Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ecotec diesel... co myślicie o tym silniku

bolek 03 Maj 2010 10:34 6790 4
  • #1 03 Maj 2010 10:34
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Witam. Potrzebuję trochę informacji na temat 2 litrowego ecoteca DTL.
    Głównie chodzi mi o jego konstrukcję.
    Jest podobna do wersji benzynowych?
    Żeby cokolwiek tam zrobić trzeba przyklnąć i chwycić się za portfel?
    Jak z awaryjnością takiej jednostki?

    Pytam, bo jest szansa kupić auto z takim napędem.

    0 4
  • #2 03 Maj 2010 12:20
    barteqqq
    Poziom 21  

    Wujek ma autko ( opla ) z takim silnikiem też w dieslu - w lecie lekko trącnąć kluczykiem i pali , nie kopci ani nic podobnego ale za to w zimie jeżeli chce nim rano do roboty jechać musi go ze 2 razy w nocy przepalić bo inaczej nie odpali . A jak już zechce zapalić to kopci jak stara lokomotywa- były wymieniane wszystkie świece, filtry a i tak nie pomogło. Może trafił na jakiś słaby egzemplarz , ale z tego co słyszałem już od niejednej osoby to z ecotekiem zawsze są problemy.

    0
  • #3 05 Maj 2010 13:05
    gruby004
    Poziom 1  

    Witam, szczegolowy opis tego motoru znajdziesz tutaj :

    http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/39580-x20dtl-dane-techniczne-i-parametry/

    ewentualnie zblizony opis znajduje się w numerze 2/2010 Serwisu motoryzacjnego.

    Jesli chodzi o konstrukcje tego silnika to jak na lata jego produkcji jest dosc przestarzala. Wada napewno jest mala moc osiagana z tej pojemnosci. Wstrysk bezpośredni przy pompie VP44 gwarantuje dosc twarda prace silnika. Niska moc w samochodach z tym silnikiem (m.in. astra, vectra, zafira, ktore nie naleza do najmniejszych) przeklada sie rowniez na spalanie, w ktorym ciezko zejsc do poziomu aut z grupy VW z silnikami TDI, lub Fiatow JTD.
    Awaryjność w dużej mierze zalezy od charakteru eksploatacji, jednostki te nie są jednak wybitnie podatne na uszkodzenia. Wszystko zalezy od stanu.

    Pozdrawiam

    0
  • #4 06 Maj 2010 19:09
    barteqqq
    Poziom 21  

    pogmerałem troszkę w tej sprawie i jest to silnik montowany zwłaszcza w oplach , najczęściej spotykana pojemność to 2000 cm3 w dieslu, jest też produkowany przez opla a dokładnie przez brytyjską jego fabrykę Voxhaull co potwierdza znaczek na silniku. W statystykach z 2000 r znalazłem że w polsce zgłoszono ok 100 przypadków gdzie silnik ten odmówić całkowicie posłuszeństwa , natomiast w 2005 r jest już 150 takich zgłoszeń w porównaniu do silnika ISUZU ( bo takowy też był montowany w oplach ) najczęściej o pojemności 1700 cm3 TD oraz 1500 cm3 D w roku 2005 odnotowano tylko 10 przypadków kiedy silnik całkowicie " zdechł " .

    Krótko rzecz biorąc jeśli trafisz na auto które nie było gnębione , którego nie prowadził szalony małolat oraz stary dziadek( niektórzy to nawet potrafią jechać 80 km/h przez dłuższy czas na 3 biegu ale i tak nie mają zamiaru wrzucić 4 czy 5) to może troszkę się nim nacieszysz.
    a do tego wszystkiego to co zauważyłem to samochody ( opel ) z tym silnikem mają lepsze wyposażenie niż te z ISUZU - mają więcej poduszek, lepiej rozbudowaną elektryke

    0
  • #5 02 Maj 2011 09:28
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    żeby zamknąć temat, jednak nic ciekawego z ecotec'a ne było więc nabyte zostało VW

    0