Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo 93 1.6 +LPG-problem z wolnymi obrotami na LPG

18 Aug 2004 13:19 5452 14
  • Level 12  
    Witam zainteresowanych i pomocnych.U mnie problem polega na tym,że jadąc na LPG i puszczajac na luz obroty spadaja do okolo 450/min-silnik nie gaśnie.Dopiero jak koł zatrzymają się powraca do normalnych ok.750-780-na moje to i tak za niskie.Komputer byl rezetowany i ciągle to samo,ale co dziwne-nie zawsze.Po czyszczeniu krokowego jest troche lepiej-rzadziej.Takie rzeczy tez się dzieją przy skrecaniu w L i P.Kiedyś było lepiej,bo przynajmniej jak hamowalem,to trzymał obroty w okollicy 1400 dopiero po całkowitym zatrzymaniu spadały do okolo 750-780-to ustało po wizycie w lepszym warsztacie Bosch(ale przy skrecaniu L.P było okolo 450).Od tamtej pory jest na odwrót.Byłem u fachowca LPG i mi poprawił:wymienił komputer na AL700, zderzak i drzwi-jak twierdzi auto samo zaczęło jeźdźić ;-)Fakt,ze mikser jest na belce z przodu przymocowany i mogą działać siły odśrodkowe,ale nie w dwie strony.jakiś czas temu,zauważyłem też podobne wahnięcia obrotomierza na PB(minimalne).Proszę o jakieś wskazówki.Dla zainteresowanych mam trochę rzeczy na temat fordów i Golfa II w formie elektronicznej
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 23  
    u mnie takie rzeczy się działy, jak miałem parownik na wykończeniu - wymieniłem membranę i jest OKI :) (bo filtr gazu chyba wymieniałeś ??)

    zdarzało się, że w zależności od ilości gazu w zbiorniku tak się robiło - to na początku , a potem jeszcze gorzej aż do momentu, gdy każdy zakręt kończył się niemalże zgaśnięciem silnika.

    P.S.
    sprawdzałeś temperature parownika na rozgrzanym silniku ??

    pzdr
  • Level 12  
    Filtru nie wymianalem-byl u gaziarza i go czyscil,sprawdzal tez parownik i niby jest ok-chociaz stwierdil,ze trzeba zalozyc z kompensacja
  • Level 23  
    A fe :(

    Czyszczenie filtru gazu - to tak jak czyszczenie filtra powietrza - można :P

    A tak na poważnie - polecam wymiane filtra i membrany w parowniku - membrana sztywnieje (szczególnie jak się jej używa na zbyt chłodnym silniku) i dlatego tak się zachowuje. Standardowo membranę powinno się wymieniać co około 60 - 100 tys km przejechanych na gazie (ja miałem ponad 130 tys i wymieniłem, bo się jeździć nie dało).

    Zastanawiające jest tylko to, że czasami na benzynie ci 'głupieje' - może nieszczelność gdzieś na podciśnieniu lub przewodach gumowych od filtra powietrza ...


    pzdr
  • Level 12  
    ok.sprobuje to zrobic.na moje to jednak wyglada na cos z elektronika lub z dolotem powietrza.
  • Level 14  
    palala wrote:


    P.S.
    sprawdzałeś temperature parownika na rozgrzanym silniku ??



    Popieram miałem już 3 razy takie mondeo z reduktorem na przedniej belce i niestety zapowietrzonym (przy ciepłym silniku reduktor był zimny) najlepiej odpowietrzyć reduktor, czyli sprawić aby był ciepły przy ciepłym silniku i cieszyć się jazdą na gazie.
    powodzenia
  • Level 15  
    Witam,siła odśrodkowa działa w reduktorze w obie strony[zubarza lub wzbogaca]proponuje zamontować kolanko w otwór montażowy konpensacji i 0,5m,wąż gumowy i skierować go w przeciwnym kierunku jazdy może być że powietrze wpada przez ten otwór i go zubaża :D
  • Level 12  
    a co ciekawe,to na gazie przejechane jest okolo 10-12tys. i to wszystko zaczelo sie od wizyty u mechanika.przed bylo tak,ze po puszczeniu na luz trzymal obroty w okolicy 1400,po zatrzymaniu spadaly do normalnych-teraz jest na odwrot-ma 450 i po zatrzymaniu wzrastaja do normalnych(ok 750-i tak troche za malo).czesto sie zdarz,ze jest wszystko ok-nie raguje spadkiem obr. na zakrety, hamowanie,jazde na luzie.Co sadzicie o silniczku krokowym od powietrza,czy wolnych obrotow?byl czyszczony i na poczatku myslalem,ze jest ok,ale potem to samo :twisted:
  • Level 15  
    Witam, musisz kolego zaślepić oryginalny wlot powietrza do filtra który znajduje sie tuz przy błotniku i wywiercic otwór o średnicy około 5 cm w dnie obudowy filtra powietrza (od spodu).

