Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 sw '05 - Wskaźnik paliwa

03 Maj 2010 22:03 13764 13
  • Poziom 2  
    Witam. Szukałem na forach już istniejących ale się za wiele nie dowiedziałem. Mam problem jak dużo użytkowników Peugeota. Jeżdżę na gazie, bak paliwa pełny a wskazania wskaźnika spadają w dół. Mam holenderski gaz firmy Koltec. Silnik 1,6 16V, model 2005 i chciałbym wiedzieć co można z tym zrobić. Są już jakieś emulatory oszukujące komputer? Mieszkam w okolicach Lubin-Zielona Góra-Wolsztyn. Może jest ktoś z tych rejonów co jest w stanie temu zaradzić? Bo poprzez tankowanie owszem wskazówka idzie do góry ale nie będę przecież specjalnie na benzynie jeździł aby moc zatankować. Kontrolka od gazu także stale mi pokazuje rezerwę ale to jest małe piwo, to nie jest podłączone do komputera, nie pika itp. Sam wiem po km ile jeszcze mam gazu. Najlepsze - mam zatankowane auto do pełna a pokazuje mi jedynie 3/4 baku na 560 km. Jak można to ustawić - oszukiwać tak aby pokazywało że jest pełno. Przełączenie chwilowe na benzynę nie daje efektu dalej pokazuje zaniżone wartości.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    piotrkczm napisał:
    są juz jakies emulatory oszukujące komputer?
    Poszukaj na googlach, allegro czy też tam gdzie lubisz, urządzenia o nazwie "Tank Fopper".
  • Poziom 2  
    Ok, dzięki za poradę. Poczytałem trochę o tank fopper i ogólnie to nic specjalnego z tego nie ma bo dalej podczas jazdy paliwo, ucieka licznik się naprawia po wyłączeniu. Tylko teraz mam pytanie dla czego nie daje zwykle przełączenie auta np. na benzynę? Przecież to jest chory system żeby komputer sobie liczył według normy a zapominał sprawdzać bak. To po kiego grzyba montowany jest pływak? Dla zabawy?
  • Poziom 15  
    Konstruktorzy z PSA zaprojektowali auto na benzynę i nie musieli przejmować się tym ze Ty zainstalujesz w nim gaz.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie zgaśnie.
  • Poziom 1  
    Kiedy wyłączymy zapłon i odczekamy kilka minut podniesiemy maskę i zamkniemy to po kolejnym włączeniu zapłonu wskaźnik wraca do faktycznego stanu paliwa. nie ustaliłem jeszcze dokładnie bo robiłem to 2 razy, a odkryłem to przypadkowo.
  • Poziom 9  
    Witam dołączę się do tematu może pozwoli on uratować 70-200 zł użytkownikom peugeot 307.

    Mam takie pytanko dla elektryka i kogoś kto zna temat
    Wypiąłem dzisiaj kostkę z pompy paliwowej pomierzyłem napięcia generalnie do pompy dochodzą cztery przewody

    1. biało-brązowy
    2. brązowo-czarny
    3. zielono- żółty
    4. sraczkowaty

    Po pierwsze zmierzyłem napięcia bez kluczyka w stacyjce

    biało-brązowy ---- brązowo-czarny = -5V
    biało-brązowy ---- zielono- żółty = -5V
    biało-brązowy ---- sraczkowaty = +5V


    Po drugie zmierzyłem napięcia z kluczykiem w stacyjce

    biało-brązowy ---- brązowo-czarny = -5V
    biało-brązowy ---- zielono- żółty = -5V
    biało-brązowy ---- sraczkowaty = -1,2V

    Po wpięciu z powrotem kostki do gniazda pompy został odczytany stan baku.

    Pytani moje brzmi zamiast kupować tankfooper'a (emulator wskazań paliwa) chciałbym założyć sobie zwykły włącznik na desce rozdzielczej po rozłączeniu którego przy wyłączonym zapłonie i wyjętym kluczyku rozłączył bym zasilanie któregoś z przewodów (tylko nie wiem który) i po włączeniu zapłonu miał bym wykonany pomiar poziomu paliwa.

