Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mój pierwszy DIY, Zasilacz 2 x (0-30V,0.01-4A)

djkarol1 02 Maj 2010 14:32 10423 10
  • Mój pierwszy DIY, Zasilacz 2 x (0-30V,0.01-4A)

Witam, chciałbym przedstawić projekt, który z powodu braku czasu, robiłem przez ponad pół roku.... Zasilacz który wykonałem składa się z dwóch zasilaczy, na bazie słynnego projektu: http://www.electronics-lab.com/projects/power/001/index.html ze zmianami... (Podziękowania dla kolegi Gizmoń, kolega pomagał mi drogą internetową, w trudnych momentach,a nie było ich mało, jako że jestem początkujący).

Zainspirował mnie projekt właśnie kolegi Gizmoń, https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1530816 ,a kiedy zobaczyłem na "elce" film instruktażowy kolegi, o wykrywaniu usterki.... (Naprawa przedwzmacniacza w OR Radmor 5102TE) od razu chciałem mieć taki zasilacz, bo w sumie to podstawa w " serwisie " amatora elektronika, który w miarę możliwości rozbudowuję.

Na początku wykonałem jedną płytkę z projektu elektronics lab, bardzo męczyłem się żeby zadziałała, popełniłem po drodze mnóstwo trywialnych błędów, pierwszym z nich było złe odbicie druku na płytce, zrobiłem to w ten sposób że wszystkie elementy musiałem wlutować odwrotnie i na zdjęciach widać UA741 na jednym z zasilaczy po drugiej stronie :D

Coś o zasilaczu
    :

Trafko: Unitra Ts90/16 (potrzebowałem takiego trafa, które by miało dużo napięć wyjściowych, oprócz zasilania 2 zasilaczy z projektu LAB, trafko zasila płytkę z której wychodzą napięcia na Wentylator i mierniki )

Płytka zasilająca mierniki i wentylator:

Schemat (By Gizmoń)

https://obrazki.elektroda.pl/44_1268173815.jpg

PCB przygotowane do metody termo. (Mój projekt)

https://obrazki.elektroda.pl/30_1268490001.jpg

Gotowe:

https://obrazki.elektroda.pl/84_1268561092.jpg

https://obrazki.elektroda.pl/85_1268561129.jpg