Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Uno 1.0 i.e. - Pulsujące oświetlenie. Alternator ?

03 Maj 2010 22:19 5287 14
  • Poziom 9  
    Witam
    Od jakiegoś czasu gdy jeżdżę na światłach, zauważyłem że wszystko pulsuje.
    Mianowicie światła, podświetlenie deski rozdzielczej - krótko mówiąc wszystko. Dodam że ani razu nie zaświeciła mi się kontrolka akumulatora.
    Ma ktoś pomysł co to może być? i czy nie stanę kiedyś na trasie z tego powodu?
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Staniesz, do oczyszczenia masy przykręcone do nadwozia pod akumulatorem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    A moim zdaniem regulatorek :)
  • Poziom 9  
    Cytat:
    Wygląda na zowalizowane pierścienie ślizgowe.

    A gdzie znajdują się pierścienie ślizgowe ? mowa o elementach alternatora ?

    Cytat:
    Staniesz, do oczyszczenia masy przykręcone do nadwozia pod akumulatorem.

    Jestem trochę zielony, mowa o wyjęciu akumulatora i oczyszczenia tego co pod nim? wokół akumulatora mam jeden wielki brud - wyschnięty stary płyn chłodniczy i inne...

    Myślałem również, tak jak kolega PREDAT, że chodzi o Regulator Napięcia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zobaczysz przewody przykręcone do nadwozia. Oczyść to połączenie, pierścienie są w alternatorze, na tej części co się kręci, tak opisowo.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za podpowiedzi. Oczyszczę te przewody przykręcone do nadwozia, a jeśli to nie pomoże to chyba pojadę do jakiegoś elektro-mechanika i wymienię alternator i regulator napięcia i być może będę miał spokój na jakiś czas :D bo co chwila coś robię w nim :(
  • Poziom 10  
    Prawie na 100% jest to wina regulatora, poniewaz nie dziala tak plynnie, jak powinien, Czyli nie reguluje plynnie napiecia pradu ladowania.W przypadku naladowanego akumulatora dziala jak przelacznik, ktory wlacza i wylacza na przemian prad ladowania.I stad wlasnie pulsowanie calej instalacji elektrycznej.Natomiast domniemania zlej owalizacji slizgow w alternatorze sa jak najbardziej bledne, poniewaz objawia sie to za kazdym razem lekkim zarzeniem kontrolki ladowania( najlepiej widzianym w nocy). By sprawdzic czy jest to regulator wystarczy w pewnym stopniu roladowac akumulator( np. wlaczajac wszystkie swiatla)po czym zapalic samochod. Przez pare minut pulsowanie powinno ustapic, az do momentu pelnego naladowania akumulatora.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dewagacje n/t.slabego styku przewodow masowych sa bledne, poniewaz gdyby ograniczenie polaczen masowych bylo tak wielkie, ze mialo by to wplyw na dzialanie pradow ladowania to nie ma najmniejszych szans, ze rozrusznik w tym samochodzie zdolalby funkcjonowac. A z tego co piszesz, odpala normalnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Wlasnie ze bedzie, juz to przezylem.
  • Poziom 27  
    Dats rajt, regulator do wymiany, miałem dokładnie to samo w cc. Pulsowanie ustawało po włączeniu ogrzewania szyby, świateł i dmuchawy. Wymieniłem w 10 minut, poradzisz sobie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Motronic nie kłóć się z nimi, wiedzą lepiej, zrobili więcej.
    To jakbyś się z koniem kopał.
  • Poziom 10  
    widac wiedza, skoro wymienili co trzeba, usterka ustapila.A konie niech kopia niedowiarkow.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Wymienione zostało łożysko w alternatorze i regulator napięcia. Za 2 dni było to samo - wysiadł Prostownik i po jego wymianie jest wszystko cacy.