Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dziwny problem z mieszanką fiat 1.2 8v turbo

Pirat7993 28 Kwi 2010 20:29 2738 10
  • #1 28 Kwi 2010 20:29
    Pirat7993
    Poziom 11  

    Witam , pacjentem jest fiatowski silnik 1.2 8v mpi + turbo i instalacja lpg I gen z reduktorem BRC AT90Eco turbo 140kw,
    -do pomiarów mieszanki używam wskaźnika AFR+ sondy szeroko oraz wąsko pasmowej
    -do sprawdzania ciśnienia w dolocie wskaźnik podciśnienia/doładowania

    gaz w aucie był już założony od dawna i została do tego dołożona turbinka, nie zdecydowałem sie na sekwencje bo nic sensownego na wtryski all grupowe nie było w rozsądnych pieniadzach a pozatym wszystko miało byc robione niskim kosztem i bez zbędnej elektroniki a sama sekwencja podejzewam ale przerosła by wartosc małego fiacika :|

    no ale do tematu
    wszystko chodziło grubo ponad rok bez większych problemów aż do teraz
    a problem wygląda następująco:

    auto na wolnych obrotach ma bardzo bogato , po wcisnieciu gazu (nawet bez zadnego obciązenia) mieszanka spada na ubogo poza skale(silnik sie dusi i przerywa) a podczas otwarcia max przepustnicy mieszanka znów wraca na bogato

    mysle zapewne reduktor, (który kupowałem nowy przed załozeniem turbo) no ale mysle pewnie membrany wiec rozebrałem go w mak i przeczyscilem i z gumkami udałem sie do sklepu a tam powiedzieli ze są jak nowe i szkoda zmieniac (faktycznie za duzo sie nie rózniły od nowego zestawu naprawczego)
    ale miałem poprzednio taki sam reduktor wiec podmieniłem membrany moze akurat ale zero różnicy,

    co mnie jescze zaciekawiło: wyczytałem ze podcisnienie w sprawnym silniku powinno sie utrzymywac w granicach -0,5 -0,8 bar u mnie przed tymi atrakcjami było 0,7 a na chwile obecną jest w granicach 0,4 bar na gazie a na benzynie 0,7 myśle moze jakas niesczelnosc w dolocie wiec uszczelniłem wsztsko co trzeba sylikonem ale nie za wiele sie zmieniło wiec 2 dni póżniej wszystko co było do uszczelnienia uszczelniłem nowymi uszczelkami , uszczelniaczami , oringami... nawet wymieniłem gumki na wtryskiwaczach i zimeringi na ośce przepustnicy i zostawiłem do nastepnego dnia niech wszystko sobie na spokojnie dojdzie do siebie no i na benzynie podcisnienie wzrosło do ok 0,8 ale na gazie dalej zostało tak jak było czyli ok 0,4

    wyczytałem ze niski odczyt wskaznika podcisnienia może powodować
    -za bardzo opóźniony zapłon (w tym silniku sie zapłonu nie ustawia ale sprawdziłem rozrząd czy jest ok no i był, podmieniłem cewki na nowe, podmieniłem map sensor i czujnik położenia wału
    -niska kompresja - sprawdzilem kompresje na 3 cylindrach jest równo 11 a na jednym 10,5 wiec sie tym nie przejmowałem bo raczej niezabardzo jest czym tak czy inaczej kompresja jest
    -jakieś nieszczelnośći w układzie dolotowym -ale to raczej zostało wyeliminowane
    -przycinający sie zawór biegu jałowego- i tu ciekawostka bo załozyłem nowy no name bez zmian ,wiec załozyłem nowy orginał tez bez zmian , ale po załozeniu zepsutego i unieruchomionego czyli cały czas w pozycji max wysunietej(brak wolnych obrotów i natychmiastowe gaśniecie po puszczeniu gazu)mieszanka utrzymywała sie w zadowalających mnie wartosciach w pełnym zakresie obrotów+ rosła wraz z wartoscią doładowania

    myslę nic innego jak mikser ale mikser to kawałek aluminium i nic tam nie mogło się spsuć poza tym jak jeździłem na nim już tyle czasu no ale miałem jeszcze 2 inne miksery dedykowane do tego samochodu i po podmiance bez jakichkolwiek zmian

    no ale jeszcze pobawiłem się silniczkiem krokowym , podmieniłem tps na nowy i bez zmian

    do tego zdejmowałem rurę dolotową-dmuchającą z turbiny żeby zobaczyć czy będzie jakąś zmiana ale niestety zero jakichkolwiek zmian

    ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak ?
    niestety muszę sobie radzić bez gazowników bo niema nikogo rozsądnego w okolicy lub jak do któregoś jadę to mi proponują zmianę instalacji na taką którą akurat oni reprezentują dopiero wtedy mi pomogą inaczej niema szans:|

    0 10
  • #2 28 Kwi 2010 22:11
    przemek25l
    Poziom 29  

    Rozwiązaniem twoje problemu jest inwestowanie a nie oszczedzanie bo szkłem d... nie wytrzesz. Jak widze takie wynalazki to tez sie nie biore, a dla czego. Odp krótka bo chcesz tanio a takie naprawy to czasami godziny szukania a kto za to zapłaci? chcesz tanio miłej zabawy.

    -1
  • #3 28 Kwi 2010 23:03
    Pirat7993
    Poziom 11  

    przemek25l napisał:
    Rozwiązaniem twoje problemu jest inwestowanie a nie oszczedzanie bo szkłem d... nie wytrzesz. Jak widze takie wynalazki to tez sie nie biore, a dla czego. Odp krótka bo chcesz tanio a takie naprawy to czasami godziny szukania a kto za to zapłaci? chcesz tanio miłej zabawy.


    ok dzieki za rade :D pozdrawiam



    naprawdę nikt nie wie co to może być za usterka ?
    Podkreślę jeszcze to co wyżej napisałem ze zdejmując rurę tłoczącą powietrze z turbiny czyli robiąc go na "normalny" wolnossący silnik jest zero zmian tak ze może źle zrobiłem ze wpisałem w temacie turbo

    0
  • #4 29 Kwi 2010 16:11
    maszan
    Poziom 23  

    Zaplon sie nie przestawil?Swiece w jakim stanie?Ogolnie uklad zaplonowy bo jest poprzez wyprzedzenie zaplonu odpowiedzialny za podcisnienie.Kompensacja reduktora zapieta i szczelna?

    0
  • #5 29 Kwi 2010 16:52
    Pirat7993
    Poziom 11  

    maszan napisał:
    Zaplon sie nie przestawil?Swiece w jakim stanie?Ogolnie uklad zaplonowy bo jest poprzez wyprzedzenie zaplonu odpowiedzialny za podcisnienie.Kompensacja reduktora zapieta i szczelna?


    co do zapłonu to jest on sterowany czujnikiem położenia wału a był on podmieniany wiec domyślam się ale to tylko domyślam ze jest ok (w jakiś sposób mógłbym się na 100% upewnić? bo z wielką chęcią bym to sprawdził ) niby rozrząd pokrywa się znakami idealnie no ale rozrząd to nie zapłon

    idąc dalej świece mają ok 7-8 miesięcy i nalatane ok 15tys ,mają białawy nalot wiec raczej ok , zakładając inne tez używane przez ok 3tys km, niema żadnych zmian - rozważam myśl kupić na czasie nowe

    co do cewek zostały na chwile założone nówki orginały fiata ale tez zero zmian wiec powróciłem do starych

    kable WN zostały załozone nowe orginalne fiata jakies pół roku temu , niedawno pryskałem je wieczorem wodą zero jakichkolwiek przepięc i przebłysków

    tak kąpęsacja jest założona i jest szczelna (kiedyś wykryłem drobne nieszczelnośći i był podobny objaw , na wolnych było ok podczas dodawania gazu mieszanka spadała na max ubogą i już nie chciało jechać a po wciśnięciu mocniej pedału gazu po prostu zdychało a tu jest problem troszkę innej maśći ale zaczyna sie podobnie , na wolnych jest ok , podczas dodawania gazu mieszanka spada ale podczas mocniejszego przyspieszania mieszanka znów wraca na odpowiednią wiec myślę ze wszystko z kompensacją jest ok (mam na przewodzie kompensacyjnym założony register i jest w tej pozycji co przed problemem, próbowałem nim kręcić w i spoglądać na mieszankę ale zero zmian, po maxymalnym wykręceniu śruby regulującej czyli po wyjęciu jej z węza auto od razu gaśnie) aha wąz zasilający gazem jak i kąpęsacyjny mają ok 30 cm i są wpięte praktycznie w to samo miejsce tzn kąpesacja jest jakies 5cm przed mikserem a producent brc w instrukcji zaleca aby kąpensacja była wzięta jak najblizej turbiny no ale jak juz tyle czasu u mnie to chodziło bez większych problemów domyslam sie ze tez jest dobrze

    postaram się jutro zdjąc koło z wałka rozrządu może coś sie z klinem stało i koło jest na swoim miejscu a wałek przestawiony bo jescze tylko to mi do głowy przychodzi

    0
  • #6 30 Kwi 2010 09:29
    dariusz105
    Poziom 26  

    nieprawidłowa lub asymetryczna mieszanka powoduje problem z utrzymaniem założonych przez sterownik PB obrotów który zwiększa otwarcie krokowego zmniejszając podciśnienie.

