Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła do jazdy dziennej led a zakłócenia radia

baca14a 29 Kwi 2010 13:55 45894 62
  • #1 29 Kwi 2010 13:55
    baca14a
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam taki problem. Założyłem do auta światła do jazdy dziennej led /HIGH POWER/. Zestaw kosztował 225 zł i działa ok, ale jest duży problem. Gdy światła led się świecą praktycznie nie działa radio tj. ginie sygnał i są szumy. Po wyłączeniu świateł led jest wszytko ok. Dzieje się tak zarówno przy wyłączonym jak i pracującym silniku. Radio jest fabryczne - siemens 2011 opel omega. Jak temu zaradzić? W opisie aukcji było, że światła nic nie zakłócają, ale zwrot nic mi nie da bo poniosłem koszty montażu i ma dziury w zderzakach. Włączanie świateł mijania by słuchać radia w czasie jazdy mija się z celem, bo przecież po to były kupione ledy aby nie świecić tych świateł.
    Pozdrawiam.

  • #2 29 Kwi 2010 13:59
    august_
    Poziom 27  

    Może źle podłączone? Sam montowałeś?

  • #3 29 Kwi 2010 14:03
    baca14a
    Poziom 2  

    Montował mechanik zgodnie z instrukcją. Potem podłączył też bezpośrednio do akumulatora i jest to samo. On mówi, że te ledy wytwarzają jakie pole które zakłóca radio.

  • #4 29 Kwi 2010 14:16
    darek_wp
    Poziom 28  

    Zapewne do zasilania LED jest wykorzystana przetwornica i ona rozsiewa zakłócenia. Możesz spróbować zaekrenować płytkę z elektroniką i ekran połączyć z masą auta. Warto też zwrócić się z zapytaniem do producenta bądź dystrybutora co zrobić z tym problemem - poza tym możesz skorzystać z uprawnień gwarancyjnych lub niezgodności towaru z umową skoro masz na papierze, że układ nie wprowadza zakłóceń do otoczenia.

  • #5 29 Kwi 2010 14:39
    baca14a
    Poziom 2  

    Dziękuję za informacje. Wiem, że mogę zwrócić te ledy, ale jak pisałem co wtedy z dziurami w zderzaku ? Co do tego "ekranowania" - jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o ekranowanie przetwornicy ? Przetwornice są w światłach w obudowie czyli w zderzaku.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam jeszcze, ze sprzedawca w rozmowie telefonicznej potwierdził, że u niego też są zakłócenia, ale małe i wystarczy jakiś filtr lub wzmacniacz /co innego jest w opisie aukcji/. Tylko mechanik mówi mi, że przecież zakłócenia są niezależnie od tego czy silnik pracuje zatem nie ma co filtrować, bo to nie części auta zakłócają radio. Mówię też, że to fabryczny zestaw i na pewno jest wzmacniacz.
    Próbuje więc ten problem jakoś rozwiązać, w ostateczności zwrócę towar i będę dochodził odszkodowania - koszt montażu i transportu, ewentualnie naprawy zderzaka.

  • #6 29 Kwi 2010 14:58
    darek_wp
    Poziom 28  

    Link do aukcji usuń Kolego bo jego podanie jest niezgodne z regulaminem. Filtr można by spróbować zastosować i podłączyć przez niego zasilanie tych świateł. Natomiast nie ma gwarancji, że to w ogóle coś da. Można jeszcze spróbować połączyć obudowę (z opisu wynika, że jest metalowa) z nadwoziem (masą samochodu) dodatkowym przewodem - to by można było uznać za próbę zaekranowania modułu.

  • #7 29 Kwi 2010 15:27
    baca14a
    Poziom 2  

    Dziękuję za pouczenie, link usunąłem. Podam te informacje mechanikowi niech spróbuje, może się uda.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha - czy Kolega może napisać jaki to ma być filtr?

  • #8 29 Kwi 2010 21:37
    august_
    Poziom 27  

    Filtr przeciwzakłóceniowy do instalacji samochodowej.

  • #9 19 Lip 2010 10:11
    sliver1
    Poziom 22  

    mam identyczny problem - założyłem światła dzienne LED, takie z 5cioma diodami, podłączyłem zgodnie z instrukcja i fabryczne radio (opel vectra c) przy włączonych dziennych strasznie szumi. macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
    czytałem w innym temacie o podobnych zakłóceniach przy CB - zastosowano filtr przy radiu, przy lampach i skrócono maksymalnie kable masowe przy światłach ale nic to nie dało.
    połączenia: masa do aku, + po stacyjce wyciągnięty ze skrzynki z bezpiecznikami przy aku, sterowanie z postojówek.

