Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działa silnik tylnej wycieraczki (FOCUS Hatchback MK1)

astraldub 03 Maj 2010 19:09 7758 2
  • #1 03 Maj 2010 19:09
    astraldub
    Poziom 8  

    Witam. Od pewnego czasu zaobserwowałem, że tylna wycieraczka działa mi z dnia na dzień coraz wolniej. Tak było przez kilka dni aż pewnego razu zwolniła tak, że się zatrzymała w pozycji pionowej. Wysiadłem więc z samochodu i ręką pomogłem jej wykonać pełne wychylenie aż powróciła do pozycji wyjściowej, wtedy ją wyłączyłem i więcej nie używałem. Podejrzewałem zabrudzenie silniczka, więc go wykręciłem. Faktycznie po zdjęciu plastikowej osłonki wysypało się pełno rdzy, wyczyściłem więc ośkę i nasmarowałem WD40. Niestety silnik ani drgnie. Nie wiem, czy jest już za późno i po prostu się spalił, czy może można jeszcze coś w nim wymienić i przywrócić do działania. Wykonałem test miernikiem i oto wyniki:

    Nie działa silnik tylnej wycieraczki (FOCUS Hatchback MK1)

    Kluczyk w stacyjce przekręcony tak, że palą się kontroli na desce, manetka wylniej wycieraczki w pozycji OFF. Miernik przyłożony do punktów 1 i 3 (zdjęcie nr 1) pokazuje 12,4V. Przyłożenie do punktów 2 i 3 pokazuje 0,9V. Po włączeniu tylniej wycieraczki silnik się nie włącza, napięcia są dokładnie takie same, nic się nie zmienia. Nie słychać nawet "próby" zadziałania świadczącej o tym, że silnik jednak działa ale coś go blokuje. Sciągnąłem więc pokrywę silniczka podejrzewając zabrudzenie w środku (zdjęcie nr 2). Fakt nie jest tam za pięknie (smar z rdzą) ale po wykręceniu obudowy od samego silniczka i wysunięciu go tak, aby ten gwint napędzający (zaznaczony na niebiesko) nie zachodził na zębatkę (nic go nie blokuje, o nic się nie opiera) dalej nie ruszył, co świadczy o tym, że to nie ewentualnie zablokowane przekładnie są problemem.

    Nie działa silnik tylnej wycieraczki (FOCUS Hatchback MK1)

    Na zdjęciu nr 1 punkty 1 i 2 łączy jakaś część elektroniczna (nie wiem co to jest nie jestem ekspertem od elektroniki), możliwe, że to ona uległa uszkodzeniu? Proszę o opinie co mogę jeszcze sprawdzić aby zlokalozować usterkę.

    pozdrawiam
    Marcin

    1 2
  • #2 03 Maj 2010 19:19
    viper555
    spec od auto-elektro

    Rozbierz silnik prawdopodobnie szczotka przygrzana w szczotkotrzymaczu.P

    1
  • #3 22 Sie 2010 23:09
    durkorob
    Poziom 10  

    Witam.
    Astraldub : Udalo ci się naprawić mechanizm czy silniczek ? Ja również otworzyłem mechanizm, ale u mnie kółko plastikowe ma tak zjechane ząbki, że metalowy ślimak się po tym ślizga. Jeżeli masz u siebie ten uszkodzony mechanizm a nie naprawiłeś go i kupiłeś używkę, to może odstąpiłbyś mi to plastikowe kółko.
    Pozrawiam.

    0