Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1.6 16V problem z odpalaniem.

27 Apr 2010 00:14 6169 7
  • Level 10  
    Witam.

    Pojazd z tematu nabyłem niedawno. Poprzedni właściciel mnie poinformował, że ciężko odpala ponieważ zagozowywuje się dolot przez LPG.
    Jak odpalam to musze wdepnąć pedał gazu w podłogę bo inaczej nie zapali.

    Ostatnio robiłem zawieszenie i auto stało 2 dni na kanale, maska otwarta i odpalił za dotknięciem kluczyka na benzynie - dolot był przewentylowany...

    Faktycznie jak wącham to czuje gaz z rury od dolotu. Twierdzi, że wymieniał wtryski oraz, że gazownik powiedział ze reduktor puszcza gaz i że to trzeba wymienić.

    Czy może puszczać gaz? Tym wężykiem od podciśnienia?

    Załóżmy, że będę wymieniać reduktor to czy dobrym wyborem będzie wymiana Zavoli Zeta N na taki sam?
    W sumie autko ładnie na nim chodzi, mało pali :-)

    Jakich regulacji będę musiał dokonać po tej wymianie? Dodam, że nie posiadam interfejsu. Czy regulacja ciśnienia roboczego wystarczy?

    A może bez kabelka się nie zabierać?

    Dziękuję, pozdrawiam.
  • Level 18  
    najszybciej to zepsul sie mapsensor od gazu i tam puszcza(jesli dobrze przeczytalem ze masz sekwecjie):) ,chyba ze reduktor ma przebieg ok 100 tys to tez moze puszczac.podlaczenie do kompa cie nie ominie
  • Level 10  
    Ok. Ale załóżmy, że dam wiarę poprzedniemu właścicielowi i wykręcę stary reduktor i wkręcę nowy.
    I co dalej ? Wie może ktoś co i jak się ustawia?

    Poprzednie instalacje LPG to dla mnie Pan Pikuś ;-) ale z sekwencjami się jeszcze nie bawiłem.... a najwyższy czas zacząć.

    I cały czas nie wiem czy zmieniać na inny red. czy kupić taki sam ?
  • Level 26  
    zmień na taki sam i ustaw ciśnienie zgodne z roboczym.na próbę możesz ściągać wężyk od podciśnienia w czasie postoju i obserwować jak odpala.
  • Level 10  
    Więc red. wymieniony na Tomasetto Alaska. Wiem wiem, że żadna rewelacja. Ale ten wężyk od "bezpiecznika" zaślepiony. Reszta podłączona zgodnie z instrukcją i autko zaczęło odpalać bez problemów, co do pracy nie mam zastrzeżeń.

    Oczywiście fejs z Allegro w cenie - najtańszy :-) Były małe problemy z komunikacją. Okazało się, że we wtyczce po stronie ECU LPG nie było +12V więc podałem +/- bezpośrednio z aku i po problemie.
    Docelowo zasilę układ poprzez wtyk do gniazda zapalniczki - poręczniej, zawsze we wtyku można ukryć jakiś bezpiecznik topikowy tak dla bezpieczeństwa.

    Na dodatek po jakimś czasie autko przełączało się na Pb więc diagnoza wykazała MapSensor jeszcze nie miałem okazji po wymianie sprawdzić czy już jest okej ale jak tylko pojadę gdzieś dalej to napiszę jak się zachowuje instalacja.

    I mam pytanko jaki powinien być oryginalnie czujnik temperatury płynu chłodzącego w reduktorze? Bo ten Alaskowaty herezje pokazywał po 165 deg. C, a zastosowałem teraz termistor NTC 10kOhm i wskazania niby dobre jak podglądałem na ciepłym silniku. Natomiast odpalając rano przy 9 deg. C na zewnątrz nie zdążę wyjechać z posesji jak już na LPG przełącza. W ECU ustawione niby na 25 deg. C.
  • Level 25  
    a jaką masz instalację bo nie napisałeś, po zmianie reduktora ustawiłeś ciśnienie na reduktorze i zrobiłeś kalibrację?? ustawiłeś mnożniki mapy wystroiłeś podczas jazdy??
  • Level 10  
    Instalacja to Zavoli Alisei.

    Kalibracja zrobiona, poustawiane to co można było.

    Tylko denerwuje mnie to przedwczesne przełączanie. Może niewłaściwy termistor zastosowałem...?
  • Level 25  
    najprościej w programie z rana zobaczyć jaką ma temp. reduktor, powinna być taka jak otoczenia, a z drugiej strony, może masz tak wpięty, że szybko się nagrzewa i jest wszystko gitt