:27 9001 6
  • #1 26 Kwi 2010 10:27
    StaruchPl
    Poziom 11  

    Witam
    Zmieniłem ostatnio w Passacie B6 (rok 2007, diesel) oryginalne radio RCD300 na Pioneera F900Bt. Wszystko działa ok - trzyma pamięć, radio włącza się po uruchomieniu silnika. Podłączone jest przejściówką ISO.
    Zasilanie - czerwony kabel podłączony do zapalniczki (+12 V po włączeniu zapłonu)
    Kabel żółty - + 12V z bat.
    Problem w tym, że radio wyłącza się natychmiast po zgaszeniu silnika oraz aby można mieć je włączone na postoju koniecznie musi być włączony zapłon (świecą wszystkie kontrolki).
    Kolejny problem to taki że po wciśnięciu kluczyka w poz. 2 *wtedy kiedy zapalają się wszystkie kontrolki) radio się zaczyna włączać natomiast po głębszym wciśnięciu (w celu uruchomienia silnika) następuje następuje chwilowe odcięcie prądu do radia i od nowa radio zaczyna rozruch.
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby gdyby radio uruchamiało się w momencie włożenia kluczyka (w poz. 1 - nie świecą wtedy żadne kontrolki) oraz grało dalej po wyłączeniu zapłonu do momentu wyjęcia kluczyka - tak jak w radiu fabrycznym.
    Może ktoś wie jak rozwiązać problem. Słyszałem że konieczny jest jakaś układzik który podaje sygnały na CAN.
    Bardzo proszę o pomoc

    0 6
  • #2 27 Kwi 2010 08:46
    tttomekkk
    Poziom 12  

    Żaden "układzik" CAN nie jest potrzebny. RCD 300 - nie posiada linii CAN a napewno działało w twoim autku .Potrzebne jest odpowiednie podłączenie.

    0
  • #3 28 Kwi 2010 22:56
    daywalker1
    Poziom 14  

    Musisz znaleźć kabelek na którym pojawia się 12V w momencie kiedy masz kluczyk w pozycji 1 i podłączyć do czerwonego kabla od radia ACC. Nie może być na tym samym kablu co zapalniczka bo tam napięcie pojawia się dopiero w pozycji 2 stacyjki.

    0
  • #4 30 Kwi 2010 21:00
    StaruchPl
    Poziom 11  

    Mam problem z lokalizacją odpowiedniego kabla. Zgodnie ze schematem podłączenia radia RCD300 (schemat z internetu) są dwa kable zasilające (zresztą tak również sugerujecie na forum). SAFE i +UB. U mnie w kostce zasilającej oba te kable są zmostkowane i cały czas występuje na nich +12V. Do kostki podłączone są również kabelki CAN. Myślę że za poprawną pracę radia odpowiedzialny jest moduł komfort który steruje tzw "logiką zapłonu".
    Niestety mój Pionieer jest podłączny inaczej (chyba) i konieczny jest kabel na którym to +12V pojawi się po wetknięciu kluczyka do stacyjki i wciśnięciu go do poł. I.
    Nie potrafię nigdzie w skrzynkach bezpieczników zlokalizować takiego kabla i jedyne co mi przychodzi do głowy to rozebranie obudowy kolumny kierowniczej i odnalezienie kabelków zwalniających blokadę kierownicy - bo chyba tylko ona w tym momencie dostaje napięcie (słychać wyraźny stuk).
    Bardzo proszę kogoś bardziej zorientowanego w tym temacie o pomoc bo nie chcę czegoś namieszać w samochodzie.
    Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi.

    0
  • #5 05 Maj 2010 10:50
    daywalker1
    Poziom 14  

    Jeśli posiadasz woltomierz to możesz sprawdzić czy na którymś z tych kabelków CAN pojawia się +12V i pociągnąć do ACC radia a napięcie z kostki ISO daj tylko na żółty kabelek radia CONSTANT +12V. Obwód ACC nie ma bardzo dużego poboru prądu więc sądzę że podłączenie napięcia z innego obwodu niż kostka ISO nie powinno raczej uszkodzić czegoś w samochodzie.

    1
  • #6 06 Maj 2010 16:49
    Nawigator
    Poziom 33  

    RCD300 ma sterowanie wszystkimi funkcjami wyłącznie po szynie CAN.
    ttttomekk coś tu mąci.
    Najlepszy byłby gotowy adapter can/analog.
    No chyba ze akurat w tym modelu auta znajdziesz w jakimś module sygnał zapłonu analogowy 0/12V. Poszukaj na niemieckich forumach.

    N.

    2
  • #7 07 Maj 2010 08:39
    StaruchPl
    Poziom 11  

    Nawigator a masz może jakieś namiary gdzie mogę kupić taki moduł?

    Znalazłem w internecie coś takiego: http://www.asken.pl/pl/view/90:Pche%C5%82ka_CAN
    Czy może to by się nadawało?
    A może ktoś wie jak takie urządzenie zrobić?
    Pozdrawiam

    1