  • #10 20 Lip 2010 22:01
    sliver1
    Poziom 22  

    okazało się, że te zakłócenia generują chyba same lampy - podłączyłem je pod zewnętrzne zasilanie (drugi aku) i jest to samo. co więcej - gdy je włączam nawet radio fm w telefonie kom zaczyna szumieć...

  • #11 20 Lip 2010 23:14
    kybernetes
    Poziom 39  

    Trudna rada, najlepiej oddać z reklamacją i odebrać pieniądze bo wymiana na pewno nie pomoże. Jeśli chcesz spróbować z tym walczyć to wlutuj, najlepiej w samej lampie, kondensator bezindukcyjny na zasilaniu i masie 100-200n a za nim (w kierunku akumulatora) umieść rdzeń przeciwzakłóceniowy, taki jaki stosuje się na kable USB czy do monitorów komputerowych - tylko nie przeciągaj przez niego kabel raz a przewlecz tyle zwojów kabla ile się zmieści. W tym celu użyj odpowiednio cienkiego kabelka albo grubego rdzenia. Można tez użyć rdzenia pierścieniowego. Gwarancji ze to pomoże nie daję. Tu trzeba eksperymentować. Dodatkowo można do lampy wrzucić jeszcze kondensator elektrolityczny np. 330uF - jak się zmieści.

  • #12 18 Sie 2010 13:17
    homzik85
    Poziom 1  

    Wczoraj podłączyłem swiatełka do jazdy dziennej poprzez przekaznik,stosując zasilenie ze stacyjki miałem również zakłucenia na radiu,pomimo zastosowani filtra radiowego.Nachwile obecna zakłucenia sa ale bardzo zikome i nie sa tak uciążliwe.Przekaznik wł.wył. ze sterowniem.

    Ale jedynym skutecznym rozwiązaniem jest zwrot.Troszke póniej zorientowałem sie, że te lampi dają zakłucenia również na cb w miom przypadku zakłucały odie lampy,podjechałem z nimi do sklepu gdzie je kupiłem,na miejscu wymienił mi je na inne i problemie się rozwiązał.Sprzedawca nie byl jokos specjalnie zaskoczony tem faktem.

  • #13 21 Lis 2011 15:53
    Ocelot_3000
    Poziom 9  

    Mam podobny problem ze światłami do jazdy dziennej, tj. występują zakłócenia, ale tylko jak samochód jest odpalony, przy niższym napięciu tj 12-13V zakłóceń nie ma.
    W związku z tym mam pytanie czy mogę zastosować jakiś opornik, żeby nieco obniżyć napięcie. Pobór prądu przy wyłączonym silniku (12,4V) wynosi 0,94A

  • #14 21 Lis 2011 20:21
    Zico63
    Poziom 37  

    Za dwie stówy to Koledzy kupią lampy na żarówkę halogenową " H6W Hella dzienne" (to właśnie wpisać w wyszukiwarkę) - i po kłopocie; a to badziewie, choć kosztowne - do kosza...

  • #15 04 Sty 2012 18:33
    sp6
    Poziom 23  

    Witam.Dwa dni temu też poszukiwałem wiadomości na temat usunięcia zakłóceń od lamp LED zamontowanych w swoim aucie kilka dni temu.Montowałem sam lampy zakupione na Allegro.Ładne,mocne i cieszyłem się dopóki nie włączyłem odbiornika radiowego.Doznałem szoku od szumu przy odpalonym silniku.Szum pojawia się tylko w momencie pracy silnika i załączonych LEDach.Przy zgaszonym silniku gdy świecą LEDy, szumu nie ma w odbiorniku.Znajomy elektryk stwierdził, iż wiem więcej od niego więc pomyślałem i w godzinkę wystrugałem eliminator szumu od LEDów.Teraz po wpięciu eliminatora w napięcie zasilania ,jestem szczęśliwym posiadaczem świateł do jazdy dziennej , które nie sprawiają kłopotu.

  • #16 04 Sty 2012 18:56
    @@@@
    Poziom 19  

    nie pochwalam takich modernizacji,może zdradzisz co ulepszyłeś?w ten sposób nikomu tu nie pomagasz

  • #17 04 Sty 2012 19:11
    Zico63
    Poziom 37  

    Zajrzałem do starego tematu gdzie pisałem i widzę post Kolegi sp6. No pięknie jest ale do pełni szczęścia brakuje nam tej odrobiny wiedzy - jak ten problem rozwiązać.
    Tak, to taki post (aż nie chce mi się przypuszczać) - to post dla punktów a nie z chęci faktycznej pomocy, podpowiedzi czy ułatwienia życia Kolegom.
    Można by napisać że i ja tak czynię się "czepiając" - ale widzę, że jestem już drugi z takim zdaniem.

