Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa ogrzewania tylnej szyby

28 Kwi 2010 07:35 15003 8
  • Poziom 25  
    Mam taki problem: w moim leciwym Peugeocie 205 nie działa ogrzewanie tylnej szyby, ścieżki są poprzepalane w kilkunastu miejscach. Próbowałem je naprawić za pomocą kleju do ścieżek ale uszkodzenia są zbyt rozległe i jest ich zbyt wiele. Wpadłem na pomysł żeby w miejscu starych ścieżek grzejnych poprzyklejać drut oporowy, co sądzicie o tym pomyśle? Czy to zda egzamin, czy w ogóle warto się w to bawić? Nie ukrywam że zależy mi na tym ogrzewaniu a zdobycie używanej szyby ze sprawnym ogrzewaniem graniczy z cudem. No i jeszcze pytanie, jak obliczyć jaki drut oporowy mam kupić? Dostępne są różne średnice a co za tym idzie różne opory, w zasadzie od 19 omów na metr do 0,43 oma na metr. Co mam kupić? Czym najlepiej kleić?
  • Poziom 28  
    Drut oporowy nie sprawdzi się w takiej roli. Pomijając fakt problemów z przyklejeniem go do szyby i oddawaniem ciepła przez połączenie klejone kolejnym problemem będzie połączenie poszczególnych drutów-ścieżek ze sobą (drut oporowy jest praktycznie nielutowalny).
    Przy odrobinie wprawy i chęci nawet tak rozległe uszkodzenia można naprawić klejem na bazie srebra przewidzianym do naprawy szyb.
  • Poziom 25  
    Jak pisalem probowalem klejem na bazie srebra ale pomijajac fakt ze to robota zmudna to mam bardzo duze (dlugie) ubytki z ktorymi klej sobie nie poradzil. Poza tym na pokrycie calych 3 sciezek zuzylem prawie cale opakowanie kleju, co przy 17 sciezkach jest malo oplacalne.. Myslalem o przyklejeniu drutu a konce wszystkich drutow na skrajach szyby polaczyc tym klejem przewodzacym
  • Poziom 28  
    Drut oporowy można tylko próbować lutować (niestety rzadko się to udaje) lub łączyć na skrętkę i za pomocą złączek zaciskowych. Klej przewodzący się do tego za bardzo nie nadaje. Zawsze jednak możesz spróbować wykonać to z 1 drutem i sprawdzić czy zadziała wg Twoich założeń. Drut musi być o małej oporności (opór ścieżki to ok 0,5 ohm).
  • Poziom 25  
    0,5 ohm ma cala jedna sciezka czy to opor na metr?
    P.S. A co do sprawdzenia to tak naprawde da sie dopiero zimą;)
  • Poziom 28  
    Podany opór dotyczy całej ścieżki. Oczywiście w zależności od wielkości szyby i ilości ścieżek na niej może się różnić. Lepiej może przeliczać opór całej siatki grzewczej z zależności moc ok 100W - 120 W napięcie 13.5V. Prąd wynikowy ok 7,5A - 9 A opór całości ok 1,8 ohm - 1,5 ohm.
  • Poziom 17  
    A nie lepiej kupić dobrą używaną szybę lub całą klapę. Na szybko wpisałem w popularnym portalu aukcyjnym i jest cała klapa za 49zł.
  • Poziom 28  
    Autor twierdzi, że "zdobycie używanej szyby ze sprawnym ogrzewaniem graniczy z cudem". Nie ma powodu żeby mu nie wierzyć a skoro chce naprawiać ogrzewanie - może próbować.
  • Poziom 1  
    Witam, u mnie usterka była na dwóch ścieżkach przerwania o długości około 1-2mm.
    Co mogę podpowiedzieć w moim przypadku nie zadziałał klej przewodzący "Laird" na bazie miedzi.
    Zeskrobałem więc starą warstwę kleju i w to miejsce położyłem klej przewodzący z opiłkami srebra "Technicqll" - teraz jest ok, ogrzewanie działa.