Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 1.8TD endura Słaby jak go naprawi?

04 Maj 2010 00:13 7784 7
  • Poziom 9  
    Witam mam problem ze swoim mondeo 1.8td 99r
    Samochod gdy go kupiłem targał jak głupi. Teraz jego problemem jest ze nie chce jechac do 150 km/h jeszcze jakos idzie ale pozniej moge ogladac tv w samochodzie i pic kawe. Problemy:
    1. Gumowe oringi na rurce plastikowej ktora wchodzi w turbo wymiana bo juz tam tedy dmuchało po wymianie nie ma róznicy w jezdzie.
    2. Po właczeniu klimatyzacji i utrzymywaniu stałej predkosci powiedzmy 100km /h samochod w pewnym momecie slabnie i po chwili jest mocniejszy
    3. Gdy ciagne przyczepe/lawete z ladunkiem przy zmianie biegu na wyzszy silik utrzymuje sie na obrotach wysokich bez dotykania noga gazu na wyzszych lub wiekszy co mnie dziwi
    4. przy predkosci powiedzmy 70km/h jadac na 4 biegu wciskam gaz w podłoge a samochód zbiera sie jak osioł drży przy zbieraniu sie do pewnego momentu a pozniej nie.


    Sprawdzałem turbo dmucha wieje ze głowe chce urwac. jak zimny chodził mi na bardzo niskich obrotach zaledwie 500obr odkreciłem go teraz na zimno chodzi na jakies 700 a na cieplo 800-850obr / min. UWAGA WAZNE!!! Po odlaczeniu kostki od przeplywomierza samochód chodzi jak by nigdy nic czy to jego wina??? samochod ma 300tys przebiegu przy max obrotach dymku nie pusci. Miałem mercedesa 3000D w124 ten to nawet na wolnych chodził i kopcil ale na czarno takze bylo dobrze i bez turba ciagna lepiej jak moj mondziak. Prosze o pomoc???
  • Poziom 19  
    A czy sprawdzałeś błędy w sterowniku silnika , to jest bardzo przydatne w diagnozowaniu. Sprawdź też filtr paliwa ,to jest słaby punkt tych silników.
  • Poziom 9  
    Kolego jezeli chodzi o podpinanie sie pod komputer zrobiłem to jedynym błędem był czujnik predkosci usuniety nic wicej nie wykazało. Jezeli chodzi o filtr paliwa został wymieniony a nic to nie dało. Prosze o dalsze wskazowki???
  • Poziom 12  
    ja mam 1.8td z 96r mam pytanko mam obd II i jakim interfejsem moge sie podpiąć do kompa a propo twojego problemu sprawdziłbym boster i ten wezyk co idzie do turbo

    Dodano po 1 [minuty]:

    a co do przepływki to sam niewiem po co ona tam siedzi u mnie tez po odłączeniu niema zadnej reakcji silnika
  • Poziom 12  
    co to za sygnał ten z vss a wogole co to za sterownik ten vss??
  • Poziom 1  
    vechicle speed sensor -czujnik predkosci auta
  • Poziom 12  
    Zacznijmy od tego że podpinanie się pod komputer w 1.8TD nie ma większego sensu.

    Przede wszystkim do sprawdzenia booster. Utrzymywanie się obrotów czy nawet wkręcanie się silnika na wyższe po wysprzęgleniu to może być to.

    Element znajdziesz od czoła pompy, wykręcasz bodajże kluczem 37. Po wykręceniu całego zespołu należy zdjąć kopułkę, odkręcić 3 torxy i rozłożyć wszystko. Następnie wymienić wszystkie oringi i dwie membranki oraz wypolerować tłoczek który znajduje się w środku i powinien swobodnie się przesuwać. Następnie złożyć wszystko tak jak było i zamontować (zwróć uwagę na ustawienie śruby regulacyjnej by była tak samo).

    Koszt niewielki a to bardzo awaryjny element. Ogólnie pracy jest może na 30min pod blokiem, zestaw naprawczy to ok. 55zł - diesel-pol lub paul tuchola (pierwsza firma na allegro druga google bo adresu nie pamietam) - ważne jest podanie odpowiedniego rocznika auta bo są dwa rodzaje zestawów naprawczych.

    Jeśli chodzi o obroty jałowe na stronie klubu MondeoKlubPolska znajdziesz artykuł o idealnej regulacji obrotów jałowych, może to nieco pomóc jeśli chodzi o te opadnięte obroty o których pisałeś.

    Pamiętaj by przy tym silniku kontrolować stan przewodów paliwowych oraz ręcznej pompki, bo o zapowietrzenie się nie trudno. Poza tym kontrola boostera - w wężyku ciśnieniowym idącym od turbo do pompy nie może być ropy - jeśli jest membrana duża jest uszkodzona, jednak to nie jedyna możliwa usterka tego urządzenia. Zapieczony tłoczek powoduje brak regulacji paliwa, czyli non stop przelewanie lub niedolewanie. W skrajnym przypadku auto potrafi samo przyśpieszać (przelewać się przez co zwiększają się gwałtownie obroty - co się dzieje gdy nastąpi takie coś w korku mówić nie trzeba).

    Jeśli po wymianie membran boostera problem z prędkością maksymalną nie ustąpi, spróbuj bardzo delikatnie wykręcać śrubę regulacyjną do momentu aż na czwartym biegu przy ok 4.000obr/min pojawi się lekki czarny dymek.