Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Światła do jazdy dziennej led a zakłócenia radia

baca14a 29 Apr 2010 13:55 82962 61
  • #1
    baca14a
    Level 2  
    Witam.
    Mam taki problem. Założyłem do auta światła do jazdy dziennej led /HIGH POWER/. Zestaw kosztował 225 zł i działa ok, ale jest duży problem. Gdy światła led się świecą praktycznie nie działa radio tj. ginie sygnał i są szumy. Po wyłączeniu świateł led jest wszytko ok. Dzieje się tak zarówno przy wyłączonym jak i pracującym silniku. Radio jest fabryczne - siemens 2011 opel omega. Jak temu zaradzić? W opisie aukcji było, że światła nic nie zakłócają, ale zwrot nic mi nie da bo poniosłem koszty montażu i ma dziury w zderzakach. Włączanie świateł mijania by słuchać radia w czasie jazdy mija się z celem, bo przecież po to były kupione ledy aby nie świecić tych świateł.
    Pozdrawiam.
  • #2
    august_
    Level 27  
    Może źle podłączone? Sam montowałeś?
  • #3
    baca14a
    Level 2  
    Montował mechanik zgodnie z instrukcją. Potem podłączył też bezpośrednio do akumulatora i jest to samo. On mówi, że te ledy wytwarzają jakie pole które zakłóca radio.
  • #4
    darek_wp
    Level 28  
    Zapewne do zasilania LED jest wykorzystana przetwornica i ona rozsiewa zakłócenia. Możesz spróbować zaekrenować płytkę z elektroniką i ekran połączyć z masą auta. Warto też zwrócić się z zapytaniem do producenta bądź dystrybutora co zrobić z tym problemem - poza tym możesz skorzystać z uprawnień gwarancyjnych lub niezgodności towaru z umową skoro masz na papierze, że układ nie wprowadza zakłóceń do otoczenia.
  • #5
    baca14a
    Level 2  
    Dziękuję za informacje. Wiem, że mogę zwrócić te ledy, ale jak pisałem co wtedy z dziurami w zderzaku ? Co do tego "ekranowania" - jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o ekranowanie przetwornicy ? Przetwornice są w światłach w obudowie czyli w zderzaku.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam jeszcze, ze sprzedawca w rozmowie telefonicznej potwierdził, że u niego też są zakłócenia, ale małe i wystarczy jakiś filtr lub wzmacniacz /co innego jest w opisie aukcji/. Tylko mechanik mówi mi, że przecież zakłócenia są niezależnie od tego czy silnik pracuje zatem nie ma co filtrować, bo to nie części auta zakłócają radio. Mówię też, że to fabryczny zestaw i na pewno jest wzmacniacz.
    Próbuje więc ten problem jakoś rozwiązać, w ostateczności zwrócę towar i będę dochodził odszkodowania - koszt montażu i transportu, ewentualnie naprawy zderzaka.
  • #6
    darek_wp
    Level 28  
    Link do aukcji usuń Kolego bo jego podanie jest niezgodne z regulaminem. Filtr można by spróbować zastosować i podłączyć przez niego zasilanie tych świateł. Natomiast nie ma gwarancji, że to w ogóle coś da. Można jeszcze spróbować połączyć obudowę (z opisu wynika, że jest metalowa) z nadwoziem (masą samochodu) dodatkowym przewodem - to by można było uznać za próbę zaekranowania modułu.
  • #7
    baca14a
    Level 2  
    Dziękuję za pouczenie, link usunąłem. Podam te informacje mechanikowi niech spróbuje, może się uda.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha - czy Kolega może napisać jaki to ma być filtr?
  • #8
    august_
    Level 27  
    Filtr przeciwzakłóceniowy do instalacji samochodowej.
  • #9
    sliver1
    Level 22  
    mam identyczny problem - założyłem światła dzienne LED, takie z 5cioma diodami, podłączyłem zgodnie z instrukcja i fabryczne radio (opel vectra c) przy włączonych dziennych strasznie szumi. macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
    czytałem w innym temacie o podobnych zakłóceniach przy CB - zastosowano filtr przy radiu, przy lampach i skrócono maksymalnie kable masowe przy światłach ale nic to nie dało.
    połączenia: masa do aku, + po stacyjce wyciągnięty ze skrzynki z bezpiecznikami przy aku, sterowanie z postojówek.
  • #10
    sliver1
    Level 22  
    okazało się, że te zakłócenia generują chyba same lampy - podłączyłem je pod zewnętrzne zasilanie (drugi aku) i jest to samo. co więcej - gdy je włączam nawet radio fm w telefonie kom zaczyna szumieć...
  • #11
    kybernetes
    Level 39  
    Trudna rada, najlepiej oddać z reklamacją i odebrać pieniądze bo wymiana na pewno nie pomoże. Jeśli chcesz spróbować z tym walczyć to wlutuj, najlepiej w samej lampie, kondensator bezindukcyjny na zasilaniu i masie 100-200n a za nim (w kierunku akumulatora) umieść rdzeń przeciwzakłóceniowy, taki jaki stosuje się na kable USB czy do monitorów komputerowych - tylko nie przeciągaj przez niego kabel raz a przewlecz tyle zwojów kabla ile się zmieści. W tym celu użyj odpowiednio cienkiego kabelka albo grubego rdzenia. Można tez użyć rdzenia pierścieniowego. Gwarancji ze to pomoże nie daję. Tu trzeba eksperymentować. Dodatkowo można do lampy wrzucić jeszcze kondensator elektrolityczny np. 330uF - jak się zmieści.
  • #12
    homzik85
    Level 1  
    Wczoraj podłączyłem swiatełka do jazdy dziennej poprzez przekaznik,stosując zasilenie ze stacyjki miałem również zakłucenia na radiu,pomimo zastosowani filtra radiowego.Nachwile obecna zakłucenia sa ale bardzo zikome i nie sa tak uciążliwe.Przekaznik wł.wył. ze sterowniem.

    Ale jedynym skutecznym rozwiązaniem jest zwrot.Troszke póniej zorientowałem sie, że te lampi dają zakłucenia również na cb w miom przypadku zakłucały odie lampy,podjechałem z nimi do sklepu gdzie je kupiłem,na miejscu wymienił mi je na inne i problemie się rozwiązał.Sprzedawca nie byl jokos specjalnie zaskoczony tem faktem.
  • #13
    Ocelot_3000
    Level 11  
    Mam podobny problem ze światłami do jazdy dziennej, tj. występują zakłócenia, ale tylko jak samochód jest odpalony, przy niższym napięciu tj 12-13V zakłóceń nie ma.
    W związku z tym mam pytanie czy mogę zastosować jakiś opornik, żeby nieco obniżyć napięcie. Pobór prądu przy wyłączonym silniku (12,4V) wynosi 0,94A
  • #14
    Zico63
    Level 37  
    Za dwie stówy to Koledzy kupią lampy na żarówkę halogenową " H6W Hella dzienne" (to właśnie wpisać w wyszukiwarkę) - i po kłopocie; a to badziewie, choć kosztowne - do kosza...
  • #15
    sp6
    Level 23  
    Witam.Dwa dni temu też poszukiwałem wiadomości na temat usunięcia zakłóceń od lamp LED zamontowanych w swoim aucie kilka dni temu.Montowałem sam lampy zakupione na Allegro.Ładne,mocne i cieszyłem się dopóki nie włączyłem odbiornika radiowego.Doznałem szoku od szumu przy odpalonym silniku.Szum pojawia się tylko w momencie pracy silnika i załączonych LEDach.Przy zgaszonym silniku gdy świecą LEDy, szumu nie ma w odbiorniku.Znajomy elektryk stwierdził, iż wiem więcej od niego więc pomyślałem i w godzinkę wystrugałem eliminator szumu od LEDów.Teraz po wpięciu eliminatora w napięcie zasilania ,jestem szczęśliwym posiadaczem świateł do jazdy dziennej , które nie sprawiają kłopotu.
  • #16
    @@@@
    Level 22  
    nie pochwalam takich modernizacji,może zdradzisz co ulepszyłeś?w ten sposób nikomu tu nie pomagasz
  • #17
    Zico63
    Level 37  
    Zajrzałem do starego tematu gdzie pisałem i widzę post Kolegi sp6. No pięknie jest ale do pełni szczęścia brakuje nam tej odrobiny wiedzy - jak ten problem rozwiązać.
    Tak, to taki post (aż nie chce mi się przypuszczać) - to post dla punktów a nie z chęci faktycznej pomocy, podpowiedzi czy ułatwienia życia Kolegom.
    Można by napisać że i ja tak czynię się "czepiając" - ale widzę, że jestem już drugi z takim zdaniem.
  • #18
    Ocelot_3000
    Level 11  
    Ja poradziłem sobie z problemem wstawiając szeregowo rezystor 2 ohm, dzięki czemu obniżyłem napięcie zasilania podczas pracy silnika do ok.12.2V, co ostatecznie całkowicie wyeliminowało zakłócenia.
  • #19
    sandal7
    Level 21  
    ja z kolei wywaliłem całą elektronike. w każdej lampie były dwie miniaturowe przetwornice do LED, jedna na dwie ledy w szereg druga na trzy w szereg bo 5 jest w lampie niby 1W co daje nam aż 4 przetworniczki i zasiewke na maxa. diody tez wywaliłem bo koleś je popalił i założyłem LED FLUX cztero czipowe po 5 na lampe równolegle i na każda lampe wystabilizowane napięcie po 3,2 V i zasówaja bez żadnej zasiewki. automatu sie pozbywamy ale i tak go nie używał bo ma przełącznik osobny.
  • #20
    sp6
    Level 23  
    No i przez dwa tygodnie żadnego postu.Koledzy myślcie trochę a nie czekajcie na gotowe.
  • #21
    elektronik-adam
    Level 12  
    Znowu piszesz post tylko dla punktów ? wcześniej napisałeś że uporałeś się z problemem robiąc eliminator szumów do ledów jednak nie pochwaliłeś się choćby schematem a skoro wystrugałeś go w godzinkę to nic by ci się nie stało jakbyś pomógł kolegom, a teraz piszesz żeby myśleli trochę a nie czekali na gotowe. skoro ktoś zakłada temat na forum i szuka pomocy to znaczy że szuka pomocy a nie że szuka natchnienia do myślenia.

