Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.8D elektrozawór stop pompy wtr. - problem

arturj123 30 Kwi 2010 20:18 8542 6
  • #1 30 Kwi 2010 20:18
    arturj123
    Poziom 17  

    Ford Escort 1.8D 1990r. Mk5 Pompa wtryskowa Bosch.
    Co jakiś czas mam problemy z odpaleniem autka, wymienione filtr paliwa, przewody paliwowe, założony zawór zwrotny, odpowietrzony układ. Wszystko wskazuje, że to wina elektrozaworu stop.
    Jakie powinno być napięcie podawane do elektrozaworu gaszenia silnika pompy wtryskowej ??

    Zdjęcie poglądowe
    Ford Escort 1.8D elektrozawór stop pompy wtr. - problem

    0 6
  • #2 30 Kwi 2010 20:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 01 Maj 2010 14:31
    arturj123
    Poziom 17  

    Dzisiaj zmierzyłem napięcie na elektrozaworze. Przed zadziałaniem przekaźnika świec żarowych jest ~10,5V, po zadziałaniu ~11V. Zmierzyłem napięcie na samym przewodzie zasilającym ten elektrozawór (odłączyłem go), napięcie było ponad 12V. Trochę dziwne te skoki napięcia. Przeczyściłem styki, może jak zaworek działa, to ma straszne opory i dlatego taki spadek napięcia.

    Bardzo ciężko jest go odkręcić, a żeby to zrobić najlepiej rozkręcić parę elementów pompy wtryskowej. Czy ryzykowne jest rozkręcać pompę wtryskową, czy grozi to raczej tylko zapowietrzeniem ??

    0
  • #4 03 Maj 2010 09:25
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 03 Maj 2010 19:15
    arturj123
    Poziom 17  

    Słychać, że coś pracuje sam zaworek, ale może on działać już "ociężale", nie do końca się otwierać itp. Mam dwa przekaźniki (na podmianę) na obu podobne napięcia.

    0
  • #6 04 Maj 2010 20:22
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 05 Maj 2010 11:52
    arturj123
    Poziom 17  

    Świece są sprawne, wszystkie ładnie grzeją. Akumulator jest ok. roczny i potrafi kręcić nawet ok. 10 minut, gdy nie chciał zapalić. Rozrusznik po regeneracji. Wszystko wskazuje, że to wina elektrozaworka. Wtryski i kompresja jest w porządku, jak odpali "swoje jedzie":).
    Na dzień dzisiejszy autko pali normalnie, a jak odmówi posłuszeństwa (odpukać:) to pierwsze co zerknę to ten elektrozawór.

    0