Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 100 c4 2.0 sprzęgło ciężko chodzi

27 Kwi 2010 22:23 2794 1
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam pewien problem, a mianowicie sprzęgło zaczęło mi ciężej chodzić w aucie Audi 100 c4 z silnikiem 2.0 benzyna+LPG i skrzynią 5 biegową... Zawsze wszystko było ok, a dziś nagle coś się stało...:cry: zaczęło ciężko chodzić, bierze dużo niżej i czasem blokuje skrzynie, że nie można wrzucić innego biegu (dopiero po ponownym wciśnięciu sprzęgła da się wrzucić bieg), ale zazwyczaj gdy obroty silnika są wysokie, przy niskich obrotach jest ok. A i jeszcze gdy się je dłużej przytrzyma ok 10 sek wydaje się że jest tak jak było dawniej, ale potem znów jest źle. Nie wiem co może być przyczyną tego, bo jeszcze nigdy nic z sprzęgłem nie robiłem... Sprzęgło w tym aucie jest hydrauliczne. Myślę, że to może być łożysko, bo było słychać przy wciśniętym sprzęgle charakterystyczny dźwięk (jakby stuki), a dziś po zdarzeniu to znikło, właśnie dopiero po ok 10 sek zaczyna się dźwięk i wtedy sprzęgło jest takie jak było kiedyś (bierze tak samo i wchodzi lekko). Co to może być:?:
  • Poziom 16  
    Sprzęgło rzeczywiście jest hydrauliczne, jeśli coś się z nim dzieje, to trzeba zacząć od odpowietrzenia układu, w tym celu wykorzystujemy ciśnienie układu hamulcowego, nie można odpowietrzać tak jak klasycznych hamulców pedałem, bo po odkręceniu odpowietrznika na siłowniku sprzęgła (tym na skrzyni biegów) i naciśnięciu pedału sprzęgła pedał się zapadnie i nie będzie chciał wrócić do pozycji początkowej. Trzeba zdjąć koło od strony kierowcy, założyć wężyk na odpowietrznik hamulca, drugą stronę wężyka zakładamy na odpowietrznik siłownika sprzęgła i robimy wszystko tak jakbyśmy odpowietrzali hamulec (potrzebna druga osoba), przy czym zwracamy uwagę na poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku, jeśli przepchniemy już całe powietrze przez układ sprzęgła, czyli w zbiorniczku nie będą wydobywać się bańki, zamykamy dokładnie odpowietrzniki, ściągamy wężyk, resztkę płynu z wężyka zlewamy do pojemnika ( ekologia!!), i sprawdzamy, czy pomogło. jeśli nie ma poprawy, pozostaje nam siłownik oraz pompa hamulcowa. Jeśli nie ma wycieków na siłowniku to prawdopodobnie mamy pompę hamulcową do wymiany, nie polecam kompletów naprawczych pompy, u mnie po ok. 1000 km było to samo, najlepiej kupić nową pompę, nie jest taka droga.