Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W124 Centralny zamek nie działa, nie słychać pompki

discotek 28 Apr 2010 19:16 25791 30
Wago
  • #1
    discotek
    Level 9  
    Witam!

    Mam problem z centralnym zamkiem w Mercedesie w124. Nie działa, przy operacjach na dowolnym zamku w tym bagażnik pompka kompletnie milczy. Sprawdziłem bezpiecznik - jest ok. Co robic? Od czego zacząc sprawdzanie?
    pozdrawiam
    Artur
  • Wago
  • #2
    stanleym126
    Level 19  
    discotek wrote:


    Mam problem z centralnym zamkiem w Mercedesie w124. Nie działa, Sprawdziłem bezpiecznik - jest ok.

    Bezpiecznik sprawdziłeś wizualnie,że jest na nim nieprzepalona blaszka czy go wyjąłeś? jak nie wyjmowałeś to wyjmij i przeczyść styki, bowiem w mercedesie z tego typu bezpiecznikami to stała przypadłość.
  • Wago
  • #3
    discotek
    Level 9  
    Wszystkie bezpieczniki mam sprawdzone i 'podszlifowane', ten temat na pewno jest ok. Ale zastanawia mnie jeszcze jeden fakt, mianowicie tryb komfort. Nie używałem od jesieni i dzisiaj było pierwsze podejście. Też nie działa :|
  • #4
    stanleym126
    Level 19  
    Musisz dotrzeć do pompki i sprawdzić probówką z żarówką czy na płaskiej wtyczce jest zasilanie. Jeżeli jest to szukaj usterki w pompce.
  • #5
    discotek
    Level 9  
    Dzięki. Jutro powalczę i dam znac. pozdrawiam
  • #6
    discotek
    Level 9  
    Więc sprawy się mają tak: płaska wtyczka, przewody czerwony, czarny i brązowy.

    - kluczyk w stacyjne, załączony zapłon > mam napięcie 12,2 V na połączeniu czarny z brązowym

    - bez kluczyka w stacyjce > brak napięcia

    Trochę to dla mnie dziwne bo wydaje mi się napięcie powinno być zawsze na tej kostce ?
  • #7
    Gerri
    Mercedes specialist
    Zgnite połączenie na przewodach centralnego zamka pod nogami prawego tylnego pasażera (pod dywanikiem, w korytku kablowym)
    było na forum - słabo szukales.
  • #8
    discotek
    Level 9  
    A jak tam się dostać? Trzeba będzie rozmontować połowę wnętrza, przedni fotek, podłogę, etc? I co to za połączenie? Czy jest to jakaś kostka, złącze?

    Szukałem, widocznie za słabo. Ale teraz wiem czego.
  • #9
    stanleym126
    Level 19  
    Nie trze4ba rozbierać połowy auta by dostać się pod dywanik.Wystarczy zdjąć nakładkę progową i w zasadzie unieść wykładzinę do góry.Można tez zdjąć siedzenie z tyłu auta, wtedy lepiej zdjąć wykładzinę. Nie wiem czy w kilku miejscach wykładzina nie jest przypięta plastikowymi spinkami.
  • #10
    discotek
    Level 9  
    Siedzenie zdemontowane było wcześniej, wyciągnąłem pompkę razem z pianką/okładziną. Wyciągnąłem przewody, na zdjęciu widać co dokładnie:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b86024238c5fa6ba.html. Czy o to chodziło?

    Widzę że samochód ma swoją historię, standardowo chyba nie używa się taśmy izolacyjnej :)

    Czyli trzeba rozbebeszyć izolację i zobaczyć co się dzieje pod nią.