    Ja mam ten sam problem tylko, że nie z ledami a z xenonami obojętnie czy silnik jest odpalony czy też nie jak tylko włączę xenony to radio zaczyna szumieć co ciekawe ostatnio zauważyłem też że przez silniczek od spryskiwaczy też szumi mam już zamontowany wzmacniacz antenowy i eliminator zakłóceń niestety nic to nie dało ekranowałem folią aluminiową przewody wysokiego napięcia od przetwornicy do lampy niestety nadal nic zastanawiam się żeby wpiąć w zasilanie przetwornic kondensatory elektrolityczne po 1000uF i tu moje pytanie czy to będzie dobry pomysł i czy na coś się to zda ?
  • #22
    Malina SWD
    Level 10  
    Jeśli chodzi o ksenony to najlepiej wpiąć przed przetwornicą równolegle kondensator 4000uF i szeregowo cewkę na plusie. U mnie po takim zbiegu szumy w radiu niemal zupełnie zanikły.
  • #23
    elektronik-adam
    Level 12  
    O jakich cewkach mówisz ? dzisiaj wymieniłem przewód antenowy na taki grubszy i lepiej ekranowany i jest jakby ciut lepiej
  • #24
    Malina SWD
    Level 10  
    Cewka, czyli inaczej zwojnica. Użyłem byle jakich z zepsutego zasilacza komputerowego i efekt był lepszy niż na samych kondensatorach.
  • #25
    karol556
    Level 11  
    Mam identyczny problem probowalem roznych rowiazan i nic przy wlaczonym silniku mam zaklócenia wieksze przy wylaczonym mniejsze ale jednak sa, sprobuje obnizyc napiecie na zasilaniu ale nie wiem czy to cos pomoze.