    I pozdrów gazownika co Ci tą instalacje montował, jeżeli nie zrobił tych modyfikacji filtra to jest to dupa a nie fachowiec.

    Pozdrowionka:)
  • Level 12  
    dzieki za dobra rade.jutro zabiore sie do roboty.jest jeszcze jeden problem,ktory ponownie sie pojawil:dzisiaj dokrecilem srube w mixerze(od mieszanki),druga sruba wylalem jakis olej,ktory sie zebral.efek jest taki ze bardziej reaguje na obroty w zakretach-prawie gasnie.dlatego to zrobilem,bo na przegladzie mialem 6,x zamiast 0.5 zwiazkow CO (chyba)w spalinach.Gazownik podkrecil mi mieszanke,zeby mniej reagowal w zakretach i przy hamowaniu.jutro wytne ten otworek i sprobuje ustawic AL700 (mam interface i program-info dla zainteresowanych).Czy ten otwor pomoze na takie reagowanie silnika?
  • Level 12  
    jeszcze jedno:czy dlugosc weza doprowadzajacego mieszanke gazowa z mixera do obudowy przepustnicy moze miec wplyw na niepoprawne dzialanie?niestety nie ma miejsca na inna lokalizacje mixera.tez chcialbym zlikwidowac (zmiejszyc) czas przelaczania na gaz.ustawilem komputer AL700,ze ma przalaczac przy opadaniu obrotow i po przekroczeniu 2500-bylo odwrotnie.gazownik twierdzi,ze czas przelaczania zalezy od emulatorow (mam EMU-2-2szt),bo sa bez regulacji.na moje,to komputer AL700 odpowiada za ten czas lub np dlugi waz z mixera-ok 1m.gazownik tez twierdzi,ze trzeba wymienic mixer na taki z kompensacja.na tyle co widzialem,to nie ma mozliwosci zalozenia kolanka i jakiegos weza dolotowego,a zdrugiej strony jest tylko sruba montazowa.mixer to Lovato.
  • Level 12  
    zastosowalem sie do rady monterek'a3.przeprowadzilem regulacja AL700 i mixera.silnik lepiej pracuje(zbiera sie),ale przy gwaltownych skretach lewo-prawo (na luzie-wolne obroty)silnik gasnie.juz nie wiem co mam robic :-( gdzie szukac tego otworu do kompensacji w mixerze?
  • Level 35  
    czesc

    prosze powiedzcie mi po co ta dziura w obudowie filtra powietrza, bo ja tez nie mam i nie wiem czy opierdzielac gazownika..
    nie bede nawet pisal co mi sie dzieje na gazie bo bedziecie sie smiac :(
  • Level 12  
    diseasekowalski -odpowiedz:po zastosowaniu sie do rady monterek'a3 auto zachowuje sie lepiej,ale halasuje przy mocniejszym dodaniu gazu.u mnie terza gasnie jak skrecam w prawo,ale powodem jest chyba dziurawa membrana,bo po odkreceniu sruby do spuszczania syfu ulatnia sie gaz na wlaczonym silniku na LPG.generalnie jest lepiej,ale co to daje-to nie wiem.
  • Level 10  
    monterek3 wrote:
    Witam, musisz kolego zaślepić oryginalny wlot powietrza do filtra który znajduje sie tuz przy błotniku i wywiercic otwór o średnicy około 5 cm w dnie obudowy filtra powietrza (od spodu).

    I pozdrów gazownika co Ci tą instalacje montował, jeżeli nie zrobił tych modyfikacji filtra to jest to D... a nie fachowiec.

    Pozdrowionka:)


    Oto przykład typowego polskiego gazownika. Wszyscy to debile on jest mózg, wiertarka, taśmex i bedzie Panie grało że łoooo.

    Oryginalne doloty nie zdmuchują gazu!!! Nie dajcie sobie pozalepiać taśmami aut ani wiercić dziur!!!

    Problem jest gdzie indziej, wadliwy parownik, nieszczlności dolotu, ...... .
    Jak masz gwarancje reklamuj, jak nie masz to duży zakład gdzie zakłądają wszystkie generacje instalek.