    0
  • #7 30 Kwi 2010 09:53
    Pirat7993
    Poziom 11  

    dariusz105 napisał:
    nieprawidłowa lub asymetryczna mieszanka powoduje problem z utrzymaniem założonych przez sterownik PB obrotów który zwiększa otwarcie krokowego zmniejszając podciśnienie.


    ok , zgadzam się z tobą w 100% tylko co teraz robić? regulacja reduktora lpg nie przynosi żadnych zmian na + , a jeszcze wiem ze do dobrego funkcjonowania reduktora jest potrzebne dość dobre podciśnienie

    0
  • #8 30 Kwi 2010 10:34
    misiozol
    Poziom 29  

    Osobiscie mysle ze troche skrzywdziles auto mozna bylo chociaz zainwestowac w instalacje z sterowaniem z silnikiem krokowym np firmy lecho zeby chociaz bylo sterowanie z sondy gazem a koszt znikomy w porownaniu do problemow teraz masz ,ale jako ze kare juz sobie wymiezyles do tematu, jako ze auto jest z turbina mixer masz szczelny? kopensacja cisnienia szczelna? reduktor szczelny na obwodzie ? zauwaz ze masz cisnienie w ukladzie dolotowym oraz z obydwu stron reduktora jezeli bedzie gdzies nieszczelnosc to za chiny tego nie wyregulujesz. sam dokladales turbo czy bylo oryginalnie ? kiedy bylo zalozone? i daczego bylo dolozone ?

    0
  • #9 30 Kwi 2010 12:06
    Pirat7993
    Poziom 11  

    misiozol - Osobiscie mysle ze troche skrzywdziles auto mozna bylo chociaz zainwestowac w instalacje z sterowaniem z silnikiem krokowym np firmy lecho zeby chociaz bylo sterowanie z sondy gazem a koszt znikomy w porownaniu do problemow teraz masz

    Pirat - był sterownik BRC just, ale przy dynamiczniejszej jezdzie poprostu nie dawał rady, po zdemontowaniu go nie odczulem zmian na minus, spalanie zostało takie jak było na trasie ok 7L na miescie siega od 9 w góre w zależnosci od jazdy ale to norma , poza tym jak juz pisałem wczesniej auto na takim setupie jezdziło ponad rok bez wiekszych problemów

    misiozol-ale jako ze kare juz sobie wymiezyles do tematu, jako ze auto jest z turbina mixer masz szczelny?

    Pirat - tak mikser jest szczelny, dla sprawdzenia miałem jescze 2 inne
    dedykowane do tego silnika i na kazdym efekt taki sam

    misiozol -kopensacja cisnienia szczelna? reduktor szczelny na obwodzie ?

    Pirat - tak kompensacja jest szczelna i reduktor tez, czasem od cisnienia robiła sie szczelina miedzy membraną a wiekiem w które była wpieta kompensacja ale o tym zaraz

    misiozol- zauwaz ze masz cisnienie w ukladzie dolotowym oraz z obydwu stron reduktora jezeli bedzie gdzies nieszczelnosc to za chiny tego nie wyregulujesz.

    Pirat- tak wiem o tym doskonale i jak reduktor robił sie niesczelny to na wolnych było ok , podczas dodawania gazu autem szarpało i mieszanka spadała na dosc ubogo a podczas mocniejszego wcisniecia gazu poprostu zdychało (norma czyli gaz cofał sie do reduktora przez mikser skoro kompensacja miala mniejsze cisnienie ) a tu problem jest taki ze na wolnych jest ok , podczas dodawania gazu mieszanka idzie w max ubogą zupełnie jak podczas braku kompensacji ALE przy mocniejszym wcisnieciu gazu mieszanka znów wraca na swoje miejsce a przy braku lub niesczelnej kompensacji auto by poprostu zdechło

    misiozol-sam dokladales turbo czy bylo oryginalnie ? kiedy bylo zalozone? i daczego bylo dolozone ?

