Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus II, a gniazdo przyczepki.

27 Kwi 2010 11:43 9130 29
  • Poziom 9  
    Witam Wszystkich,

    Widziałem podobne tematy, ale jednak nie takie same, więc proszę o trochę wyrozumiałości

    W swoim Fordzie Focusie II posiadam zamontowany hak, a że zrobiło się już dużo cieplej postanowiłem sprawdzić czy jest z nim wszystko w porządku (auto mam od stycznia i jeszcze nie jeździło u mnie z przyczepką).
    Podpiąłem przyczepkę. Pozycje, stop - działają. Kierunki już nie. Tzn. wygląda to tak, że w momencie kiedy włączam kierunek migają w aucie z przodu i na bokach, z tyłu przestają migać i słychać jak przekaźnik szybciej chodzi. Na przyczepce także brak kierunków (lewy, prawy i awaryjne). Po odpięciu przyczepki wszystko w aucie wraca do normy. Dodam, że mam gniazdo 7-pinowe.

    Podpiąłem inna przyczepkę aby sprawdzić czy to może nie wina samej instalacji w przyczepce, ale działo się tak samo. Podpinałem te przyczepy do innych aut i było ok.

    Sprawdziłem więc gniazdo w aucie miernikiem, żeby już na 100% wykluczyć problem instalacji w przyczepce. I sytuacja jest taka sama.
    Rozmontowałem gniazdo, kabelki ok, ale ku mojemu zdziwieniu w środku jest tam 8 pin zmostkowany fabrycznie z jednym z 7pinów . Orientujecie się co to może być za pin? Autko kupiłem z niemiec i nie wiem gdzie był zakładany hak. Istnieje prawdopodobieństwo, że w ASO.

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    ten 8 pin to może być dodatkowa masa , a szybkie miganie żarówek od kierunków to oznaka uszkodzonego przerywacza lyb spalonej żarówki , ale jak piszesz że jak odpiąłeś przyczepkę i wszystko OK to wina w przyczepce - zobacz czy wszystkie żarówki są dobre , czy wtyka nie jest zaśniedziała itp.
  • Poziom 9  
    Przyczepki podpinałem do dwóch innych aut i było ok. Sprawdzałem miernikiem biorąc masę z auta i gdy wpinałem się w piny od kierunków to właśnie tak się działo. Dlatego wyeliminowałem problem przyczepki, a skupiłem się na aucie. Żarówki ok, przekaźniki także...możliwe że gdzieś przewód od kierunków (idący do gniazda) się masuje?
    Już mi trochę pomysłów zbrakło.
  • Poziom 21  
    tak to też może być przyczyną. najczęściej gdzieś na załamaniach w przelotkach przewody parcieją i sypie się izolacja. A inne światła masz dobrze pozycja, stop ...?
  • Moderator Samochody
    Załóż przekaźniki w obwodach kierunkowskazów i po problemie
  • Poziom 9  
    barteqqq, reszta świateł działa bez zarzutu zarówno na przyczepce jak i przy sprawdzaniu miernikiem.

    carrot, co mi dadzą przekaźniki? przecież w samochodzie są już zainstalowane.Za gniazdem przyczepki instalacja przekaźników nie ma sensu, skoro coś się dzieje wcześniej.
  • Moderator Samochody
    Coś musi być w takim razie nie tak z podłączeniem tych przekaźników w samochodzie, po to są, żeby kontroler oświetlenia "nie widział" przyczepy
  • Poziom 9  
    Podsumowując: Zdecydowałem się rozebrać tapicerkę po lewej stronie w bagażniku, aby sprawdzić resztę kabelków. Ku mojemu zdziwieniu wszystkie kabelki idealne. Więc miernik w rękę i sprawdzałem po kolei gdzie ewentualnie mógł się prąd zgubić. I jak zwykle w takich przypadkach najprostsze rozwiązanie okazało się najtrafniejszym. Problemem był przepalony bezpiecznik zasilający moduł JAEGER od gniazda przyczepkowego. Wymieniłem i sprawdziłem miernikiem ponownie i jest już ok. Pozostaje sprawdzić na przyczepce, ale myślę że to już formalność.

    Przyznam szczerze, że nie szukałem tu przyczyny ze względu na to, że reszta świateł działała poprawnie. No cóż nauczka na przyszłość, aby sprawdzić dosłownie wszystko, nawet najbardziej banalne rzeczy.

