Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CB radio do motocykla

majki_80 27 Kwi 2010 16:49 6071 4
  • #1 27 Kwi 2010 16:49
    majki_80
    Poziom 2  

    Witam,

    Temat poruszany od czasu do czasu na różnych forach, niestety żaden do końca nie odpowiada mojej sytuacji, pozwoliłem więc sobie założyć nowy temat tutaj. Jak już się ze wszystkim uporam, to na podsumuję w pierwszym poście 'dla potomnych'.

    Sytuacja w chwili obecnej - posiadany sprzęt:
    CB radio (jakiś midland, nie pamiętam dokłądnie jaki, ale jakiś 'większy' gabarytowo, z masą nieużywanych na codzien rzeczy), do tego antena magnetyczna (ok 80-100cm, gruba, zbiera do 7-8km w trasie).
    Zestaw ten wykorzystuję w samochodzie i sprawdza się bardzo dobrze.

    Dodatkowo mam także motocykl i tutaj pojawia się problem. Chciałbym zakupić radyjko, które będę mógł wykorzystywać zarówno w motocyklu (sytuacja na drodze, ale także rozmowy kolegami z innych maszyn jadących w grupie) jak i w aucie, najlepiej wykorzystując antenę jaką mam.

    Na wszelkich forach internetowych polecają Alana 42 lub podobny sprzęt - z uwagi na gabaryty, łątwość montażu, dostępne złączki i zestawy do kasków (BHS-300)itd.

    Pytanie - czy taki sprzęt - alan42 da się podłączyć 'dobrze' do anteny, którą w tej chwili wykorzystuję w aucie? Samo radyjko jako ręczniak nie potrzebuje dodatkowej masy, nie wiem więc, czy normalną antenę samochodową da się pod tego ręczniaka podłączyć.

    W planie mam zakup właśnie alana 42, do tego zestawu BHS-300 (http://www.alan.pl/produkt_szczegoly.php?prod=1526) i zrobienie jakoś przejściówki do basic-kit nolana (n-com) z wtyczki BHS-300 do małego jacka 4 sygnałowego. To, oraz podłączenie do akumulatora, ew. filtr itd. jakoś ogarnę, problem mam jednak z samym radyjkiem, bo nie chciałbym, żeby jego np. zasięg był ograniczony przy wykorzystaniu w aucie.

    Za wszelkie sugestie będę wdzięczny,

    pozdrawiam,
    M.

    0 4
  • #2 29 Kwi 2010 11:51
    sp1loi
    Poziom 14  

    Oczywiście że możesz sugerowane radio używać w samochodzie z dotychczasową anteną. Rozumię że w aucie zasilanie będzie z instalacji pokładowej? Przynajmniej masa będzie podana na radio. W motocyklu radzę zainstalować antenę na stałe i radio zasilać również z instalacji. Skuteczność anten "gumowych" jest mierna dlatego dodatkowa antena np. na bagażniku[sam będziesz wiedział gdzie najlepiej ją zamontować]. Reasumując: radio będzie poprawnie pracować w obu pojazdach z dobrze zestrojonymi antenami.

    0
  • #3 29 Kwi 2010 13:44
    majki_80
    Poziom 2  

    Ok, dzięki wielkie za odpowiedz.

    0
  • #4 12 Maj 2010 16:43
    przekliniak
    Poziom 1  

    Ja mam tego alana 42 wraz z kompletem słuchawek i mikrofonem, faktycznie bez problemu można je podłączyć do auta, ale wydaje mi się że jest słabsze niż zwykłe radio samochodowe, sprawdzałem na tej samej antenie i lepszy zasięg jest na zwykłym midland 1001z niż na tym alanie 42 czym to jest spowodowane, moc obu powinna być taka sama ale znajomy co się tym trochę zajmuje twierdzi że alan 42 ma mniejszą moc zwykłe radyjka jak ten midland mają chyba 4W a to może ma 2W miał ktoś styczność z tym radyjkiem, jeśli faktycznie jest mniejsza moc to czy da się to jakoś zwiększyć? bo może u mnie jest coś nie tak poprostu...

    No i kolejne pytanie jaką antenkę mocowaną na stałe polecacie zaznaczam że musi być mała max 1m ale najlepiej ka miała by ok 50cm, myślałem o takiej grubej siro podobno jest niezła, zależy mi na tym aby wszelkie szumy zniwelować do maximum gdyż jest to jednak motocykl a słuchawki są w kasku, więc taki trzask może lekko zaskoczyć przy większej prędkości....
    Pozdrawiam

    0
  • #5 19 Paź 2010 21:11
    c64club
    Poziom 18  

    Lekki odkop, ale robiłem właśnie rozeznanie wśród radyjek i anten.
    -antena, która cokolwiek da w niemal "bezmasowym" pojeździe, jakim jest mały jednoślad
    -radyjko musi mieć RF-gain lub możliwość jego wbudowania
    -musi mieć jakoś powyprowadzane lub łatwe do wyprowadzenia wyjście audio i mikrofon, żeby do kasku dawał się podpiąć.

    Zestaw PTT do kasku z wyłącznikiem na kierownicy robię sam.

    Zacznę od anten, bo krócej:
    -Sirio GL 27 "Caravan" (GroundLess)
    -Alan 9 Plus
    -podobno również ML 145, byle dobrej firmy
    Zobaczymy co wyjdzie w praktyce z tej 9 plus

    Radioodbiorniki - wyszło w trakcie poszukiwań kilka kryteriów. Technologia wykonania przewlekana, względnie mieszana. Wykonane całkowicie w SMD się ludziom sypią. Żadnego ChRL, P.R.C. itp, tylko Filipiny, Tajlandia, Korea, Japonia, Niemcy (uwaga, germańskie trzeba przestraja). Nowe poniżej 1000 tych cech nie posiadają.
    Ręczne:
    -Alan 37, 38., gorsze 42 lub 95 od wielkiej biedy
    -Intek h-520

    Przewoźne:
    -Alan 18, 28, 48 (stary przewlekany włoski), 27
    -Uniden 520xl lub 510xl, ale stare wersje
    -Presidenty - wszystkie stare imiona bez numerów, względnie wersje II ASC, ale nie czyste typu Jerzy II, Tadzio III Classic itd. To taka różnica jak między Golfem I (cynkowana blacha wszędzie, niezawodnym, prosty) a Golfem V

    Ostatecznie trafił do mnie President Valery wejsja pierwsza czarna (jest teź chrom)- stara konstrukcja wielkości CD-ROMu (mieści się w tankbagu), o znakomitych parametrach, wąskich kanałach, z filtrem ANL, RF-gain i MIC-gain, ale wyświetlacz na diodach, elementy przewlekane, brak procesora i produkcja filipińska. Słuchałem jak brzmi i jak zbiera - podoba mi się.

    0