  • #18 04 Sty 2012 20:52
    Ocelot_3000
    Poziom 9  

    Ja poradziłem sobie z problemem wstawiając szeregowo rezystor 2 ohm, dzięki czemu obniżyłem napięcie zasilania podczas pracy silnika do ok.12.2V, co ostatecznie całkowicie wyeliminowało zakłócenia.

  • #19 04 Sty 2012 23:09
    sandal7
    Poziom 21  

    ja z kolei wywaliłem całą elektronike. w każdej lampie były dwie miniaturowe przetwornice do LED, jedna na dwie ledy w szereg druga na trzy w szereg bo 5 jest w lampie niby 1W co daje nam aż 4 przetworniczki i zasiewke na maxa. diody tez wywaliłem bo koleś je popalił i założyłem LED FLUX cztero czipowe po 5 na lampe równolegle i na każda lampe wystabilizowane napięcie po 3,2 V i zasówaja bez żadnej zasiewki. automatu sie pozbywamy ale i tak go nie używał bo ma przełącznik osobny.

  • #20 17 Sty 2012 14:24
    sp6
    Poziom 23  

    No i przez dwa tygodnie żadnego postu.Koledzy myślcie trochę a nie czekajcie na gotowe.

  • #21 23 Lut 2012 12:07
    elektronik-adam
    Poziom 11  

    Znowu piszesz post tylko dla punktów ? wcześniej napisałeś że uporałeś się z problemem robiąc eliminator szumów do ledów jednak nie pochwaliłeś się choćby schematem a skoro wystrugałeś go w godzinkę to nic by ci się nie stało jakbyś pomógł kolegom, a teraz piszesz żeby myśleli trochę a nie czekali na gotowe. skoro ktoś zakłada temat na forum i szuka pomocy to znaczy że szuka pomocy a nie że szuka natchnienia do myślenia.

    Ja mam ten sam problem tylko, że nie z ledami a z xenonami obojętnie czy silnik jest odpalony czy też nie jak tylko włączę xenony to radio zaczyna szumieć co ciekawe ostatnio zauważyłem też że przez silniczek od spryskiwaczy też szumi mam już zamontowany wzmacniacz antenowy i eliminator zakłóceń niestety nic to nie dało ekranowałem folią aluminiową przewody wysokiego napięcia od przetwornicy do lampy niestety nadal nic zastanawiam się żeby wpiąć w zasilanie przetwornic kondensatory elektrolityczne po 1000uF i tu moje pytanie czy to będzie dobry pomysł i czy na coś się to zda ?

  • #22 23 Lut 2012 15:12
    Malina SWD
    Poziom 8  

    Jeśli chodzi o ksenony to najlepiej wpiąć przed przetwornicą równolegle kondensator 4000uF i szeregowo cewkę na plusie. U mnie po takim zbiegu szumy w radiu niemal zupełnie zanikły.

  • #23 24 Lut 2012 23:19
    elektronik-adam
    Poziom 11  

    O jakich cewkach mówisz ? dzisiaj wymieniłem przewód antenowy na taki grubszy i lepiej ekranowany i jest jakby ciut lepiej

  • #24 29 Lut 2012 20:19
    Malina SWD
    Poziom 8  

    Cewka, czyli inaczej zwojnica. Użyłem byle jakich z zepsutego zasilacza komputerowego i efekt był lepszy niż na samych kondensatorach.

  • #25 01 Mar 2012 20:30
    karol556
    Poziom 9  

    Mam identyczny problem probowalem roznych rowiazan i nic przy wlaczonym silniku mam zaklócenia wieksze przy wylaczonym mniejsze ale jednak sa, sprobuje obnizyc napiecie na zasilaniu ale nie wiem czy to cos pomoze.


    Edit.
    co to jest " EMC emulator " na niktorych aukcjach sprzedawcy chwal sie iz ich lampy posiadaja EMC emulator i dzieki temu nie zakloca to CB radia. Mozna jakos samemu to zmontowac? Zdaje to egzamin?

