Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 416 ubywający płyn chlodniczy

26 Kwi 2010 10:59 10487 17
  • Poziom 8  
    Witam posiadam Roverka 416.od niedawna zauważyłem że ubywa mi płyn chłodniczy.Uzupełniłem poziom do max ale po przejechaniu ok. 500km poziom spadł i obecnie jest minimum płynu.auto raczej nie straciło na mocy.Około 4000 km temu w aucie założyłem instalacje lpg.co moze byc przyczyna takiego ubytku płunu.Prosze o pomoc
  • Poziom 27  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Raczej na chłodnym
  • Poziom 28  
    Może być zapowietrzony duży obieg i dopiero po otwarciu termostatu płyn dociera do całego układu chłodzenia. Może też być uszkodzona uszczelka pod głowicą (trzeba sprawdzić czy płyn nie pojawia się w oleju) jak również uszczelka kolektora ssącego (płyn dostaje się do cylindrów i jest spalany). Po więcej informacji zapraszam na forum.roverki.eu
  • Poziom 39  
    Nie podałeś rocznika, ale zapewne chodzi o znany problem. Czyli uszkodzenie uszczelki głowicy od strony sprzęgła. czyli ubytki do cylindra a wyciek następuje po kilkugodzinnym postoju. Takie leciutkie sączenie po korpusie silnika.
  • Poziom 10  
    Moim zdaniem to jest wina uszczelki pod głowicą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego.
  • Poziom 8  
    Po korpusie nie cieknie płyn.Cały układ jest odpowietrzony.a z rury wydechowej coś pryska po chwili stania w jednym miejscu pod rurą na asfalcie robi sie wilgotna plama.olej utrzymuje sie w normie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A rocznik autka to 1996.autko kupione od brzydkiej niemki.przebieg na liczniku 129000 km w tej chwili.chyba prawdziwy patrzac na ksiazkę serwisowa

    Dodano po 9 [minuty]:

    Mam jeszcze jeden mały problem a mianowicie: gdy silnik jest zimny i chodzi ssanie silnik nie równo pracuje tak jakbu nie chodził na jeden tłok-tak podczas postoju a w trakcie jazdy bardzo nim szarpie i praktycznie nie reaguje na gaz.auto przyspiesza dopiero po wciscieciu pedału gazu do oporu.i po przejechaniu 2 km z chwila gdy silnik sie zagrzeje i ssanie sie wyłaczy autko jedzie normalnie i na wolnych obrotach pracuje idealnie.
  • Poziom 16  
    Może być winna pompa płynu chłodzącego, puszcza płyn podczas rozgrzewania się silnika i podczas stygnięcia.
    Chyba, że była już wymieniana razem z paskiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Zobacz z rana czy pod kolektorem dolotowym od strony miarki oleju nie masz sciezki plunu lub bialego nalotu. Rowniez z rana (skoro wtedy najgorzej chodzi) odkrec pierwsza swiece od strony rozrzadu i zobacz czy w garze nie ma plynu. Uszczelka kolektora dolotowego lubi siadac i plyn albo idzie na zewnatrz z tylu bloku lub leje do srodka.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Jezeli rozmawiamy o logice to wypowiadajmy sie na temat ubywajacego plynu w sam. ROVER i odpowiadajmy w temacie tego samochodu a nie snujac domysly z wiedzy na temat ukladow zaczerpnietej z wikipedii. Podpowiem najprosciej jak mozna.... uklad chlodniczy jest ukladem zamknietym i jesli wlejesz piecdziesiatke to nie ma prawa ona nigdzie zniknac pod warunkiem, ze uklad jest szczelny.
    Co do drugiej czesci na temat dolotu i jego uszczelki.... najpierw posiadz minimum wiedzy na temat silnikow serii K bo widze, ze od razy bys mu glowice zwalal. Jesli jestes mechanikiem z taka wiedza to wspolczuje klientom. O kowala nie trudno.
    Maniu48 na fotce masz zaznaczone miejsce gdzie prawdobodobnie masz nieszczelnosc i tak jak pisalem moze lac po bloku lub do 1 gara od strony rozrzadu.
    Rover 416 ubywający płyn chlodniczy
  • Poziom 8  
    dzieki za fotke w najbliższym czasie sprawdze to miejsce.w międzyczasie znalazłem na trójniku wstawionum przez gazownika uszkodzony wąz od płynu chłodzenia.wymienie go najprawdopodobniej w czwartek.wczesniej niestety nie dam rady nic z tym zrobic-praca.napiszę czy po wymianie będzie jakas róznica
  • Poziom 8  
    Usterka odnaleziona.pęknięty wąż na trójniku danym przez gaziarza.płyn juz nie znika ale problem z nierówną pracą silnika nadal jest co to może być??
  • Poziom 1  
    maniu48 napisał:
    Usterka odnaleziona.pęknięty wąż na trójniku danym przez gaziarza.płyn juz nie znika ale problem z nierówną pracą silnika nadal jest co to może być??


    Witam,

    Pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam ten sam problem z nierówną pracą silnika oraz niereagowaniem na pedał gazu.
    Miał ktoś podobny problem i sobie z nim poradził?