Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

elektryczny problem z climatronikiem, audi a4 b6

marek_kowol 29 Apr 2010 21:08 13897 16
Texa Poland
  • #1
    marek_kowol
    Level 11  
    witam, opisałem juz swój problem na forum audi ale nikt nie może mi pomoć, wiec skopiuje ten post również tutaj.
    "Otóż, wczoraj jak jechałem nabić klime, okazało sie że coś jest nie tak, razem z kolega stawiałem na elektorozawór (tutaj opisałem ten problem http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_elektrozawor_klimatyzacji_pytanie-t130852.0.html). Wieczorem wyjąłem sprężarke i kolega mi ją sprawdził na specjalnym urzadzeniu, zawór i sprężarka okazała sie dobra, nie wiem jakie parametry pokazało nie znam sie na tym ale kolega powiedział że pompowała bardzo dobrze. Dzisiaj włożyliśmy ja do auta i pojawił sie znowu ten sam problem, nie było żądnej reakcji więc sprawdziliśmy czy dochodzi napięcie i tu są jak dla mnie największe wątpliwości. Okazało się że plus jest cały czas, ale minus nie. Dokładnie chodzi o to ze próbówka włożona w obydwa przewody kostki z elektromagnesu świeci sie jak jest załączony zapłon, a gdy odpalam samochód to gaśnie?? :/. Czy taki objaw jest normalny? Później spróbowaliśmy podłączyć elektromagnes na "krótko" do akumulatora i ku mojemu następnemu rozczarowaniu okazało sie że spreżarka itak nie chodzi, pompuje ale bardzo słabo, prawie wcale, wymieniliśmy filtr ten który jest w przewodzie z klimy i dalej nic...
    Co do tego napięcia ze jest a później go nie ma to dzowniłem do znajomego, powiedział ze być może dzieje sie tak dlatego że na zapłonie otwiera sie elektrozawór żeby wyrównać ciśnienia na tłokach ze spreżarki, żeby łatwiej było uruchomić silnik, a poźniej napięcia może nie być bo np cewka z elektromagnesu robi zbyt mały opór (tak samo jak próbówka) i komputer odcina prąd na nią."

    panownie możecie rozpatrzeć tylko tą sprawę elektryczna, czy sprężarka jest dobra czy nie to mi zrobia w serwisie klimatyzacji, ale z problemem elektrycznym juz nie daja rady... doradzcie co robic, od czego zacząć.
  • Texa Poland
  • #2
    MATEO XXX
    Level 16  
    Pozostaje wymienić sprężarkę
  • Texa Poland
  • #3
    marek_kowol
    Level 11  
    tak ale czy wedlug Ciebie elektryka zachowuje sie normalnie?
  • #4
    MATEO XXX
    Level 16  
    Tak myślę że powinieneś zrobić diagnostykę komputera podczas włączania silnika i wyłączania i może w tedy coś się okaże .
  • #5
    marek_kowol
    Level 11  
    okaze sie jutro, bede mial nowy zawor i sprezarke, jednak martwie sie ze dalej nie bedzie dzialalo, skoro te napiecie jest tylko podczas zaplonu a na wlaczonym silniku nie ma...
  • #8
    MATEO XXX
    Level 16  
    A masz klimatronic czy zwykle
  • #9
    marek_kowol
    Level 11  
    climatronic
    błąd był tylko jeden, brak ciśnienia

    Dodano po 3 [godziny] 51 [minuty]:

    ma ktoś może z was schemat podłączenia tej spręzarki, zebym wiedział co nią steruje? audi a4 1.9 tdi af 2003 rok
  • Helpful post
    #10
    fil2006
    Level 27  
    Na wtyczce elektrozaworu sprężarki pin 2 to masa stała, gdzieś z lewej strony komory silnika , pin 1 { jeden }biegnie do sterownika klimy tego z wyświetlaczem w srodku auta na wtyczka D pin 3 ,To jest wysterowanie zaworu plusem .
    Jak masz błą brak ciśnienia to albo nie masz czynnika albo uszkodzony czujnik ciśnienia i klima nie będzie działać .

