Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jeep Cherokee 2.5 TD problem z ładowaniem

26 Apr 2010 20:18 8398 21
  • Level 11  
    Moj problem dotyczy tego ze prawdopodobnie alternator nie DOŁADOWYWUJE mi aku do konca albo nie laduje tak jak powinien. Byłem u znajomego elektryka i powiedzial mi ze komputer do wymiany. Ja nie bardzo w to wierze zeby ładowanie szło przez komputer. Moze mi ktos pomoc w tej sprawie? Ja juz myslałem nad tym zeby zeby zrobic nowa instalacje tylko do alternatora i dołaczyc nowa kontrolke tylko nie wiem jaki zastosowac regulator. Prosze o pomoc.
  • Level 12  
    Jakie masz napięcie ładowania? Powinno być ok 14,4V.
  • Level 11  
    tego wtej chwili nie sprawdzilem bo silnik remontuje. jutro skoncze to sprawdze. Mi chodzi ogolnie o to czy da sie zrobic całkiem nowe okablowanie do ładowania?
  • User removed account  
  • Level 11  
    Rok 1995. Dzisiaj poskładalem ten silnik i po odpaleniu sprawdziłem napiecie. wynosiło 13,5 na wolnych obrotach a na wyższych 13.8. dodam ze alternator strasznie sie grzeje ze nie idzie sie go dotknac. Od czego mam zaczac zeby to dobrze sprawdzic.
  • Level 12  
    kapcyk wrote:
    Rok 1995. Dzisiaj poskładalem ten silnik i po odpaleniu sprawdziłem napiecie. wynosiło 13,5 na wolnych obrotach a na wyższych 13.8. dodam ze alternator strasznie sie grzeje ze nie idzie sie go dotknac. Od czego mam zaczac zeby to dobrze sprawdzic.

    Jak grzeje się alternator to jest duże prawdopodobieństwo że któraś z diód jest uszkodzona lub uzwojenie ma zwarcie zwojowe.
  • Level 11  
    czyli trzeba dokładnei sprawdzic alternator?
  • User removed account  
  • Level 17  
    Regulator alternatora jest w sterowniku silnika , pozatym zmierz napięcie na alternatorze a nie na akumulatorze.
  • Level 11  
    a czy przez regulator moze sie tak grzac? i czy ewentualnie mozna zmienic lub jakos zastapic regulator, bo cały sterownik to bedzie duzy wydatek
  • Level 39  
    kapcyk wrote:
    a czy przez regulator moze sie tak grzac? i czy ewentualnie mozna zmienic lub jakos zastapic regulator, bo cały sterownik to bedzie duzy wydatek


    Nie, regulator nie ma nic do tego tym bardziej że napięcie masz stosunkowo niskie. Albo świece grzeją i jest duże obciążenie albo coś z diodami lub stojanem innej możliwości nie ma.P
  • Level 11  
    Dobra czyli musze dac alternator do dobrego elektryka zeby mi go sprawdzil.
  • Level 9  
    Witam. podwieszę się pod temat ładowania
    Mam następujący problem.
    Miałem problemy z uruchomieniem samochodu (po 2 dniach padał aku). Podjechałem do serwisu i stwierdzili, że aku jest do wyrzucenia. Jednocześnie padła diagnoza, że ładowanie ma pulsację. Napięcie ładowania bez obciążenia 13,8-14, pod obciążeniem(długie+dmuchawa) 13,3-13,5. Wymieniłem aku- auto pali bez problemu ale ładowanie się nie zmieniło. Dalej "pływa" i jest za niskie. Alternator się nie grzeje nadmiernie. Niemniej niby fachowcy stwierdzili (na oko), że alternator do roboty bo ma zwarcie. Regulator napięcia nie występuje podobno, a ładowaniem steruje komputer.
    Co i jak powinienem sprawdzić, żeby głupio nie wydać na alternator lub komputer a ładowanie zostanie takie jak było?
    Z góry dzięki za wszystkie sugestie
  • Level 14  
    Podłącz sensowny diagnoskop a wtedy zobaczysz jakie jest napięcie ładowania wymagane a jakie jest w rzeczywistości. Po zgaszeniu silnika
    i włączeniu samego zapłonu możesz wysterować ( test ) przebieg sterujący z komputera do alternatora . Na oscyloskopie możesz to zobaczyć . Ponieważ sterowanie alternatorem jest z kompa - to zwykle nieprawidłowemu ładowaniu towarzyszą jakieś kody błędów . Czy są ? Jeszcze jedno - napięcie ładowania zależy od tzw. temperatury baterii - czyli czujnika temperatury obok akumulatora a w niektórych rocznikach Jeepa jest on w środku PCM .
    Oni cos takiego wprowadzili jakieś 20 lat temu - żeby dostosować napięcie ładowania do temperatury otoczenia ... kanadyjskie mrozy lub upały na południu . Także trzeba zerknąć na to jaki jest odczyt tej temperatury ale musi byc to sensowny sprzęt nie obd2 .
  • Level 9  
    Przepraszam za niedopatrzenie w sprawie kodów. Błędów nie ma. Po "kluczykowaniu" wyświetla "done". (Sprawdzałem jeszcze raz 5 minut temu). Dlatego nie wiem gdzie szukać. Zrobienie samemu takiej diagnostyki przekracza moje możliwości. Serwis mechaniczny mam dobry, natomiast z elektroniką jest problem. Generalnie większość to tzw. wymieniacze ( także ASO), którzy dochodzą do sedna poprzez wymianę kolejnych części. Klient nieświadomy płacze i płaci. Dobry elektryk na ul. Przasnyskiej w W-wie wymienił dobry aku na nowy, a dopiero potem stwierdził że padł rozrusznik.
    Wracając do meritum. Czy jest możliwe, że czujnik temperatury zaniżył napięcie ładowania? Podczas pomiarów silnik był rozgrzany, a na zewnątrz było około 20 stopni.
    Może tak powinno być?
    Jeep jest z 2001 roku, silnik 4,7 223KM.
  • Level 14  
    W tym roczniku jest zewnętrzny czujnik temperatury akumulatora , ale żeby spojrzeć na sygnał z niego , potrzebny będzie sprzęt jak pisałem . Sygnał z takiego czujnika może zaniżać ładowanie - gdyby odczyt temperatury baterii wskazywał na zbyt wysoką wartość . Więc dobrze byłoby kogoś poszukać . Sterowanie alternatorem odbywa się po przewodzie - w kolorze zielonym - mozna to zobaczyć na oscyloskopie. Drugi cienki przewód - to zasilanie z przekażnika ASD , więc tutaj musi być to co na akumulatorze .
    Przy alternatorze jest jeszcze oczywiście gruby przewód prądowy .
    Można sprawdzić ciagłość obwodu uzwojenia sterującego poprzez szczotki - mierząc oporność po zdemontowaniu tych dwóch cienkich przewodów - zielonego i chyba niebieskoczerwonego . Dodatkowo na zimnym silniku odczyty temperatury płynu chłodzącego , powietrza oraz baterii powinny pokazać taką samą wartość a pózniej auto trzeba uruchomić i obserwować wartość wymaganą napięcia , wartość rzeczywistą a także informację czujnika baterii . Jeżeli jest ona sensowna to przyczyny są gdzieś indziej .
  • Level 9  
    A gdyby odłączyć czujnik lub zmienić jego parametry poprzez wstawienie rezystora o małej wartości- powiedzmy 2? Jest możliwość, że napięcie ładowania wzrośnie i się ustabilizuje?
    Zaraz koniec deszczu, więc pójdę i poszukam tego czujnika.
    Dzięki i pozdrawiam
  • Level 14  
    Czujnik baterii jest wciśnięty w podstawę akumulatora od dołu .
    Jest to czujnik typu NTC - jego oporność maleje wraz ze wzrostem temperatury w okolicy akumulatora . Zwiększając oporność tego czujnika zwiekszamy napięcie ładowania - a mniejszy opór - da nam mniejsze napięcie ładowania . PCM może rozpoznać niewlaściwy czujnik przy następnym zimnym rozruchu - odczyty trzech czujników temperatury muszą być na tym samym poziomie . Napisałem o tym czujniku - abyś zrozumiał filozofię systemu ładowania akumulatora dla aut Chrysler-Jeep . Jeżeli nie masz sensownego elektryka w okolicy , który ma o tym pojęcie - to musisz niestety poszukać . Odradzam eksperymenty .
  • Level 9  
    Dzięki wielkie,
    Szukam kogoś kompetentnego i im więcej wiem, to jest większa szansa że mi ciemnoty nie wcisną i nie nakombinują a potem np. komputer "powie" do widzenia. A to by bolało. Spróbuję we wtorek w Peugeocie, bo tam jest kumaty elektronik. Albo odmówi, albo spróbuje i nie nabroi w układzie. Podobno lubi wyzwania.
    Jeszcze raz wielkie dzięki
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Warto posprawdzać spadki napięć, inaczej można szukać dziury w całym.
  • Level 9  
    Czyli?
    Chcę sprawdzić pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i pobór przy włączonych odbiornikach. Ale do tego trzeba odpowiedniego miernika, którym nie dysponuję.
    Mam tylko stary multimetr V 561. Dlatego podjadę do elektronika. On lepiej ogarnie ten temat. Tylko powiedzcie proszę skąd może być ta pulsacja. Czy jest jakaś płytka w alternatorze, która może mieć zwarcie? Teorię ładowania w samochodzie znam, ale moja wiedza kończy się na F125 i Polonezie. Tam było prosto.
    Pozdr
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    waldek1106 wrote:
    Drugi cienki przewód - to zasilanie z przekaźnika ASD , więc tutaj musi być to co na akumulatorze .
    Tutaj trzeba zmierzyć, nie może być znacznego spadku pomiędzy tym przewodem a plusem akumulatora.