Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie silnika 1-fazowego i dobór kondensatora

03 Maj 2010 10:42 13275 7
  • Poziom 11  
    Witam!

Otóż mam taki silnik, który odziedziczyłem po moim ojcu. Jest on z 1986 roku, ale był on mało co używany. Większość swojego czasu przeleżał w stodółce. Chciałbym go teraz ponownie przywrócić do pracy. Jestem początkującym elektrykiem i chciałbym się od was dowiedzieć czy ten silnik mogę podłączyć na 400v. Silnik ma bardzo nieczytelną tabliczkę, ale niektóre rzeczy może uda mi się odczytać jeśli będzie trzeba. Przy silniku jest jeszcze uchwyt do mocowania kondensatora.

Dołączam również zdjęcia tego silnika(zdjęcia takie sobie, bo z telefonu robione, który ma uszkodzony aparat):

Podłączenie silnika 1-fazowego i dobór kondensatora Podłączenie silnika 1-fazowego i dobór kondensatora Podłączenie silnika 1-fazowego i dobór kondensatora Podłączenie silnika 1-fazowego i dobór kondensatora
  • Poziom 35  
    Witam
    Z tabliczki połączeń, którą tu zamieściłeś wynika, że jest to silnik jednofazowy z możliwością zmiany kierunku obrotów.
    Czy Ty chcesz go podłączyć pod napięcie międzyfazowe?
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Jak dobrze widzę jest to typowy silnik jedno fazowy i nie da się podłączyć na 400v .
    Napisz orientacyjnie jakiej mocy jest silnik, lub wymiary albo od czego był silnik to będzie można coś powiedzieć jaki kondensator .
  • Poziom 37  
    Witam !
    Nie podłączaj tego silnika na 400V !
    To jest silnik jedno fazowy z kondensatorową faząwą fazą rozruchową i wyłącznikiem odśrodkowym.
    Napięcie pracy 220V (obecnie 230V )
    moc około 1,1kW
    kondensator 100 do 125uF/500V.
    Powodzenia życzę. Stefan GG6293398
  • Poziom 11  
    a gdzie można kupić taki kondensator i jaki to ma być rozruchowy czy pracy

Dodano po 6 [minuty]: