Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dell inspiron 710m - problem z ładowaniem baterii

nemcia88 01 Maj 2010 19:48 1394 3
  • #1 01 Maj 2010 19:48
    nemcia88
    Poziom 2  

    Witam,
    Mam della 710m, który przeżył podczas ostrej zimy spotkanie z chodnikiem (opatulony w pokrowiec na laptop, książki i torbę). Po jakimś czasie zaczął dziwnie reagować na baterię, czasem działał czasem nie, aż wreszcie bateria przestała funkcjonować (chyba). Po włączeniu komputera z baterią do sieci wyświetlał się komunikat, że system nie może rozpoznać baterii i ładowanie nie będzie możliwe, na baterii przestał więc działać. Ale na zasilaczu chodzi bez zarzutów.
    Uznając, że bateria doznała śmiertelnego uszkodzenia podczas wypadku, wyszukałam i kupiłam zamiennik o takich samych parametrach. Po uruchomieniu komputer działał jak nowy, ale kiedy bateria się wyczerpała to już się nie ładuje...
    Świeci się kontrolka ładowania, windows pokazuje ładowanie (cały czas 0%) i bateria jest całkiem zimna...
    Jak łatwo się domyślić nie znam się na komputerach, a tym bardziej na ich częściach i kompletnie nie rozumiem w czym problem, ale mam nadzieję, że można to jakoś rozwiązać i mój komputer z czyjąś zdalną pomocą odzyska jeszcze status "mobilnego" ;)
    Będę wdzięczna za każdą podpowiedź.

    0 3
  • #2 02 Maj 2010 13:01
    452387
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 03 Maj 2010 20:27
    misiupan
    Poziom 35  

    Czy komputer po włączeniu wyświetla komunikat że używany zasilacz nie jest rozpoznany- niekompatybilny ? - ewentualnie w zakładce biosu można to przeczytać. Prawidłowo komunikat brzmi mniej więcej ,,power adapter 90w'' lub unkown < jeżeli jest nie rozpoznany. Dodam że po upadku mogło dojść do oderwania jakiegoś elementu na płycie głównej komputera ,a tu już potrzebna jest jest ingerencja elektronika. Tak samo ulec uszkodzeniu mógł zasilacz - chodź zasila komputer to nie zawsze ładuje - ,,unkown'' w biosie. Wykwalifikowany elektronik sprawdzi to szybciutko.

    0
  • #4 05 Maj 2010 08:04
    nemcia88
    Poziom 2  

    Dziękuję za pomoc - właśnie obawiałam się takiej odpowiedzi, ale przynajmniej utwierdziłam się w przekonaniu, że serwis mnie nie ominie...

    0