Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna - 2.0 8v - dymi i bierze olej

basstec 30 Kwi 2010 14:36 3851 4
  • #1 30 Kwi 2010 14:36
    basstec
    Poziom 34  

    Witam zainteresowanych.

    Taki mam problemik z moją laga. Od kiedy ja mam to zawsze trochę dymiła ale to co się dzieje teraz to jakaś masakra. Odpala dobrze, nie wariuje, normalnie silnik chodzi, płynu nie ubywa ale kopci. Im mocniej jest nagrzany tym bardziej dymi, kolor szaro-niebieski. Zauważyłem też, że jak mu depnę trochę to dymi dużo mocniej nawet na jałowych, zgaszę na 5-10 minut, odpalam i nie dymi przez jakiś czas. Jak jadę spokojnie to też nie widać mocnego dymienia. Potrafi za to sporo nakadzić przy manewrowaniu na parkingu.

    Przebieg niby prawdziwy 230kkm, po zakupie od razu robiona była uszczelka pod głowicą i ciśnienie na cylindrach niby OK, w okolicach 14. W zasadzie nie wiem czy przed tą uszczelką dymił czy nie ale wydaje mi się, że nie, dość dokładnie go sprawdzałem. Na 100% jestem pewien, że mechanik (niestety znajomy) nie planował głowicy. Byłem u lokalnego szpeca od francuzów, mówił żeby zrobić gumki zaworowe ale nie dawał pewności.

    Robić te gumki z uszczelką czy to raczej pierścionki?

    1 4
  • #2 30 Kwi 2010 14:52
    darek_wp
    Poziom 28  

    Raczej pierścienie olejowe na tłokach.

    0
  • #3 30 Kwi 2010 15:20
    basstec
    Poziom 34  

    Jedno mi nie daje spokoju, jedyne co zauważyłem po odebraniu auta od mechanika (znajomego) zaraz po kupnie to, to, że wszystko co robił trzeba było poprawiać, większość to były pierdoły i sam sobie poradziłem. Stad wnioskuje, podejrzewam, że wywaliło uszczelkę i wali olej do cylindra w tym samym miejscu, gdzie wcześniej wylewał się na zewnątrz.

    Druga sprawa czy warto wymienić same pierścienie olejowe bez szlifu cylindra.

    0
  • #4 30 Kwi 2010 15:23
    Karolo MPower
    Poziom 30  

    Jak pójdzie ci uszczelka to znajdziesz też olej we wodzie - charakterystyczna mieszanka. Ewentualnie moze pierścienie sie zapiekły.
    Zajrzeć do srodka na pewno trzeba, gdybym wymieniał pierścienie to i robił bym szlif cylindra ( raczej wydaje mi sie, że przebieg ma na pewno większy niz 230k )

    0
  • #5 30 Kwi 2010 16:00
    basstec
    Poziom 34  

    Woda czysta, nie ubywa. Z drugiej strony wcześniej była uszkodzona uszczelka i też woda była czysta ale olejem waliło na zewnątrz po silniku.

    0