    Prośba o podpowiedź, który to ma być przewód żeby nie robić czterech włączników.

    i taki tankfooer do peugeot 307 kosztowałby ok 10 zł ,3 metry przewodu i jakiś włącznik zamontowany na desce, którą są przykryte bezpieczniki po lewej stornie, który można by było sobie samemu rozłączać.

    Który przewód rozłączać i wpiąć w niego włącznik??
  • Poziom 14  
    Testowałeś już swój patent z odłączaniem któregoś z przewodów??
    bo sam bym tak zrobił :) tylko nie wiem czy zadziała
  • Poziom 20  
    Zamiast włącznika przekaźnik lepiej sobie załóż
  • Poziom 2  
    Witam!Podłączę się do tematu,który się urywa w najciekawszym momencie... :) Co wychodzi z takiego rozwiązania,co prawda posiadam Citroena i miałem ten sam problem.Ok 1,5 roku temu zastosowałem przekaźnik w w/w celu i ciekawi mnie czy u kogoś innego zdało egzamin takie rozwiązanie...(jeżeli ktoś próbował)
  • Poziom 11  
    radzio77 napisał:
    Witam!Podłączę się do tematu,który się urywa w najciekawszym momencie... :) Co wychodzi z takiego rozwiązania,co prawda posiadam Citroena i miałem ten sam problem.Ok 1,5 roku temu zastosowałem przekaźnik w w/w celu i ciekawi mnie czy u kogoś innego zdało egzamin takie rozwiązanie...(jeżeli ktoś próbował)

    W jakim Citroenie? Na jakiej zasadzie działał przekaźnik?
    Mam u siebie ten sam problem w Citroenie C5 rocznik 2005. Założyłem LPG i jak wiadomo wskazówka opada. Szukam jednak informacji w jaki sposób pomiar paliwa w baku jest dokonywany.
    Z tego co obecnie wiem:
    Pomiar jest dokonywany zaraz po uruchomieniu auta. Jeżeli BSI wykryje, że stan w baku zmienił się o 5 litrów, to dokonuje pomiaru i zapisuje nowy stan w komputerze.
    Mam pomysł na inne rozwiązanie: przycisk, który będzie restartował stan baku, który będę uruchamiał ręcznie po tankowaniu LPG. Jeżeli byłby dokonany pomiar w tym momencie, a benzyny miałbym powiedzmy na 400km, wtedy jeżdżąc na LPG widziałbym ile jeszcze kilometrów zostało do przejechania. Po ponownym tankowaniu LPG znów bym "restartował" wskazanie baku. Musiałbym tylko pilnować, aby benzyny było rzeczywiście na około 400km w baku
  • Poziom 2  
    Witam! Chodzi o C5 :) trzeba przeciąć przewód sygnału ze zbiornika do BSI (u mnie jest biały) i wstawić szeregowo przekaźnik,żeby styki zamykały obwód po przyłożeniu napięcia.Zasilanie wziąłęm od pompy paliwa.W chwili przekręcenia stacyjki załącza się przekaźnik i zamyka obwód.Po zgaszeniu silnika przewód jest przerwany.U mnie sprawa była prostsza,bo wstawiłem przekaźnik w miejsce starego emulatora...Uwaga-po zgaszeniu silnika trzeba odczekać kilka minut zanim się go ponownie uruchomi.Po ponownym uruchomieniu stan się u mnie resetuje.Testowałem,parkując w różnych miejscach(Różne są spadki i poziomy w miastach)i są różnice,zaś pod domem staję idealnie w tym samym miejscu i stan jest w miarę ten sam(uwzględniając zużycie paliwa).Jedna rzecz mnie irytuje,bo wskazania są idealne jeżeli paliwa jest ponad połowa zbiornika!Jak komputer wskazuje 320-500 km zasięgu jest ok.Jak spadnie do 290-280 km leci tylko w dół.Chcę to poprawić,żęby wskazywało do rezerwy,dlatego szukam wskazówek,ale jak narazie nic nie znalazłem... :cry: Napisałem gdzieś na forum taki wątek,ale podobno nie działa-może to kwestia podłączenia-niewiem.Jak zadziałasz coś to napisz swoje spostrzeżenia.A wpadłem na takie rozwiązanie właśnie przez ręczne zwieranie i rozłączanie tego przewodu do BSI.

    P.S. Jeżdżę już tak ponad rok i paliwa nie brakło :D