Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuję wykonawcy elektroniki sterującej silnikiem 12v DC

koldelka 26 Kwi 2010 22:17 1299 3
  • #1
    koldelka
    Poziom 2  
    Witam wszystkich. Poszukuję osoby, która opracuje schemat i wykona
    prototyp małego sterowania do silniczka od wycieraczek samochodowych z zespoloną przekładnią napięcie 12V, prąd 4-5A. Przypomnę tylko, że silnik ma 3
    styki: 1 minus na obudowie i 2 plusy na kostce. Wewnątrz przekładni
    znajdują sie dwie prowadnice styków: 1) do pracy ciągłej ( forma miedzianej
    blaszki w kształcie pełnego okregu) oraz 2) do pracy niepełnego obrotu (
    druga miedziana blaszka o kształcie przerwanego okręgu. Start silnika
    następuje przez zwarcie styku nr1), a dalej silnik po odłączeniu styku nr1
    kończy swój bieg robiąc niepełny obrót przerywany stykiem nr2. Pełen obrót
    na wyjściu przekładni trwa ok. 1,5 sec. To tyle na temat napędu. Poszukuje
    kogoś do współpracy, w celu wykonania na tym etapie sterowania silnika.
    Cechy: urządzenie powinno mieć 5 zakresów nastawianych tylko dla pracy
    przerywanej, małym przełacznikiem zewnętrznym ( z reguły jednorazowo w
    zależności od potrzeb użytkownika) . Praca silnika zadana na wyjściu
    przekładni : a)2 obr., b)3 obr., c)4 obr. d)5 obr., e) 6 obr. silniczka. Zasilanie
    zasilaczem zewnetrznym typu AC/DC lub inne rozwiązanie. Wymyśliłem sobie
    ideał sterujący pracą - tutaj link do radiOodbiornika
    http://www.elmes.pl/index.php?p=produkty&act=prodpok&prod=8. Sterowanie pilotem - pierwszy przycisk pilota załącza prace ciągłą silnika (rozłączanie poprzez ponowne przyciśnięcie), drugi przycisk załącza każdorazowym naciśnięciem wybrany cykl pracy przerywanej. Prosze o propozycję ( jeśli to zgodne z regulaminem podam adres email). Sprawa pilna i poważna :). Pozdrawiam.
  • #2
    pukury
    Poziom 35  
    Witam.
    Chciałem jedynie zauważyć żę mogą być niejakie trudności z uzyskaniem dokładnie 2 , 3 ,4 obr/min .
    Pozdrawiam .
  • #3
    koldelka
    Poziom 2  
    Proszę popdpowiedzieć co Pan ma na myśli ?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Chciałem zauważyć, ze silnik z racji swojej budowy zatrzymuję się zawsze w tym samym miejscu ( myślę tutaj owyjściu z przekładni). Wycieraczki w samochodzie zatrzymują sie również w dolnym położeniu szyby dzięki podwójnym, wcześniej wspomnianych stykach +, a za ilość obrotów wycieraczek odpowiedzialna jest elektronika, która zadaje określa ile obrotów ma wykonać. I właśnie o podobne rozwiazanie tutaj się podpotyję.
    Pozdrawiam
  • #4
    pukury
    Poziom 35  
    Witam.
    Chyba źle zrozumiałem - zmęczenie przepraszam .
    Chodzi o ilość obrotów a nie o prędkość obrotową .
    Może lepiej nie toczyć w tym dziale dyskusji .
    Jak nikt się nie znajdzie - a pewnie się znajdzie to w przyszłym tygodniu można coś pomyśleć .
    Tak czy siak - uzgodnienia lepiej prowadzić na pw .
    Pozdrawiam .