Michał Walczak napisał: Nie spotkalem sie jeszcze z wymianą filtra dpf ze wzgledu na to zeby nie dalo sie go wypalic - druga procedura jest zawsze skuteczna pod warunkiem, ze czujniki temperatury sa sprawne.
Akurat tu piszemy o Sprinterze - przy dużym stopniu zanieczyszczenia nie jest możliwe wejście w procedurę wypalania wg wymogów fabrycznych gdyż silnik od razu wchodzi w tryb awaryjny i nie jest możliwe uzyskanie mocy i prędkości umożliwiającej rozpoczęcie procedury.
Michał Walczak napisał: Nigdy nie slyszalem o czyszczeniu mechanicznym filtra czy tym bardziej wodą! Mozesz go sobie tylko uszkodzic.
To, że o czymś nie słyszałeś jeszcze o niczym nie przesądza...Skąd wiesz, że się uszkodzi - widziałeś, czy tylko Ci się wydaje? Pomijam oczywiście fakt, że rozgrzany do czerwoności filtr zalejemy zimną wodą. Zresztą (jak wspomniałem powyżej) piszemy tu o SPRINTERZE. To, co przechodzi w Mercedesie może być szkodliwe dla Iveco
2