Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Lancer IV 1,3 problem z obrotami

piotras1888 03 Maj 2010 19:32 5521 5
  • #1 03 Maj 2010 19:32
    piotras1888
    Poziom 2  

    witam mam problem w lancerze IV (1991r) z silnikiem 1,3 12V (75km), a Mianowicie bardzo wolno schodzi mi z obrotów, podczas przyspieszania (gdy ma ciezko) słychac taki metaliczny dzwiek jakby jakas mała blaszka drżała i do tego w zime małem gdy na zimnym silniku pusciłem noge z gaz gasł, problem ginoł gdy zwiekszałem mu wolne obroty albo gdzy sie rozgrzał. wie ktos co z nim moze byc.?

    0 5
  • #3 05 Maj 2010 15:53
    piotras1888
    Poziom 2  

    a jak to sprawdzic.?

    1
  • #4 05 Maj 2010 18:32
    krzychu.84
    Poziom 16  

    piotras1888 napisał:
    witam mam problem w lancerze IV (1991r) z silnikiem 1,3 12V (75km), a Mianowicie bardzo wolno schodzi mi z obrotów, wie ktos co z nim moze byc.?

    A z tych obrotów to kiedy wolno schodzi jak stoisz, jedziesz i przy zmianie biegu, czy może jak się zatrzymasz? Nic o tym nie wspomniałeś?

    piotras1888 napisał:

    podczas przyspieszania (gdy ma ciezko) słychac taki metaliczny dzwiek jakby jakas mała blaszka drżała

    Ten metaliczny dźwięk to prawdopodobnie osłona katalizatora, gdy jest wypalona to taki dźwięk pojawia się właśnie przy dużym obciążeniu (np. jazda pod górkę na wysokim biegu).

    piotras1888 napisał:

    i do tego w zime małem gdy na zimnym silniku pusciłem noge z gaz gasł, problem ginoł gdy zwiekszałem mu wolne obroty albo gdzy sie rozgrzał.

    Po odpaleniu, na skrzyżowaniu?
    Napisz czy coś grzebałeś bo trudno jest zgadywać.
    Świece do wymiany (może kable WN), filtr powietrza? Chyba że te czynności zostały wykonane po odpowiednim przebiegu?

    0
  • #6 07 Maj 2010 11:14
    krzychu.84
    Poziom 16  

    Silnik krokowy dla Mitsubishi Colt, Lancer, zwany też nastawnikiem biegu jałowego, służy do regulacji obrotów biegu jałowego i umiejscowiony jest najczęściej w pobliżu przepustnicy. Jest to mały i bardzo precyzyjny silnik elektryczny (choć bywają też silniki krokowe z pokrętłem), który za pomocą jednostki sterującej wtryskiem paliwa reguluje odchylenia przepustnicy, ustalając jej optymalne położenie. W samochodach Mitsubishi Colt, Lancer z elektryczną przepustnicą, silnik krokowy nie występuje. W skład silnika krokowego wchodzą wirnik wzbudzenia, złącza do elektrycznego zasilania oraz obrotowy zawór. Producenci: Bosch, Hella, VDO Siemens

    TPS (czujnik położenia przepustnicy) odpowiedzialny jest za sprawdzanie kąta otwarcia przepustnicy i ma przekazywać informacje ile mają być wtryskiwacze otwarte.
    Czarna "kopułka" przykręcona dwoma śrubami (klucz 8 lub śrubokręt krzyżakowy) popuść te śruby odpal silnik i reguluj aż ustawisz odpowiedni kąt położenia czujnika. Dodam że aby zwiększyć obroty musisz przekręcić delikatnie w prawo. Silnik musi być oczywiście nagrzany do normalnej temp. ok. 90st.

    Na podstawie tego linku jest wszystko wytłumaczone http://mitsubishifan.webpark.pl/ -->dane naprawczo regulacyjne-->wolne obroty 4g13

    Tutaj masz rysunek części układu wydechowego.
    Mitsubishi Lancer IV 1,3 problem z obrotami

    0