Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford focus mk1 - nie działa sterowanie z pilota.

yaatzek 30 Apr 2010 18:13 37702 25
  • #1
    yaatzek
    Level 10  
    Witam,

    potrzebuję Waszej pomocy. Nagle przestał działać pilot z kluczyka do otwierania/zamykania drzwi/klapy/szyb. Pilot jest sprawny, bateria wymieniona, sygnał mocny. Wszystko wskazuje, że to coś w aucie (moduł komfortu?). Przy próbie kodowania (4xobrót kluczykiem itd) nie mam sygnału dźwiekowego. Najgorsze jest to że muszę poradzić sobie z tym sam, z Waszą pomocą oczywiście :), bo żaden spec z okolic Wrocławia nie chce się za to zabrać bo nie umie, a do aso nie pojadę z wiadomych względów.
    Googluje i elektroduje już dwa dni i nic nie znalazłem. Owszem były różne posty dot. tego samego problemu, ale nigdzie nie było rozwiązania.

    Pozdrawiam,
    jacek.
  • #2
    rossini
    Level 14  
    Ford focus mk1 - nie działa sterowanie z pilota.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Spróbuj tego może pomoże wygrzebałem ze swojego zbioru.
    Pozdrawiam
    Michał
  • #3
    yaatzek
    Level 10  
    To nie to... Próbowałem.
  • #4
    rossini
    Level 14  
    To trzeba by kabelkiem sprawdzić moduł komfortu czy nie wywala jakichś błędów a jeśli nie to próbować kodowania albo tym prostym sposobem spróbować inny pilot w programować, najczęściej wina leży po stronie pilota jest najbardziej narażony na uszkodzenia chociaż nie zawsze trzeba w każdym bądź razie próbować
    Pozdrawiam
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    rossini
    Level 14  
    O tym który odpowiada właśnie za sterowanie centralnym zamkiem domykaniem szyb itp
  • #7
    Scalak5
    Level 23  
    A czy zamek centralny wogóle ci działa z klucza ?
  • #8
    yaatzek
    Level 10  
    Z kluczyka działa wszystko normalnie. Myślę że skoro procedura kodowania kluczyka się nie uaktywnia to wina raczej nie leży w kluczyku tylko gdzieś w aucie. Wczoraj dokopałem się do modułu komfortu, ale że było późno to tylko sobie popatrzyłem. Wtyczki siedzą, nie widać żadnych śladów wilgoci. Czy za mój problem może odpowiadać ten jedyny bezpiecznik z tyłu skrzynki od centralnego zamka (żółty 20a)? Moduł komfortu jest biały, czyli nie ten podstawowy różowy. Tylko nie jestem pewny czy to moduł komfortu odpowiada za zdalne sterowanie.

    pozdrawiam, jacek.
  • #9
    Scalak5
    Level 23  
    yaatzek wrote:
    Wczoraj dokopałem się do modułu komfortu, Moduł komfortu jest biały, czyli nie ten podstawowy różowy.

    Intryguje mnie ten twój moduł jak możesz to wstaw zdjęcie.
  • #10
    yaatzek
    Level 10  
    Oto moduł:

    Ford focus mk1 - nie działa sterowanie z pilota.
  • #12
    yaatzek
    Level 10  
    Pilot cały czas działał normalnie, bateria była w miarę nowa, nie uległ żadnemu uszkodzeniu/zalaniu... i nagle przestał działać. Baterię wymieniłem na nową i dalej nie działał. Pojechałem do gościa co dorabia kluczyki do samochodów i on miał takie urządzenie które sprawdza czy pilot nadaje sygnał - no i nadawał, podobno nawet bardzo mocny. No i tyle.
    Serwis w którym naprawiam auta stwierdził że to może być wina jakiegoś sterownika (moduł komfortu?) i że komputer tego nie wykazuje. No i się poddali...
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    yaatzek
    Level 10  
    W sensie że nie na zdjęciu? Czy że to nie awaria modułu komfortu?
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    yaatzek
    Level 10  
    Pisałem wyżej że procedura kodowania się nie uruchamia. Próbowałem setki razy...
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    yaatzek
    Level 10  
    ok ok :) wygrałeś :) co to jest procedura resynchronizacji? bo rozumiem że to nie jest to książkowe kręcenie 4 razy itd.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    yaatzek
    Level 10  
    jeśli jest to w książce do focusa to próbowałem wszystkiego co tam jest. Ale jeśli możesz to opisz dokładnie jak to wg Ciebie powinno wyglądać.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    yaatzek
    Level 10  
    może ktoś inny "może" opisać jak powinna przebiegać procedura resynchronizacji?
  • #23
    yaatzek
    Level 10  
    Bingo! Na szczęście tajemnicza "procedura resynchronizacji" o której wspominał wyżej kolega Motronic nie jest potrzebna. Pogrzebałem na forach angielskojęzycznych i tam znalazłem rozwiązanie mojego problemu - i to banalne. Wystarczyło wyciągnąć wszystkie wtyczki z modułu komfortu, wetknąć po paru minutach i już! Wszystko działa, nawet nie trzeba było kodować pilota.

    Pozdrawiam i zamykam temat.
  • #24
    Czorny52
    Level 2  
    Sorki za odkopanie tej skamieliny, ale. Autorowi tematu należy się kurde wywrotka zimniutkiego browarka. Dokładnie tak jak napisał, gdy tylko ktoś ma nagły i nieoczekiwany problem z centralnym zamkiem, wie że pilot działa i jest dobry, niech wypina kabelki z tego ustrojstwa 'modułu komfortu', wpina po chwili i cieszy się 'naprawionym' CZ! Rewelacja, gościowi należy się Nobel!
  • #25
    facio7
    Level 11  
    Może od razu nie Nobel,ale gratulacje że sam rozwiązał problem.Najlepiej jeszcze przed rozgrzebywaniem czegokolwiek warto na wstepie odłączyć akumulator na co najmniej pół godziny,wtedy niejednokrotnie problem ustepuje.Przekonałem się o tym nie raz,ostatnio w swoim aucie jak nie działał mi moduł BT,wystarczył klucz 10 i po sprawie.Ten właśnie klucz najbardziej pasuje do współczesnej elektroniki samochodowej.
  • #26
    yaatzek
    Level 10  
    Ha! Dzięki, cieszę się że po 7 latach komuś pomogło. Z tego co mgliście pamiętam to odpinałem też aku, może za krótko. Tak czy siak ważne że działa. Tak przy okazji to focus właśnie po siedmiu latach został sprzedany, ale bardzo miło wspominam to auto. Przez te lata nie miałem z nim tak naprawdę żadnych większych problemów. Kiedyś przestała mi działać dmuchawa, i naprawa kosztowała mnie całe 2 złote, ale to już inna historia... No i na nobla to za mało ;)