    Edit.
    co to jest " EMC emulator " na niktorych aukcjach sprzedawcy chwal sie iz ich lampy posiadaja EMC emulator i dzieki temu nie zakloca to CB radia. Mozna jakos samemu to zmontowac? Zdaje to egzamin?
  • #26
    klak21
    Level 10  
    Witam,
    Od kilku godzin borykam się z tym samym problemem. Jednak u mnie bez uruchamiania silnika nie am zakłóceń po uruchomieniu pojawiają się trzaski. Metodą prób i błędów doszedłem do rozwiązania:
    na kablu + od zapłonu (od stacyjki) w miejsce bezpiecznika wstawiłem szeregowo żarówkę 5w 12v i po uruchomieniu silnika zakłócenia na radiu zniknęły ( oczywiście wcześniej uporządkowałem wiązki przewodów i oddaliłem je na max odległość od alternatora. )
    Jako że nie znam się zbytnio na elektryce proszę o podpowiedź co mogę zastosować zamiast żaróweczki 5w (opornik?, a może kondensator?) Z góry dziękuję za pomoc
  • #27
    keczu
    Level 11  
    Może to wyda się zbyt proste, ale po doświadczeniu, które opiszę niżej, może to być sposób na część przypadków zakłóceń od świateł diodowych do jazdy dziennej: po prostu zamiast zasilać je z plusa od stacyjki należy zastosować przekaźnik, sterowany tym źródłem ale zasilany z samego akumulatora - możliwie najbliżej. A doświadczenie polegało na tym, że światła zasilane w moim aucie np. z wtyku zapalniczki skutecznie "siały" po CB, zasilane wprost z akumulatora nie zakłócały. Za późno dziś na próby z przekaźnikiem, ale myślę, że jutro lub pojutrze sprawdzę, czy to działa.
  • #28
    klak21
    Level 10  
    keczu będzie działać na 100%
    tylko ja chciałbym uniknąć montowania kolejnego przekaźnika (ze względu na możliwość awarii)
    Co do mojej metody z opornikiem (bo chyba taką rolę spełnia tam żaróweczka), u mnie to działa, zero szumów. Pytanie tylko co mogę wlutować zamiast żarówki, jaki opornik? Żarówka jak się spali to światła nie będą działać dlatego zależy mi na oporniku lub sam nie wiem np kondensatorze?


    Koledzy pisaliście o cewce, Prosiłbym aby ktoś napisał mi parametry opornika lub cewki jakiej potrzebuję, żeby wpiąć szeregowo w + od zapłonu. Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie
  • #29
    sliver1
    Level 22  
    keczu wrote:
    Może to wyda się zbyt proste, ale po doświadczeniu, które opiszę niżej, może to być sposób na część przypadków zakłóceń od świateł diodowych do jazdy dziennej: po prostu zamiast zasilać je z plusa od stacyjki należy zastosować przekaźnik, sterowany tym źródłem ale zasilany z samego akumulatora - możliwie najbliżej.


    Ja mam takie rozwiązanie od samego początku - przekaźnik załącza zasilanie prosto z aku po przekręceniu kluczyka. Nic to nie dało bo nie miało prawa - tak jak już kilka razy pisałem sieją lampy i nie ważne z jakiego źródła są zasilane. Do testów podłączyłem samo zasilanie lamp z drugiego aku i radio traciło zasięg, mało tego - jak uruchomiłem w swoim lampki to w aucie stojącym obok też radio przestawało odbierać.
  • #30
    keczu
    Level 11  
    sliver1 wrote:
    keczu wrote:
    Może to wyda się zbyt proste, ale po doświadczeniu, które opiszę niżej, może to być sposób na część przypadków zakłóceń od świateł diodowych do jazdy dziennej: po prostu zamiast zasilać je z plusa od stacyjki należy zastosować przekaźnik, sterowany tym źródłem ale zasilany z samego akumulatora - możliwie najbliżej.


    Ja mam takie rozwiązanie od samego początku - przekaźnik załącza zasilanie prosto z aku po przekręceniu kluczyka. Nic to nie dało bo nie miało prawa - tak jak już kilka razy pisałem sieją lampy i nie ważne z jakiego źródła są zasilane. Do testów podłączyłem samo zasilanie lamp z drugiego aku i radio traciło zasięg, mało tego - jak uruchomiłem w swoim lampki to w aucie stojącym obok też radio przestawało odbierać.

    Napisałem, że na część dolegliwości to może zaradzić, nie na wszystkie. Mój wpis powstał- jak nie zauważyłeś - po osobistym sprawdzeniu.
    klak21
    wiele odbiorników jest zasilanych przez przekaźnik - światła mijania - i działają przez lata bezawaryjnie