Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.8D elektrozawór stop pompy wtr. - problem

30 Kwi 2010 20:18 8773 6
  • Poziom 17  
    Ford Escort 1.8D 1990r. Mk5 Pompa wtryskowa Bosch.
    Co jakiś czas mam problemy z odpaleniem autka, wymienione filtr paliwa, przewody paliwowe, założony zawór zwrotny, odpowietrzony układ. Wszystko wskazuje, że to wina elektrozaworu stop.
    Jakie powinno być napięcie podawane do elektrozaworu gaszenia silnika pompy wtryskowej ??

    Zdjęcie poglądowe
    Ford Escort 1.8D elektrozawór stop pompy wtr. - problem
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    Dzisiaj zmierzyłem napięcie na elektrozaworze. Przed zadziałaniem przekaźnika świec żarowych jest ~10,5V, po zadziałaniu ~11V. Zmierzyłem napięcie na samym przewodzie zasilającym ten elektrozawór (odłączyłem go), napięcie było ponad 12V. Trochę dziwne te skoki napięcia. Przeczyściłem styki, może jak zaworek działa, to ma straszne opory i dlatego taki spadek napięcia.

    Bardzo ciężko jest go odkręcić, a żeby to zrobić najlepiej rozkręcić parę elementów pompy wtryskowej. Czy ryzykowne jest rozkręcać pompę wtryskową, czy grozi to raczej tylko zapowietrzeniem ??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Słychać, że coś pracuje sam zaworek, ale może on działać już "ociężale", nie do końca się otwierać itp. Mam dwa przekaźniki (na podmianę) na obu podobne napięcia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Świece są sprawne, wszystkie ładnie grzeją. Akumulator jest ok. roczny i potrafi kręcić nawet ok. 10 minut, gdy nie chciał zapalić. Rozrusznik po regeneracji. Wszystko wskazuje, że to wina elektrozaworka. Wtryski i kompresja jest w porządku, jak odpali "swoje jedzie":).
    Na dzień dzisiejszy autko pali normalnie, a jak odmówi posłuszeństwa (odpukać:) to pierwsze co zerknę to ten elektrozawór.