    Dodano po 48 [minuty]:

    To co jest na zdjęciu wygląda jako tako. Słabo natomiast wyglądają te wiązki już w tunelu, który jest pod nogami pasażera, pewnie jednak czeka mnie wyciąganie prawego przedniego fotela i walka z wiązkami przewodów.
  • Helpful post
    #11
    Gerri
    Mercedes specialist
    Przedniego siedzenia nie musisz wyciągać, dobrze natomiast wyrwać nakładkę słupka albo przynajmniej tą dolną, plastikową część. Miejsce o którym piszę jest w plastikowym kanaliku kablowym i bez odchylenia wykładziny nie jest widoczne. Będzie to około 15-20 cm przed blachą stanowiącą podstawę tylnego siedzenia. Schodzi się w tym miejscu kilka przewodów koloru czerwonego z białym paskiem: przewód od bezpiecznika "C", przewód do pompki i trzy przewody do każdego z siłowników-masterów. Przewody są ze sobą polutowane i zabezpieczone taką koszulką niby-termokurczliwą która jednak nie daje dobrego zabezpieczenia przed wodą. Wiązka jest oryginalnie zawinięta taśmą izolacyjną - musisz znaleźć na niej zgrubienie i tam szukać.
  • #12
    discotek
    Level 9  
    Witam! Dzięki za info. Jutro mam wracam do tematu. Dam znać jak poszło.
  • #13
    discotek
    Level 9  
    No i dotarłem do tego miejsca. Nie było łatwo, ale .... to chyba to. W miejscy gdzie wiązka była pogrubiona zdjąłem chyba 2 warstwy firmowej instalacji. Potem była coś chyba termokurczliwego, ale z natury zły pomysł a właściwie wcześniej czy później awaryjne wykonanie. PRZEWODY WYPADŁY Z TEJ IZOLACJI SAME!!!! Wszystko pokruszone. Osłonka kompletnie zdemolowana. Złączyłem na szybko i zamek działa. Zaraz będzie lutowanie + osłonka termokurczliwa albo taśma samowulkanizująca. Dzięki za pomoc!!!!

    PS Jakby co to zrobiłem parę fotek. Jakby co podeślę.
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    discotek wrote:
    Dzięki za pomoc!!!!

    Naciska się "POMÓGŁ" - to nic nie kosztuje :D
    Fotki oczywiście się przydadzą dla potomnych, bo problem się od czasu do czasu pojawia. Koszulki termokurczliwe raczej nie zdadzą egzaminu, bo woda dostanie się do złącza od strony przewodów. Taśma samowulkanizująca - to samo. Chyba najlepiej by było zapaćkać to silikonem a potem na lutowanie nałożyć kawałek izolacji, a nadmiar silikonu zetrzeć. Ale w praktyce tego nie testowałem.
    Pzdr.
  • Helpful post
    #15
    stanleym126
    Level 19  
    A może po zlutowaniu przewodów zalać miejsce łączenia gorącym klejem z pistoletu klejowego.
  • #16
    discotek
    Level 9  
    Przewody idą z dwóch stron, chyba połączę je na kostce, wtedy dam osłonkę termokurczliwą i zaizoluję taśmą. Może będzie lepiej ... ?
  • #17
    stanleym126
    Level 19  
    Jak pisał wyżej Gerii, osłonka i izolacja w pełni nie zabezpieczą łączenia, a to miejsce ułożenia przewodów jest newralgiczne w który czy chciał czy nie może zbierać się woda. ja często podobne sprawy zalewam gorącym klejem który idealnie zalewa przewody i jest elastyczny i w razie czego bez trudu można go zerwać.
  • #18
    discotek
    Level 9  
    Racja, gorącym klejem chyba będzie lepiej. A jeszcze jedno pytanie. Do tej wiązki na której pracowałem wpadają też przewody (pod siedziskiem pasażera z tyłu) przewody od podajnika pasów. A z tym też mam problem. W ogóle nie działam podmieniałem ze znajomym sterownik, potem cały podajnik i ani drgnął. Gdzie w tym przypadku szukać rozwiązania problemu bo jak już jest podłoga częściowo zdemontowana to dobrze będzie załatwić i to. Pozdrawiam
  • #19
    andrzej1982
    Level 18  
    Ludzie, jak w takim wykonaniu wytrzymało ze 20 lat to zróbcie to samo, czyli lut, termokurczliwa, izolacja. Wieczne auta nie istnieją, nawet merc. Karoserię Wam ruda zeżre a nowo wykonane połączenie przetrwa :D
  • #20
    Gerri
    Mercedes specialist
    Jak takie coś naprawiam - to nie patrzę na stan karoserii tylko staram się to zrobić najlepiej jak potrafię. Już tak mam...
  • #21
    andrzej1982
    Level 18  
    Nie mówię o papraninie, ale jeśli jakiś patent producenta wytrzymał 20 lat to i drugie tyle też wytrzyma.
  • #22
    marekskowro
    Level 10  
    Witam!
    Mam problem z centralnym zamkiem. Otóż gdy zamykam drzwi od strony kierowcy luba pasażera nie zamyka/otwiera pozostałych drzwi. Zamek zamyka wszystkie drzwi tylko jak zamykam przez bagażnik.

