Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

rozmiar kół jaki optymalny

matteusz89 01 Maj 2010 00:01 2341 6
  • #1 01 Maj 2010 00:01
    matteusz89
    Poziom 13  

    ma ktoś może dane, w jak zależą parametry techniczne samochodu od wielkości kół?
    Np, mamy auto i dajemy mu różne kompelty opon i felg. Na jakich kołach auto lepiej się rozpędza, jak jest ze spalaniem paliwa, hamowaniem, promieniami skrętu itp?
    Wydaje mi się że im większe i szersze opony to tym lepiej, bo lepsza przyczepność prawda?

    0 6
  • #2 01 Maj 2010 00:07
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co to za pytanie? Do auta są przewidziane koła o JEDNEJ średnicy. Do niej jest przystosowany prędkościomierz. I do tego rozmiaru dobiera się opony, które mają różny stosunek wysokości profilu do szerokości.

    0
  • #3 01 Maj 2010 00:36
    matteusz89
    Poziom 13  

    no ja wiem, że koła o jednej średnicy. ale chodzi o średnicę felgi + koła to ma być stałe przecież. Chodzi mi o felgi niskoprofilowe czy jak to tam się zwie. Czy warto w to zainwestować. Ma to jakieś przesłanki techniczne poza fajnym wyglądem?

    0
  • #4 01 Maj 2010 00:46
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Można zmieniać sobie rozmiar felg i dobierać do tego opony. Byle zachować parametry zalecane do danego modelu auta. Na polskie "nie - drogi", moim zdaniem, stosowanie opon o niskim i bardzo niskim profilu nie ma sensu.

    0
  • #5 01 Maj 2010 11:51
    lukaszszostakiewicz
    Poziom 12  

    Wielkośc felgi w przypadku polskich dróg ma duże znaczenie. Zakładając większą felge musisz założyc oponę o niższym profilu.
    Opona o niższym profilu(wysokości)gorzej tłumi nierówności drogi. Opony i felgi tego typu łatwiej ulegają uszkodzeniu
    przy wpadnięciu w dziurę lub przy manewrach kiedy najeżdżasz na krawężnik.
    Auto na zbyt szerokich oponach (szerszych niż przewiduje producent samochodu)
    może źle prowadzic się na drodze na której są koleiny auto staje się mniej stabilne.
    Jeżeli auto niema wspomagania kierownicy i szerokie opony manewrowanie na parkingu robi się męczące.
    Szeroka opona to też wzrost oporów toczenia a co za tym idzie zużycia paliwa.
    Moim zdaniem wykraczanie po za pewne normy w rozmiarze felg i opon w przypadku zwykłego samochodu ma pozytywny wpływ
    jedynie na poprawę wyglądu i nic po za tym. Pozdrawiam.

    0
  • #6 05 Maj 2010 14:19
    Drapek_skate
    Poziom 13  

    z tym wzrostem spalania to różnie bywa. Ja np miałem zimówki 175/65/14 a letnie 2x 195/45/16 i 2x 205/45/16 i nie zauważałem różnicy w spalaniu.

    Ale fakt faktem - im większa felga tym niższa opona a co za tym idzie mniejszy komfort i większe zużywanie się elementów zawieszenia w aucie (tulejki, amory).
    Same felgi wpływają na żywotność łożysk w aucie - szczególnie szerokie felgi na małym odsadzeniu (ET) szybko je wykańczają - wiem z doświadczenia po tym jak założyłem na tylną oś felgi w rozmiarze 16" i szerokości 9" o odsadzeniu ET15 - łożyska poleciały po dwóch sezonach.

    0
  • #7 05 Maj 2010 17:56
    matteusz89
    Poziom 13  

    no moim zdaniem różnicy praktycznie nie ma w spalaniu, chyba, że w granicach jakiś dziesiątych części litra na 100. Ale właśnie boje się o to, że się zawieszenie szybciej wykończy. Bo generalnie przy najechaniu na jąkąś nierówność to słychać to wyraźnie głośniej.

    0