Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault laguna II 1,6 16V traci moc

djluk 03 May 2010 15:36 15280 7
  • #1
    djluk
    Level 2  
    Witam wszystkich,mam problem z laguną II,auto ma dziwne objawy,mianowicie w czasie jazdy traci moc,przy jeździe np ze stałą prędkością nagle zwalnia i spada z obrotów i po chwili dalej jedzie normalnie,podczas ruszania i przyspieszania jest tak samo,przyspiesza przestaje i znów przyspiesza,jakby nie reagował na pedał gazu,przy pracy na biegu jałowym czasami też spadnie z obrotów i silnik pracuje nierówno jakby nie palił na któryś cylinder,po dodaniu gazu ma problem z wejściem na obroty ale po chwili znów pracuje normalnie,problem pojawiał sie sporadycznie ale ostatnio coraz częściej. Podpięcie pod komputer nie wykazuje usterek w sterowniku silnika, wtyczki na potencjometrze pedału gazu i przepustnicy czyste,wymieniłem nawet przepustnicę na nową, kilka dni było ok ale problem pojawił sie znów. Może miał ktoś jakiś podobny problem i mógłby podpowiedzieć gdzie jeszcze można szukać przyczyny, może instalacja lub sterownik silnika?? Proszę o jakieś wskazówki Pozdrawiam
  • #3
    RMCoupe
    Level 2  
    Witaj!

    Jak już wspomniał kolega "jerzyf", sprawdź cewki. Jest bardzo duża szansa że to one.
    Ja mam podobny problem w moim aucie (Megane Coupe rocznik 1998, silnik 1.6e 8V). DOszedłem do tego, że gdy silnik traci moc, nie ma iskry z cewki nr 1 (daje ona napięcie na zawory 1 i 4).
    Parametry cewki (rezystancje) - wydają się być u mnie OK. Po przewodach, też wszystko niby OK. A auto nie chce działać jak należy.

    Z tego co się słyszy, to we francuskich autach jest to częsta usterka...
    Powodzenia.
  • #4
    wd40
    Level 21  
    Sporo do sprawdzenia:
    przewody, świece, przepustnica, potencjometry pedału, komputer, sondy, czujniki (temp, ciśnienia).

    Jak auto jest sprzed 2005 to stawiałbym na kompa albo przepustnicę.
  • #5
    zielu47
    Level 1  
    No i tu jest wlasnie problem, ja mam to samo, cewka 1 i 4 zostaly wymienione i problem w dalszym ciagu jest (w mniejszym stopniu, ale jest)...
    Bylem na diagnozie komputerowej i tylko pokazalo te cewki, ale wydaje mi sie ze problem tkwi rowniez w przewodach, albo w przepustnicy, ale tez nie jestem pewien w 100%.
    Jesli ma ktos jeszcze jakies pomysly, z checia wyslucham porad

    Pozdrawiam
  • #6
    mr-goblinwp.pl
    Level 1  
    podepnę się pod temat tylko moje auto to 2000 jedynka po lifcie z silnikiem 1.6 16 bez gazu

    Mianowicie podczas trasy, około 100km jadąc z prędkością 120 czułem jak by auto przestawało palić na jeden cylinder, odczuwałem wyraźny spadek mocy. Ale po jakiś 5 min auto zaczynało jechać tak jak powinno zdarzyło się to kilka razy. Jako ze powoli zaczynałem dochodzić do rezerwy pomyślałem ze może coś z kontrolka rezerwy się stało, zjechałem na cpn i zatankowałem 30 l. Wyjechałem było wszystko ok przez może 5 km. I znow to samo. Pod koniec trasy auto już przestało zaskakiwać i brak mocy jak by palił na 3 gary.

    W domu dzisiaj wymieniłem świece na nowe ngk, to samo. Kiedyś miałem problem ze sterownikiem w kompie ale naprawili mi to [wymiana całego kompa immobilizera zamka jakiś rok temu] Sprawdziłem cewki niby wszystkie działają ale tu sie pojawia moje pytanie.

    Od każdej cewki odczepiłem kabel przy wszystkich czterech była wyraźna różnica w pogorszeniu pracy silnika. Z kolei kiedy ściągnąłem całe cewki tylko na pierwszym nie ma żadnej różnicy silnik pracuje tak samo 3 pozostałe pracują ok [ ściągałem również cewki] coś nie tak odczepiam sam kabel wyraźna różnica w działaniu silnika, podłączam do cewki lepiej ściągam cewkę ze świecy zero reakcji.

    Ok mam przyczynę cewka, spróbuje się upewnić czy oby na pewno cewka, zamieniam miejscami cewki 2gą na 1szą sciągam ją ze świecy to samo brak reakcji.

    Ok kabel walnięty ale sprawdzę iskrę. Sprawdzam 4 ok, 3 ok, 2 brak iskry 1 ok, zamiana cewek [ wszystkich po kolei] nic nie dała zmiana świec nic nie dała.

    Wkręciłem i dalej to samo kiedy wypinam kable silnik przygasa na wszystkich cylindrach. Kiedy ściągam cewkę z 2 cylindra [tam gdzie nie było iskry przygasa] kiedy ściągam z pierwszego tam gdzie była iskra nie ma reakcji wyciągam kabel silnik przygasa.




    Mam nadzieję ze zrozumieliście, kolejne pytanie jak pracują ze sobą cewki czy jeśli jedna będzie miała przebicie albo będzie walnięta może psuć pracę innych czy pracują one parami czy wszystkie osobno a może wszystkie razem ?
  • #7
    tomasz0703
    Level 25  
    Do autora a jak przepustnice wymieniales to robiłeś adaptację ?
  • #8
    jerzyf
    Level 23  
    Cewki są łączone w pary i pracują szeregowo, 1 z 4, 2 z 3, więc jeśli zdejmujesz przewód z jednej cewki to druga z pary również nie pracuje.