    Dzięki wszystkim za rady i sugestie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Piszecie o jakimś " module haka " po pierwsze co to za ustrojstwo a po drugie jak pociągnę instalację z tylnych lamp samochodu do przyczepki to co?? :
    a) będzie działać
    b) będzie " choinka "
    c) tego to najstarsi górale nie wiedzą
  • Moderator Samochody
    Jak w samochodzie jest kontroler oświetlenia, to albo wyłączy w cholerę zasilanie tylnych lampy po wpięciu przyczepy, albo na desce będzie się paliła kontrolka spalonych żarówek
  • Poziom 9  
    Witam Wszystkich,

    Trochę późno, ale w końcu udało mi się sprawdzić na podłączonej przyczepce.
    Wszystko działa poprawnie. Czyli rozwiązaniem okazał się przepalony bezpiecznik przy module.

    Co to jest moduł? (Jeżeli jeszcze aktualne to opiszę, a jak nie to może komuś się przyda). Generalnie moduł ten w pewnym sensie oszukuje komputer oświetlenia, dzięki czemu nie wykrywa on żadnych upływów prądu i nie wyłącza świateł samochodu. W starszych autach nie było komputera oświetlenia, dlatego moduł nie był potrzebny.To tak w wielkim skrócie.

    Mam nadzieję, że rozwiałem wszelkie wątpliwości.

    Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc.
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich. Podepnę się pod temat, żeby nie zaczynać nowego. kupiłem i zamontowałem haka w swoim FF II. Wiązkę puściłem do lewej i prawej lampy(tak jak w instrukcji). Wszystkie światła działają z wyjątkiem prawego kierunku.
    Próbnikiem sprawdzałem gniazdo haka i kierunek jest. Wpinam wtykę od przyczepki włączam kierunek prawy i słychać dwa szybkie "cyknięcia" kierunku i cisza (nie ma go i w aucie i w przyczepce) Po odłączeniu przyczepki kierunek w samochodzie "cyka" normalnie.
    Jestem laikiem w tych sprawach więc może jakaś pomoc...
  • Poziom 14  
    Masz gdzieś zwarcie w przyczepce!
  • Poziom 1  
    Witam,

    Zamontowałem ostatnio hak, niestety nie dostałem instrukcji do podłączenia elektrycznego. Chętnie dowiem się, gdzie najlepiej podpiąć wiązkę i w jaki sposób najlepiej jest to zrobić. Byłbym wdzięczny za przesłanie/ lub podanie miejsca w którym mogę znaleźć odpowiednią dokumentację do wykonania podłączenia. Najlepiej jakby materiały były poparte dokumentacją zdjęciową.

    Z góry dziękuję za szybką pomoc.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam tylko, że mój Focus jest z 2005 roku, wersja kombi 1,6 TDCI więc wersja bez modułu...
  • Poziom 17  
    Witam.

    Temat jest już dość stary, ale podepnę się do tematu.

    Kupiłem Focusa kombi, 2009/2010, wiązka, oraz hak zamontowano w autoryzowanym serwisie Forda w Niemczech,tak wynika z dokumentów,( zamówione auto u dealera z montażem haka). Gniazdo jest 13 pinowe, kupiłem przejściówkę 13/7 i niestety lampy w przyczepce mówiąc oględnie szaleja, włączam prawy, czy lewy kierunkowskaz, włączają się awaryjne w przyczepce, w aucie wszystko ok, światła mijania działają poprawnie, ale gdy tylko włącze kierunkowskazy, to przebijają wraz ze stopem. Masa poprawna, sprawdzona miernikiem.

    Dodam również, że przyczepka ma lampy led. Nie dało mi to spokoju, poprosiłem kolegę, by podjechał swoim autem z gniazdem 7 pinowym i ku mojemu zaskoczeniu, lampy w drugim aucie i przyczepce działają normalnie, czyt. poprawnie.
    Co to może być?

    Czy jest możliwość zamiany gniazda 13 pin, na 7?
  • Poziom 43  
    Poszukaj modułu świateł haka i tam szukaj
  • Poziom 17  
    andrzej20001, a możesz mi powiedzieć, czy moduły są podłączone szeregowo, czy równolegle?,(hak westfalia) bo najchętniej, to bym go zdemontował, już po odnalezieniu, i dał do firmy, która się zajmuje hakami i wszystkim z tym związanym, czy jest jakaś usterka, no i czy można do tego modułu podpiąć gniazdo z 7 pinami.
  • Poziom 43  
    Wiązka modułu jest wpięta w lampy.Odkręć lampi i idz po wiązce.Mozna zmienić na 7pin.
  • Poziom 35  
    Gdzieś się spotkałem ostatnio że główną przyczyną są światła ledowe.
    Dla modułu jest za małe obciążenie na gnieździe i nie działa poprawnie.
    Zobacz jak jest na zwykłych lampach.
  • Poziom 17  
    A powiedzcie mi, czy można by, tak, jak w Anglii, zamontować 2 gniazdo 7 pinowe równolegle pod 13 pinowe? Ford Focus II, a gniazdo przyczepki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Można, nie ma żadnych przeszkód.
  • Poziom 17  
    A jaki może być koszt, bo przejściówka 7/13 którą kupiłem w sklepie, który sprzedaje akcesoria i same przyczepki wychodzą mi cuda na multimetrze.

    No i jeszcze jedno. Czy ktoś z Was spotkał się z przejściówką 1-1 (7-7 pinów) z rezystorami, by działały ledowe lampy w przyczepie. Bo nie chcę naprawiać błędu po stronie przyczepki, tylko po stronie samochodu.
  • Poziom 35  
    szycha napisał:
    Bo nie chcę naprawiać błędu po stronie przyczepki, tylko po stronie samochodu.


    To podłącz przyczepkę ze zwykłymi światłami i zobaczysz czy masz szukać problemu w samochodzie czy to te światła ledowe.
  • Poziom 17  
    prędzej napisałem:

    Dodam również, że przyczepka ma lampy led. Nie dało mi to spokoju, poprosiłem kolegę, by podjechał swoim autem z gniazdem 7 pinowym i ku mojemu zaskoczeniu, lampy w drugim aucie i przyczepce działają normalnie, czyt. poprawnie.
    Co to może być?
    Czyżby to CAN nie współpracuje z Ledami?
  • Poziom 35  
    Led ma niski spadek napięcia.
    Żarówka pobiera powiedzmy 1,5A a led tylko 0,3 A i dla modułu jest za mało. I wykrywa ze coś jest ale nie do końca poprawnie i wariuje tobie.
    Moduł ma powodować poprawne działanie lamp w przyczepce, i nie wyłączenie lamp samochodu przez za duże obciążenie które wykryje magistrala CAN.

    Ja w swoim aucie mam instalacje klasyczną bez modułu.
    I jak podłącze z LEDami też będą działać.

    Dlaczego żarówki na postojówki z ledami sprzedają jako specjalne do CAN? Bo mają zwiększoną rezystancję żeby nie wykrywało ze jest z nią coś nie tak.
  • Poziom 17  
    Wszystko się zgadza, ale to nie moja przyczepa (ale dość często ją użytkuje).
    Po wtóre lampa seryjnie sklejona, także dostęp do nie moich lamp znikoma.
    A moze kupic wtyk i gniazdo 7 pin, do tego przewód i dobrane rezystory, by CAN nie szalał i zrobić powiedzmy 20-30 cm przedłużacz.
  • Poziom 43  
    Wyjścia na gniaddku sprawdzaj KONTROLKĄ min. 5W.
  • Poziom 17  
    Gniazdo sprawdzone żarówką, wszystko działa poprawnie, natomiast po podpięciu przyczepy:
    * światła postojowe, mijania x 6: przód obrys biały led x2, nadkola klosze dwukolorowe led x2, tył 2 razy led i tu działa poprawnie, bo 6 diód daje właściwy opór tj. 6 x~ 2,3 W
    * tylne kierunkowskazy led x2, cały kierunkowskaz ma moc 2,3 W, gdzie normalnie, gdy jest żarówka powinno być 2 x 21 W.

    Ma ktoś pomysł, jak "dorzucić" rezystory i jakie,a także, czy wogóle je "dorzucić" by kierunkowskazy nie szalały, tzn, działają, lecz gdy włączę lewy, bądź prawy kierunek na załączonych światłach dziennych (przód pojazdu) włączają się kierunkowskazy zgodnie z włączoną stroną, lecz przebijają razem ze światłami mijania z tyłu po tej samej stronie, jakby brakowało masy, a gdy pojazd ma włączone światła mijania, po włączeniu kierunkowskazu lewego, bądź prawego włączają się awaryjne, ale tylko w przyczepie.
    Myślałem o wstawieniu diód Zenera, w przewody od kierunkowskazów i masy. Pomyślałem o czymś takim:(wtyczka, przewód 7-mio żyłowy, w linii kierunkowskazów dołożyć diody Zenera i gniazdo końcowe) by sygnał wyjściowy z gniazda nie cofał się do pojazdu.
    Nie ma mowy o wstawieniu "czegoś" do przyczepy bo, jak już nadmieniłem w poprzednich postach przyczepa nie należy do mnie.

    <<<SZYCHA>>>
  • Poziom 17  
    Problem już rozwiązany.
    Otóż podjechałem dziś do elektromechanika i przerobił instalację w taki oto sposób.
    * wypiął sygnały kierunkowskazów i stopu z modułu.
    * lampy mijania i postojowe zostawił, jak w oryginalnej instalacji ( 6 diód x 2,3 W) wystarczająco obciążały instalację.
    * "pociągnął" dodatkowy + z akumulatora.
    * przewody sygnałowe stopu podpiął bezpośrednio ze sobą, pomijając moduł.
    * przewody sygnałowe obu kierunkowskazów podpiął pod przekaźniki ( 2 strony osobno), bezpośrednio do gniazda haka.