    Pirat- turbina została dołożona przezemnie (ale obróbka głowicy czy nowy kolektor i tym podobne sprawy były zlecane osobom którzy robią takie rzeczy praktycznie na co dzien), było załozone ponad rok temu a dlaczego hmm auto miało słuzyc głównie do zabawy i miało byc zrobione tanim kosztem a żadne wałki , doloty i inne... nie przynosiły zadowalających efektów


    ale jak juz pisałem też wczesniej turbo tu raczej niema nic do rzeczy z owym skladem mieszanki bo zdejmując rurę tłoczącą powietrze z turbiny problem nadal zostaje ten sam czyli mozna by było spokojnie zmienic temat i usunac z niego słowo turbo zgadza się ?

    0
  • #10 30 Kwi 2010 14:18
    misiozol
    Poziom 29  

    Zasadnicze pytanie bo nie napisałeś czy auto jeździ na benzynie ? i zachowuje się normalnie z ta turbina? (lub nawet bez niej jeśli ja odłączysz )na mój gust masz brak wysterowania gazu to ze miałeś BRC just to nie znaczy ze nie ma innych instalacji bardziej wydajnych , to co opisujesz to jest objaw malej wydajności reduktora w granicach średnich obrotów czyli tak jak by reduktor był źle wyregulowany lub uszkodzony, nie zapomnij ze jak robisz z niego wolnossącego benzyniaka to musi mieć lekki opór z filtra powietrza (musi być założony do regulacji).

    0
  • #11 30 Kwi 2010 16:24
    Pirat7993
    Poziom 11  

    Misiozol - Zasadnicze pytanie bo nie napisales czy auto jezdzi na bezynie ? i zachowuje sie normalnie z ta turbina? (lub nawet bez niej jesli ja odlaczysz )

    Pirat- auto na benzynie nie jest w zaden sposób wysterowane pod turbine, ale tak na benzynie w podciśnieniu auto jezdzi i zachowuje sie normalnie , natomiast w nadcisnieniu wiadomo mieszanka robi sie uboga i nie próbowałem tak jezdzic bo wiadomo jak to sie może skończyc.
    Natomiast na benzynie z odpiętą rurą dolotową auto jest dosc mułowate(lub poprostu mam takie niesamowite wrażenie) ale to zapewne przez kolektor wydechowy , odpręzoną głowice i tego typu sprawy, na lpg jezdzi tak samo z tym ze mieszanka robi sie uboga

    Misiozol- na moj gust masz brak wysterowania gazu to ze miales BRC just to nie znaczy ze nie ma innych instalacji bardziej wydajnych ,

    Pirat- z tym brakiem wysterowania pewnie masz racje niemówie że nie ale skoro auto ponad rok sprawowało sie dobrze wiec mysle ze mozemy pominąc sprawe komputera bo tu raczej bendzie on pomocny przy mniejszym spalaniu a nie przez to ze ustawiona na stałe mieszanka znika

    Misiozol- to co opisujesz to jest objaw malej wydajnosci reduktora w granicach srednich obrotow czyli tak jak by reduktor byl zle wyregulowany lub uszkodzony,

    Pirat- to jest akurat ciekawe co piszesz , i miałem zadac takie pytanie jak mozna reduktor sprawdzic pod względem wydajnosci i czy jest uszkodzony ?
    co do regulacji to stałem przed silnikiem , wskazniki lezały przedemną , wprowadziłem auto w obroty w których mieszanka robiła sie uboga i krecilem kazdą sróbą od reduktora oraz registrami kąpensacji i od gazu i zero zmian
    jedynie po rozkreceniu reduktora na max gasł na wolnych obrotach z powodu przelewania

    Misiozol- nie zapomnij ze jak robisz z niego wolnossacego bezyniaka to musi miec lekki opor z filtra powietrza (musi byc zalozony do regulacji).

    Pirat- faktycznie o filtrze zapomniałem ale przytykałem ręką dolot przy regulacji i równiez nic ciekawego z tego nie wynikło

    tak szczeze mówiąc to naprawde ciekawi mnie ten silniczek krokowy i kąt zapłonu bo jak juz wczesniej pisałem wkladajac zepsuty silniczek czyli taki który jest zamkniety i brak wolnych obrotów mieszanka na gazie odrazu jest bogata bez jakiej kolewiek regulacji reduktora, czy to niskie obroty czy normalna jazda po miescie mieszanka utrzymuje sie non stop w jednym miejscu na bogato (a przedtem chodziła cała skala na wskazniku czyli od optymalnej do ubogiej podczas spokojniej trasy , przy doładowaniu szło w bogatą w zaleznosci od dmuchania) i czuć pod nogą ze wskaznik nie przekłamuje bo reakcja na gaz jest błyskawiczna i nawet jak lekko sie wcisnie pedał to auto przyśpiesza jak nigdy

    0