Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siena 1.6 16V - problem z uruchamianiem silnika

jwalker 18 Sie 2004 12:33 6636 14
  • #1 18 Sie 2004 12:33
    jwalker
    Poziom 11  

    Mam problem z urachamianiem zimnego silnika w Sienie 1.6 16V. Samochód posiada instalację LPG. Na gazie przejechałem do tej pory około 90 tys. km, łącznie około 140 tys. km. Problem występuje coraz częściej, aczkolwiek nie da się ustalić reguły kiedy chce zapalić a kiedy nie. Najgorsze jest to, ze teraz praktycznie już co 3,4 raz uruchomienie silnika graniczy z cudem. Czasami samochód gaśnie na wolnych obrotach (bardzo rzadko), przy rozgrzanym silniku. Sam silnik jak się już da uruchomić chodzi praktycznie bez zarzutu (zarówno na zimnym/ciepłym silniku oraz na gazie/benzynie).
    Byłem w serwisie Fiata, powiedziano mi, że centralka do wymiany. Kąt wyprzedzenia zapłonu jest za mały przy zimnym silniku (wynosi około 1 stopnia), a przy rozgrzanym tez nie wynosi tyle co powinien. Pompa paliwowa sprawna, świece wymienione. Czy to na pewno centralka, a może inny element ? Co robić ?

    0 14
  • #2 18 Sie 2004 13:43
    czmiel
    Poziom 15  

    Całkiem możliwe, że świruje czujnik wału (indukcyjny) spróbuj, kiedy nie będzie chciała odpalić popukać w niego (o ile będzie dostęp, bo z tym w nowszych Fiatach to krucho), może być coś też z elektrozaworem ssania (odpowietrzanie zbiornika),chociaż ci goście z serwisu też mogli mieć rację.

    0
  • #3 18 Sie 2004 15:20
    lukin
    Poziom 12  

    czy sa jakies bledy w sterowniku?mozliwe ze rozjechala sie adaptacja w ECU od gazu ale z tym katem to wskazuje na uszkodzony sterownik.Jaki masz system wtrysku?

    0
  • #4 18 Sie 2004 15:27
    jwalker
    Poziom 11  

    Siena 1.6 posiada 16-zaworowy wtrysk wielopunktowy. W serwisie Fiata powiedzieli, że żadnych błędów ECU nie pokazuje. Komputer był 'resetowany' (czyli zakładam że parametry adaptacyjne zostały usunięte). Jaki sterownik może być uszkodzony ?

    0
  • #5 18 Sie 2004 19:54
    lukin
    Poziom 12  

    chodzi mi o sterownik wtrysku jaki typ? np. Magneti Mareli IAW 18F.

    0
  • #6 03 Wrz 2004 09:19
    jwalker
    Poziom 11  

    Jest to Magneti Marreli (tak pokazał komputer). Typu niestety nie pamiętam. 10 dni temu byłem na kolejnym resecie parametrów adaptacyjnych, tym razem nie na egzaminierze we Fiacie, ale na innym sprzęcie (Sagem). Praktycznie ponad tydzień było idealnie - za pierwszym razem odpalał, a to wcześniej nie zdarzało sie wcale. Przedwczoraj nie odpalił znowu, więc znowu na resecik parametrów (sprzęt Sagem) i znowu jest dobrze. Problem zaczał się znowu jak przejechałem około 20 km z prędkością 150-170 km/h (obwodnicą), wtedy po tym odcinku, stojąc na swiatłach tez zgasl (czyli objawy takie jak wczesniej). NIe wiem czy centralka przypadkiem nie zaczyna głupieć po szybszej jeździe, a może to tylko zbieg okoliczności. Co może być przyczyną ?

    0
  • #7 07 Wrz 2004 12:55
    jwalker
    Poziom 11  

    Cały czas walczę z autem. Problem niestety co dwa, trzy dni powraca. Teraz mam odłączoną całą instalację gazową (butla zakręcona) i ponownie po odłączeniu gazu zrobiony był reset parametrów adaptacyjnych (dwa dni temu). Tego samego dnia auta i tak nie mogłem uruchomić. Teraz za każdym razem przy uruchamianiu (tylko na zimnym silniku) trzeba przytrzymać dłużej gaz, aby zaraz nie zgasł. Genralnie obecnie zachowuje się tak: albo uruchomi się za pierwszym razem, albo wcale. Wynika z tego, że LPG nie ma żadnego wpływu na to co się dzieje. Czy jednoznacznie można wskazać że winny jest komputer (jak wiadomo koszt wymiany jest spory), czy jakiś inny element (np. silnik krokowy). Jeżdze do dwóch mechaników (ponoć dobrych) i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Auto praktycznie jest bezużyteczne, co parę razy, po dłuższym postoju, trzeba wziąć na linkę holowniczą i pociągnąc aby uruchomić silnik... Może macie jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną ?