  • #26 14 Mar 2012 21:49
    klak21
    Poziom 8  

    Witam,
    Od kilku godzin borykam się z tym samym problemem. Jednak u mnie bez uruchamiania silnika nie am zakłóceń po uruchomieniu pojawiają się trzaski. Metodą prób i błędów doszedłem do rozwiązania:
    na kablu + od zapłonu (od stacyjki) w miejsce bezpiecznika wstawiłem szeregowo żarówkę 5w 12v i po uruchomieniu silnika zakłócenia na radiu zniknęły ( oczywiście wcześniej uporządkowałem wiązki przewodów i oddaliłem je na max odległość od alternatora. )
    Jako że nie znam się zbytnio na elektryce proszę o podpowiedź co mogę zastosować zamiast żaróweczki 5w (opornik?, a może kondensator?) Z góry dziękuję za pomoc

  • #27 14 Mar 2012 21:52
    keczu
    Poziom 9  

    Może to wyda się zbyt proste, ale po doświadczeniu, które opiszę niżej, może to być sposób na część przypadków zakłóceń od świateł diodowych do jazdy dziennej: po prostu zamiast zasilać je z plusa od stacyjki należy zastosować przekaźnik, sterowany tym źródłem ale zasilany z samego akumulatora - możliwie najbliżej. A doświadczenie polegało na tym, że światła zasilane w moim aucie np. z wtyku zapalniczki skutecznie "siały" po CB, zasilane wprost z akumulatora nie zakłócały. Za późno dziś na próby z przekaźnikiem, ale myślę, że jutro lub pojutrze sprawdzę, czy to działa.

  • #28 14 Mar 2012 22:01
    klak21
    Poziom 8  

    keczu będzie działać na 100%
    tylko ja chciałbym uniknąć montowania kolejnego przekaźnika (ze względu na możliwość awarii)
    Co do mojej metody z opornikiem (bo chyba taką rolę spełnia tam żaróweczka), u mnie to działa, zero szumów. Pytanie tylko co mogę wlutować zamiast żarówki, jaki opornik? Żarówka jak się spali to światła nie będą działać dlatego zależy mi na oporniku lub sam nie wiem np kondensatorze?


    Koledzy pisaliście o cewce, Prosiłbym aby ktoś napisał mi parametry opornika lub cewki jakiej potrzebuję, żeby wpiąć szeregowo w + od zapłonu. Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie

  • #29 15 Mar 2012 08:47
    sliver1
    Poziom 22  

    keczu napisał:
    Może to wyda się zbyt proste, ale po doświadczeniu, które opiszę niżej, może to być sposób na część przypadków zakłóceń od świateł diodowych do jazdy dziennej: po prostu zamiast zasilać je z plusa od stacyjki należy zastosować przekaźnik, sterowany tym źródłem ale zasilany z samego akumulatora - możliwie najbliżej.


    Ja mam takie rozwiązanie od samego początku - przekaźnik załącza zasilanie prosto z aku po przekręceniu kluczyka. Nic to nie dało bo nie miało prawa - tak jak już kilka razy pisałem sieją lampy i nie ważne z jakiego źródła są zasilane. Do testów podłączyłem samo zasilanie lamp z drugiego aku i radio traciło zasięg, mało tego - jak uruchomiłem w swoim lampki to w aucie stojącym obok też radio przestawało odbierać.

  • #30 15 Mar 2012 09:56
    keczu
    Poziom 9  

    sliver1 napisał:
    keczu napisał:
    Może to wyda się zbyt proste, ale po doświadczeniu, które opiszę niżej, może to być sposób na część przypadków zakłóceń od świateł diodowych do jazdy dziennej: po prostu zamiast zasilać je z plusa od stacyjki należy zastosować przekaźnik, sterowany tym źródłem ale zasilany z samego akumulatora - możliwie najbliżej.


    Ja mam takie rozwiązanie od samego początku - przekaźnik załącza zasilanie prosto z aku po przekręceniu kluczyka. Nic to nie dało bo nie miało prawa - tak jak już kilka razy pisałem sieją lampy i nie ważne z jakiego źródła są zasilane. Do testów podłączyłem samo zasilanie lamp z drugiego aku i radio traciło zasięg, mało tego - jak uruchomiłem w swoim lampki to w aucie stojącym obok też radio przestawało odbierać.

    Napisałem, że na część dolegliwości to może zaradzić, nie na wszystkie. Mój wpis powstał- jak nie zauważyłeś - po osobistym sprawdzeniu.
    klak21
    wiele odbiorników jest zasilanych przez przekaźnik - światła mijania - i działają przez lata bezawaryjnie

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME