Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes sprinter 315cdi nie ma mocy

tomekp159 27 Kwi 2010 09:44 16180 12
  • #1 27 Kwi 2010 09:44
    tomekp159
    Poziom 9  

    Koledzy, może ktoś pomoże? Auto straciło moc i nie wiem co dalej robić? Zawór EGR wyczyściłem, turbiny są dobre, filtr cząstek stałych jest ok. 5%, pokazuje komputer, filtry powietrza i paliwa oraz przepływomierz, są nowe. Zjechałem z trasy w trybie awaryjnym, "check" mrygał i jak podpięli komputer, to wykazało przepływomierz powietrza. Wymieniłem i "check" zgasł ale nadal nie ma mocy i już nie wiem co jest grane? Proszę o pomoc i z góry dziękuję. Pozdrawiam.

    2 12
  • Texa Poland
  • #2 27 Kwi 2010 22:41
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 28 Kwi 2010 14:25
    tomekp159
    Poziom 9  

    wlasnie kolego wyjolem filter czastek stalych i jest bardzo zanieczyszczony i co mam zrobic mozna go czyms wyczyscic przedmuchac sprerzarka czy czyms znasz jakis sposob bo juz nie wiem co mam zrobic

    -1
  • Texa Poland
  • #4 28 Kwi 2010 19:51
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 29 Kwi 2010 09:37
    tomekp159
    Poziom 9  

    wlasnie wstawilem samochod do warsztatu i majster powiedzial ze czyszczenie filtra czadtek stalych bedzie kosztowalo 1000zł. i ze on to zrobi tylko sie zastanawiam czy wszystko bedzie dobrze. dziekoje za podpowiedzi pozdrawiam

    0
  • #6 29 Kwi 2010 12:05
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    No to ładnie sobie policzy...
    W takich przypadkach biorę Karchera (najlepszy taki z goraca woda -ale zwykły tez daje radę ) i dokładnie plucze filtr w obu kierunkach aż będzie lecieć czysta woda. Jeżeli na strukturze materiału filtra nie widać przetopien, to metoda dobrze zdaje egzamin i Pan Majster pewnie nic innego jak czyszczenie mechaniczne nie zrobi, gdyż jazda testowa z wypalaniem nie zawsze jest skuteczna. Metody czyszczenia DPF-u były opisywane na forum - słabo szukales...

    -1
  • #7 29 Kwi 2010 23:08
    tomekp159
    Poziom 9  

    a jak nie pomoze przepalanie kompoterowe tego filtru czy cos takiego to co bedzie trzeba zrobic bo zabardzo nie wiem w tych nowszych samochodach

    0
  • #8 01 Maj 2010 09:28
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 01 Maj 2010 12:51
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    To prawda. Program przewiduje nawet dwie opcje: "wymiana na nowy" i "inicjacja filtra używanego"
    Nawet wymiana filtra powietrza wymaga potwierdzenia przez komputer w tym modelu! :-/
    Jak już jestem przy głosie: jak widać z powyższego przypadku pomimo niskiego stanu procentowego cząstek stałych filtr sprawia kłopoty. W praktyce bardzo pomocna jest wartość "exhaust back pressure" (ciśnienie wsteczne w układzie wydechowym) Jeżeli w czasie pracy silnika z pełną mocą wartość gwałtownie narasta - to jest to niewątpliwy skutek niedrożności układu wydechowego. Literatura serwisowa podaje, że przekroczenie wartości 3500 mbar może powodować trudności w zamykaniu się zaworów wydechowych. O konsekwencjach pisać nie będę - bo chyba są jasne.