    Dzisiaj wziąłem się do roboty. Okazało się, że łączenia kabli po prawej stronie (pod nogami pasażera z tyłu) są zaśniedziałe. Kiedy nimi lekko poruszałem to sie poprzerywały. Teraz nie wiem jak je połączyć? Mam problem z kablami koloru czerwonego oraz brązowego.

    1)czerwone: od bagażnika idą 2 kable - czerwony i biało-czerwony , a od przodu auta jeden kabel czerwony i dwa biało-czerwone. (Kable czerwone i biało-czerwone na początku były połączone ze sobą wszystkie(w takiej metalowej złączce, która była owinięta gumą) Jak mam je połączyć?

    2)cztery brązowe kable były ze sobą połączone(w takiej złączce jak czerwone). Wszystkie tego samego koloru. Dwa z nich ida od bagażnika, a dwa od przodu. Co mam z nimi zrobić?


    Oto fotka: http://www.mojalbum.com.pl/Album=K7BIUBVV
  • #23
    discotek
    Level 9  
    Witaj! Nie pamiętam jak u mnie było z kolorami więc mam nadzieję, że nie namieszam.

    Te kable brązowe które są w osłonce to kable sygnałowe. U mnie właśnie był z tym problem, kiedy starałem się usunąć tą prawie przezroczystą osłonkę to po prostu wszystko się rozpadło. Skróciłem kable o 2-3 cm, połączyłem za pomocą kostki i solidnie owinąłem taśmą izolacyjną. I zamek działa.

    Nie miałem natomiast problemu z innymi kablami. Te pozostałem o których piszesz od czego się odkruszyły? Od wtyczki do pompki czy .... ?
  • #24
    marekskowro
    Level 10  
    Te czerwone również były w takiej osłonce jak brązowe. Lekko je poruszałem i się pokruszyły.
  • #25
    discotek
    Level 9  
    A tu schemat, może pomoże:

    Mercedes W124 Centralny zamek nie działa, nie słychać pompki

    Dodano po 3 [minuty]:

    U mnie generalnie wszystko było w taśmie izolacyjnej. Taśmę usunąłem na długości ok 10 cm tylko aby dostać się do tych 'brązowych'. Być może u mnie też by się znalazły. Piszesz że były w takiej osłonce jak brązowe? Wszystkie 5?
  • #26
    marekskowro
    Level 10  
    Tak wszystkie pięć. Też trochę mnie to dziwi.
  • #27
    discotek
    Level 9  
    W sumie to może być ok, tzn jeden idzie do pomki, dwa na drzwi przednie, i po jednym na bagażnik i wlew paliwa,
  • #28
    marekskowro
    Level 10  
    A wiesz może jak je połączyć?

    Dodano po 4 [godziny] 32 [minuty]:

    .Gdy połączyłem kable czerwone ze sobą i podłączam do nich któryś z kabli biało-czerwonych to wtedy działają drzwi od pasażera/bagażnika. Jednak zamykanie i otwieranie od strony kierowcy nadal jest niemożliwe)
  • #29
    marekskowro
    Level 10  
    Czy słowniczek z drzwi pasażera pasuje do drzwi kierowcy? Bo coś mi się tak wydaje, że to siłownik jest źródłem problemów.

    Pozdrawiam!
  • #30
    marekskowro
    Level 10  
    Mam nadzieje, że to tylko bezpieczniki. Jednak może to być coś innego. Kable lewej elektrycznej szyby dołączone są do tych od centralki kierowcy. Zielony kabel od silniczka szyby podłączony jest do niebieskiego który idzie od kostki w siłowniku, a niebieski(ten od silniczka szyby) do niebieskiego- który idzie od pompki.


    ps.Jak z powrotem założyć ta białą, plastikową osłonę/obudowę słowniczków centralnego zamka?