    Dodano po 6 [minuty]:

    Na czujnik ciśnienia klimatyzacji ma być napięcia na pinie 3 po wł. zapłonu ,pin 1 masa a 2 biegnie do sterownika klimy D 7.Sprawdz bezpiecznik w desce strona kierowcy s6 pole 6 5 amper to zasilanie czujnika ciśnienia .
  • #11
    marek_kowol
    Level 11  
    bład braku ciśnienia był spowodowany właśnie brakiem ciśnienia... nie było czynnika w układzie, po nabiciu tego błędu nie było czyli czujnik jest ok, we wtorek auto ma być poskładane, ciekawi mnie tylko co z tym zaworem czy sterowanie bedzię normalnie działało... Kolego a masz może schemat tych pinów od strony sterownika klimy?
  • #12
    marek_kowol
    Level 11  
    po wizycie w warsztacie klimatyzacji odebrałem samochód lecz niestety dalej jest nie sprawny, mam dwa problemy:
    1. Klimatyzacja załącza sie dopiero przy 1.5 tyś obrotów (jak obroty spadna to przestaje działać)
    2. Nie da sie jej wyłączyc (obojętnie czy panel jest załączony, czy swieci sie econ czy nie, działa zawsze na wyższych obrotach a na niskich przestaje, tak jak pisałem wyżej)
    Gdy w warsztacie podłączyliśmy ja na krótko to pompowała cały czas, nawet na wolnych obrotach. Sprężarka jest nówka sztuka, wszystkie inne elementy zostały sprawdzone, wyczyszczone itp, błędów nie ma. Panowie poprostu mnie odesłali do elektryka bo w tym jest problem.
  • #13
    MATEO XXX
    Level 16  
    musisz znaleźć jakiegoś dobrego elektryka samochodowego i tyle , bo tu na forum nikt ci nie pomoże tak na odległość.
  • #14
    fil2006
    Level 27  
    sprawdz wysterowanie zaworka vcds-em lub cęgami prądowymi ,jak Ci napisałem jest wysterowany napięciem ,sprawdz masę zaworka żarówką nie miernikiem ,jeśi nie ma błędów podmień sterownik klimy.
  • #15
    cr1
    Level 15  
    Witam.Kolego należy zamienić miejscami kostkę kompresora z kostką od elektrycznej poduszki silnika. Sterowanie poduszki pojawia się około 1500 obr. na biegu jałowym natomiast nie,więc klima działa po przekroczeniu tych obrotów.Klimatronik natomiast steruje poduszką silnika ,więc w nijaki sposób nie ma wpływu na działanie kompresora.Długość przewodów ta sama ,czasami jedna kostka inna,lecz jeśli dwie taki same to dowolność pełna.Jak wiadomo NAJLEPSZY ELEKTRYK TO BLACHARZ.
    Co do wydajności kompresora może być uszkodzony mechanicznie .Pracował z pełną wydajnością ,jak długo nie wie nikt.

    Przerabiałem już ten problem .Ostatnio chłop zakatował dwa kompresory nim doszedł do wniosku ,że to chyba coś innego jest zepsute.
  • #16
    Grzesiek1098
    Level 12  
    Witam. Podepnę się pod temat.Mam podobny problem, klima nabita a sprężarka nie załącza się. Po sprawdzeniu Vagiem wyszło to:

    2 Faults Found:
    00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
    09-00 - Adaptation Limit Surpassed
    01232 - A/C Compressor Regulator Valve (N280)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    Pierwszy błąd chyba mało istotny, drugi natomiast okazało się że przy kostce na sprężarce urwany był jeden kabelek który został zalutowany, a klima dalej nie działa. Vag wywala ten sam błąd. Idąc dalej sprawdziłem napięcie w tej kostce - pojawia się po odpaleniu auta i wynosi 9.7V - czy to nie zamało??
    Auto to Audi A4 B6 1.9 TDI AVF 2002r. Kompresor bez sprzęgła zrywnego.
  • #17
    bar_ek
    Level 11  
    Gdzieś na forum wyczytalem ze jesli wystepuje załączanie klimy pow 1500 obr to trzeba sprawdzic kostke na poduszcze silnika bo jest taka sama jak na klimie i jak ktoś zamieni to się takie dziwne rzeczy dzieją.