Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes vito 112cdi.wentylator nawiewu

karas39 03 Maj 2010 20:20 12168 7
  • #1 03 Maj 2010 20:20
    karas39
    Poziom 2  

    Witam serdecznie, mam pytanko. W samochodzie vito 112cdi czasami jak włącze wentylator na(1,2,3,4) bieg to kreci sie ledwo i popiskuje jakby zacierał sie. Miałem pare razy przypadek, że sie nie załączył. pomożcie co to może być a w razie awarii wentylatora nawiewu gdzie sie on znajduje?? jak sie do niego dostać. Co trzeba rozebrać. Serdecznie pozdrawiam

    3 7
  • #2 03 Maj 2010 22:20
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Lewa strona pod nogami kierowcy jest dmuchawa, do wymiany szczotki lub całość jeśli komutator wyjechany.

    0
  • #3 03 Maj 2010 22:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 03 Maj 2010 22:36
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Niet, lewa i u mnie i u niego.
    Upchnęli:)

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Trzeba jednak łapę włożyć głęboko pod deskę.

    0
  • #5 14 Sie 2010 22:42
    komarpoldzio
    Poziom 9  

    Wymiana szczotek w wentylatorze nawiewu. Właśnie to przerobiłem gdyż nawiew załączał się najczęściej na wybojach.
    po pierwsze kup szczotki o wymiarach 8/9/23 jak nie ma długości 23 to wsadziłem 18
    -wyjmij lewą kratkę nawiewy oraz zdemontuj rączlę otwierania klapy i zwalniania hamulca ( dwie śrubki)
    - rozłącz linkę zwalniania hamulca
    - rozłącz kostkę przeciwmgielnych
    -wyciągnij styropian ( trochę do góry i tam jest przerwa w styropianie)
    -na tej blaszce na której był styropian są dwie śrubki odkręć je
    -poniżej nad pedałami jest plastik osłaniający od spodu zdemontuj go zrób to nawet wcześniej
    -teraz już masz dostęp do ostatniej śruby ( z trzech które odkręć)
    - wyciągnij wentylator ostrożnie bo jest ciasno nie połam wiatraka bo będzie warczeć tak jak u mnie. ja skleiłem go dobrym szybkoschnącym klejem z tym że na odcinku około 5 cm położyłem coś w rodzaju pakuł tylko uzyskałem to z mocnego sznura plecionego ( takie pasemka jakby waty )nie kładź dużo żeby nie było bicia lub połóż na całym obwodzie
    -wypchaj silnik pchając w trzy gumki na obwodzie
    -wyciągnij blaszki i sprężynki, wylutuj stare - wlutuj nowe.
    - a teraz czynności odwrotne
    powodzenia

    2
  • #6 15 Sie 2010 03:43
    wwllosiu
    Poziom 2  

    Witam . Jestem posiadaczem V230 . Niedawno wrócilem z garażu gdzie wymontowywałem wentylator nawiewu. Przedewszystkim chcialem znalezść symbol silnika wentylatora . Oczywiście rozebralem wyczyścilem i znalazłem zjechane szczotki. Teraz siedze przy kompie i kolego z nieba mi spadasz . Powiedz mi tylko gdzie można kupić takie szczotki ? Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam .

    1
  • #7 16 Sie 2010 17:31
    komarpoldzio
    Poziom 9  

    kolego w każdym sklepie motoryzacyjnym ja np kupiłem szczotki 8/10/18 innych nie było dlatego też na papierze ściernym zjechałem z 10-tki na 9 -tkę. one są wlutowywane drut dopasuj resztę odetnij. - POWODZENIA

    Dodano po 4 [minuty]:

    tak a propo ja też ma V230. Teraz będę rozpracowywał elektrozawór nagrzewnicy gdyż miesiąc temu jak mi wąż strzelił w Czechach to nabrałem wody z łaby i dalej jechałem - myślę, że zamuliłem tą część. Wina była po stronie czujników temp wody w chłodnicy - są tam aż dwa ( nie załączył i się wentylator w korkach i wywaliło wąż z opaski. Łaba ma brudną wodę. Powodzenia przy wymianie szczotek.

    0
  • #8 11 Mar 2013 00:12
    komarpoldzio
    Poziom 9  

    Kolejny raz robię wentylator w poprzedniej wypowiedzi podałem wymiary szczotek oryginalne były 8/9/22 poprzedni wpisałem 23. Vitek zrobił juz około 600 tys km tak więc kolejny raz zabrałem się za wymianę szczotek gdyż objawy były podobne. Co się okazało? wyrobiłem mocnego rowa na komutatorze i były tam ślady uszkodzenia gdyż wykruszyła się szczotka. Zakup nowego okazał się konieczny. Chciałbym zwrócić uwagę na fakt, iż vitki z klimą regulowana elektronicznie mogą dać diagnozę mylną przy spalonym bezpieczniku. ja próbowałem kontrolka i było napięcie na kostce - jednak wentylator nie chodził. trzeba podłączyć żaróweczkę na przewodzie i ona pokaże uszkodzenie bezpiecznika. przy elektronicznym regulowaniu temperatury nawiewu sterowanie jest na układzie, który przepuszcza jakieś tam mini prądy z też też świecenie probówki

    1