    0
  • #8 19 Lis 2004 09:09
    maciekw48
    Poziom 13  

    Witam.
    Mam Seata Ibize 1,2 z 1992 na pełnym wtrysku. Dopuki jeździłem na b ezynie nie miałem żadnych problemów z paleniem. Problemy pojawiły się po wstawieniu gazu, zwłaszcza zimą i na zimnym silniku. Czasami odpalenie na bęzynie było niemożliwe. Dopiero na wymuszeniu na gazie. Sprawdzane było prawie wszystko. Na sam koniec sprawdziłem wtryskiwacze. Po wymyciu w bęzynie ekstrakcyjnej wtryskiwaczy i regulatora ciśnienia paliwa problem zniknął. Nagromadzona rdza spowodowała zatkanie wtryskiwaczy i zbyt niskie ciśnienie paliwa zasilającego. Teraz pali zawsze za pierwszym razem.
    Pozdrawiam.

    0
  • #9 19 Lis 2004 11:33
    szymtro
    Poziom 30  

    Jeżeli jest dokładnie tak jak piszesz(na lpg też nie chodzi) to napewno nie jest to przoblem z wtryskiwaczami a raczej z brakiem iskry albo brakiem sygnału dla cewek zapłonowych. jeżeli to jest pełny wtrysk wielopunktowy(a nie jakieś równoległe podłaczenie 4 wtryskiwaczy) to sprawdź dokładnie czujnik położenia wałka rozżądu. Jezeli go niema w instalacji to niestety na początek wymiana czujnika pozycji wału. Potem podmiana cewek albo modułu pod cewkami(bo chyba tak będzie w tym fiacie - ale to zależy od wersji komputera) Jeżeli to nie pomoże to albo zimne luty w samym komputerze albo coś bardziej sie w nim uszkodziło. Z mojego doświadczenia najczęściej pada czujnik pozycji wałka rozrządu ale wtedy w objawach jest tak że silnik jakby miał ochote zapalić ale "czegoś mu brakuje". Może to jednak problem z immobilizerem wbudowanym w komputer?

    0
  • #10 19 Lis 2004 11:42
    helll
    Poziom 15  

    zastanawiam sie czy to jest instalacja z reduktorem czy nie moze wystarczylo by sprawdzic filtr gazu , wymienic , a kiedy sprawdzany był reduktor ,
    miałem podobny problem i okazało sie ze wystarczyło wymyc reduktor i zmieniło sie wszystko .

    0
  • #11 20 Lis 2004 09:52
    steffy
    Poziom 17  

    Jeśli szwankuje tylko na benzynie to dolej nowej. Miałem podobny przypadek i pomogło. Woda w zwietrzałym paliwie nie pozwala komputerowi dobrać właściwej mieszanki.

    0
  • #12 20 Lis 2004 17:40
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    miałem podobny problem
    najpierw zdechł czujnik położenia przepustnicy, potem czujnik położenia wałka rozrządu a na koniec komp.
    z tego co zauwazyłem to mieszkasz kolego w trójmieście, prawda?
    jezeli tak to w Sopocie jest gość który naprawia kompy,
    trzeba do niego zawieść mędę i on juz sie nim zajmie odpowiednio
    pozdro
    T

    0
  • #13 16 Gru 2004 12:45
    jwalker
    Poziom 11  

    Po tych wszystkich przebojach, gdzie nikt nie mogł stwierdzić co się dzieje (centralka była również u tego gościa w Sopocie, nic nie wskórał), odłączyłem zupełnie instalcję gazową na 2 miesiące, zrobiłem ze 4 tys. km tylko na benzynie i problem zniknał. Teraz jeżdzę od miesiąca ponownie na gazie i na razie jest spokój, poza jednym razem, gdzie dopiero za którymś razem go uruchomiłem (czyli wyglada na to ze problem powróci).

    0
  • #14 16 Gru 2004 22:29
    Janek Bień
    Poziom 17  

    a masz emulator wtryskiwaczy??? jesli nie to pewnie dlatego masz problemy z odpaleniem auta
    sprawdz czy jesli przed zapaleniem auta rano zciagniesz kleme z akumlatora na ok 10 min auto zapali bez problemu jesli tak to masz problem z adaptacja sterownika podczas jazdy na gazie problem moze rozwiazac albo emulator wtryskiwaczy albo urzadzenie do resetowania ecu silnika po wylaczenu zaplonu

    0
  • #15 09 Sty 2006 13:30
    pegazzo
    Poziom 1  

    Witam.
    Mam problem z moją Sienką 1.6 16V LPG. Jak tylko trochę spadła temperatura poniżej 0 to zaczęły sie cyrki z uruchomieniem samochodu. Auto jest garażowane, rano gdy chce je odpalić to zachowuje sie tak jakby chciał a nie umiał. Jak autko sie już rozgrzeje to znów jak stoje na swiatłach lub podobne to obroty skaczą od 0 do 1100. Po odłączeniu klemy z akumulatora i jej ponownym podłączeniu wszystko wraca do normy. Proszę o pomoc :cry::cry::|

    0