    -1
  • #10 26 Maj 2010 17:41
    cypek79
    Poziom 10  

    Witam , mam podobny problem w MB 203 2.7 CDI tyle że u mnie auto jak jest zimne to chodzi jak burza gdy jednak rozgrzeje się zaczyna tracić moc, po zatrzymaniu i zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chwilkę chodzi normalnie a potem ledwie jedzie i zmienia biegi przy ok 2000 obrotów, tak jakby turbina wcale nie załączała się. Podłączenie kompa zakańcza się cały czas błędem P 1403 Exhaust Gas Recirculation EGR negative control Variation, Rate Low.... co sądzicie o tym??? Zaznaczę że właśnie jestem po wymianie kolektora ssącego z nową listwą. Czy to konkretnie może być zawór EGR czy może ten filtr cząsteczek stałych??? Czy ten filtr cząsteczek stałych znajduje się zaraz za kolektorem wydechowym??.... Proszę o pomoc

    2
  • #11 04 Sie 2010 21:13
    Robert0806
    Poziom 11  

    Podobny problem występuje w IVECO w Silnikach F1C z z filtrem cząstek stałych DPF. Problem polega na tym, że wypalanie z pomocą kompa nie zawsze jest skuteczne, owszem komputer po wypaleniu pokazuje np. 1gram/cm a auto nie ma mocy i wchodzi w tryb awaryjny.To jest podobnie jak opisuje Gerri w mercedesach. Czujnik różnicowy ciśnienia na filtrze wejście -wyjście wskaże różnice ciśnień poza zakresem.np. 180 hPa i tryb awaryjny gotowy czyli fizycznie dpf jest zapchany.

    0
  • #12 07 Sie 2010 12:29
    Michał Walczak
    Poziom 18  

    W iveco masz 2 tryby wypalania filtra zaleznie od tego jak bardzo zapchany jest filtr. Z reguly jesli zapali sie kontrolka i klient przyjedzie od razu to wystarczy wypalic filtr na warsztacie, wymienic olej i po temacie. Jak klient gania autez z palaca sie kontrolka dlugi czas to filtr potrafi sie zapchac dosc konkretnie tak, ze nawet slychac ze cos jest zapchane w wydechu. Wtedy uzywa sie drugiej procedury wypalania drogowego z komputerem. Podawana jest wtedy pelna dawka paliwa wlacznie z postwtryskiem by podniesc temperature spalin i wypalic sadze. Nie spotkalem sie jeszcze z wymianą filtra dpf ze wzgledu na to zeby nie dalo sie go wypalic - druga procedura jest zawsze skuteczna pod warunkiem, ze czujniki temperatury sa sprawne. Nigdy nie slyszalem o czyszczeniu mechanicznym filtra czy tym bardziej wodą! Mozesz go sobie tylko uszkodzic.
    Auto w normalnych warunkach powinno samo oczyszczac sobie filtr bez zadnych procedur czyszczenia - wyjatkiem sa samochody z filtrem dpf intensywnie eksploatowane w miescie - tu filtr zapycha sie regularnie ze wzgledu na to, ze filtr nie rozgrzewa sie dostatecznie by sam sie oczyscic.
    Problem niewypalania filtra moze byc tez spowodowany niesprawnymi czujnikami temperatury katalizatora czy uszkodzonym przeplywomierzem.

    1
  • #13 07 Sie 2010 13:24
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Michał Walczak napisał:
    Nie spotkalem sie jeszcze z wymianą filtra dpf ze wzgledu na to zeby nie dalo sie go wypalic - druga procedura jest zawsze skuteczna pod warunkiem, ze czujniki temperatury sa sprawne.

    Akurat tu piszemy o Sprinterze - przy dużym stopniu zanieczyszczenia nie jest możliwe wejście w procedurę wypalania wg wymogów fabrycznych gdyż silnik od razu wchodzi w tryb awaryjny i nie jest możliwe uzyskanie mocy i prędkości umożliwiającej rozpoczęcie procedury.

    Michał Walczak napisał:
    Nigdy nie slyszalem o czyszczeniu mechanicznym filtra czy tym bardziej wodą! Mozesz go sobie tylko uszkodzic.

    To, że o czymś nie słyszałeś jeszcze o niczym nie przesądza...Skąd wiesz, że się uszkodzi - widziałeś, czy tylko Ci się wydaje? Pomijam oczywiście fakt, że rozgrzany do czerwoności filtr zalejemy zimną wodą. Zresztą (jak wspomniałem powyżej) piszemy tu o SPRINTERZE. To, co przechodzi w Mercedesie może być szkodliwe dla Iveco ;)

    2