Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niedziałający prędkościomierz megane coupe 1996 8v F3R ABS

29 Kwi 2010 18:53 5828 7
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    Od pewnego czasu zaczął wariować mi prędkościomierz, jadąc 60km/h pokazywał 220 :P , obecnie przestał w ogóle działać, czasami tylko drgnie. Dodatkowo nie działa elektroniczny licznik kilometrów.

    Prosiłbym o poradę gdzie szukać przyczyny tego problemu?

    Jest to Megane 1996 2.0 8v F3R, wersja z abs
    Słyszałem ze sygnały prędkości były brane ze skrzyni biegów i z abs. Chodzi mi konkretnie dla tego modelu skąd był brany

    Megane 1996 2.0 8v F3R, wersja z abs

    Z góry dzięki za info
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 25  
    Sprawdź czy masz w skrzyni czujnik prędkości. Jeżeli nie masz w skrzyni to wtedy masz brany z ABS a wtedy sprawdź kostkę koło akumulatora ostatnio miałem taki przypadek że kostka zgniła i raz pokazywało a raz nie.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 2  
    Był bym jeszcze wdzięczny jak by mi ktoś pokazał jakieś foto jak ten czujnik wygląda, no i w którym miejscu na skrzyni go szukać żeby nie pomylić z czymś innym

    Jeśli chodzi o kostkę to wymieniłeś na nową czy połączyłeś przewody na stałe
  • Poziom 2  
    Nie ważne w jakim kolorze, aby było względnie czytelnie to pokazane jak to wygląda i w którym miejscu
  • Poziom 17  
    Spróbuj włączyć tryb diagnostyczny licznika i go zresetować.

    Przytrzymaj przycisk od komputera i naraz włącz zapłon - jeśli jest to megan I, jesli jest to megan II to przytrzymaj przycisk od komputera i włącz silnik. Licznik powinien zapalić wszystkie kontrolki i wskaźnik komputera. Liczniki wskazówkowe powinny się kręcić we wszystkie strony. Nie martw się to jest normalne. Wciskając kolejno przycisk od komputera zobaczysz różne głupoty np.: Ile jest w przybliżeniu benzyny w baku. Po wciśnięciu resetu kilometrów powinieneś wyjść z trybu testu i zresetować błędy. W megane II musi być włączony silnik i karta na miejscu by można było wyjść z trybu diagnostycznego. W ostateczności pomaga odłaczenie akumulatora. Ja robiłem tak w megan I i II i nie maiłem problemów nie musiałem wyłączać akumulatora
  • Poziom 2  
    dołączam się do tematu z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Mam taki sam przypadek w takim samym renault, 1996r. licznik bez komputera wskazującego spalanie itp.. Myśląc, że kostka przy akumulatorze została zjedzona obciołem ją i polutowałem kable na krótko, nie pomogło.
    Następnie sprawdziłem przewody idące do impulsatora, masa jest, prąd dochodzi, oraz sprawdziłem oporność szarego kabla, do kompa - jest ok, do zegarów, jest ok.
    W związku z tym wymieniłem impulsator na nowy i nie pomogło. Gdy wyjmę impulsator i przy podłączonej wtyczce kręce nim to licznik wskazuje kilometry, nie wiem na ile dokładnie ale wydaje mi się, że prędkość z którą kręce jest proporcjonalna m/w do wskazania licznika.

    Licznik pokazuje prędkość tylko przy szybkim przyspiueszaniu (niekoniecznie dokładnie bo skacze wskazówka), czasami może podczas zwalniania, jadąc stałą prędkością nie wskazuje nic, albo lekko podryguje do max 20 km/h. Nie liczy również prawidłowo kilometrów. Proszę o poradę.

    Ponadto świeci się kontrolka błędu, trzecia od prawej u góry na desce (kwadrat z zygzakiem w środku). podczas rozkręcania licznika, gdy odpiołem czarną wtyczkę podłączoną do licznika na której jest szary przewód od impulsatora i przekręceniu stacyjki, kontrolka błędu się nie świeciła, licznik oczywiście nie pokazywał kilometrów podczas próby jazdy ale reszta działała na nim.

    Pytanie pojawia się takie: czy możliwe że komputer przestał wskazywać błędy ponieważ odłączyłem zasilanie tej kontrolki, czy może to licznik jest walnięty i podczas gdy jest on podłączony prawidłowo komputer pokazuje jego niesprawność?
  • Poziom 13  
    Jeśli zapala się kontrolka to prawdopodobnie komputer nie dostaje sygnału z czujnika w ogóle ,albo sygnał jest zbyt słaby. Najczęściej powodem jest uszkodzony kabel. Pomiar rezystancji nie zawsze jest w 100% wiarygodny. Najprościej będzie zrobić bypass : czujnik - kabel chyba biały (jeśli dobrze pamiętam) na złącze komputera 12 pin . Jeżeli to nie zadziała i nie będzie poprawy: bypass z 12 pinu złącza bezpośrednio do wtyczki niebieskiej (szary kabel) w zegarach.Sygnał z czujnika jest podawany i na komputer i na licznik jednocześnie.W ten sposób na pewno wykluczysz kable. Skoro czujnik wymieniony to i wykluczony ,a styki wtyczki czujnika sprawdziłeś? Też lubią się utlenić.