Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z drganiami silnika (pali na 3 gary) - Vectra B 1.8

04 Maj 2010 17:13 23058 10
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie

    Tak gdybam z szwagrem i nie wiem zabardzo od czego by tu zacząć.
    Przedstawie pokrótce mój problem z autem.

    Otóż pewnego razu jak dałem gazu na 3 biegu to auto zaczeło szarpac, jakby zamało dostawało paliwa,powietrza. I tak praktycznie pożniej zaczeło przekładac sie na reszte biegów. Nastepnego dnia podczas takiego szarpania, auto straciło moc, i zaczał silnik drgać,boksowało i chodzi na 3 cylindry. Zapalił sie check. Ciekawi mnie fakt ze raz po odpaleniu silnik chodzi normalnie, i w pewnym momencie sam zaczyna drgac i znowu sie włańcza tryb awaryjny. Zczytałem kody i wyszły:
    0131 - Regulacja poza zakresem / sygnał sondy - mieszanka za uboga
    0353 - ?? i tutaj nie wiem, ale jak patrzałem w okolicach tych błedów to by wychodziło cos z cewką zapłonowa

    Napiecie na cewce mam 12v wiec chyba jest dobrze (niestety nieznam sie az tak wiec prosze o pomoc). Kable wn posprawdzałem i wygladają dobrze, tak samo ze wszytskimi gumami od cisnienia.

    I teraz moje pytanie w czym moze być problem?? dodam że do sondy jeszcze niezagladałem, jesli miałbym ja zobaczyc, cos zmierzyc to jak to powinienem zrobić? Czy moze jakies inne sugestie? Byłbym bardzo wdzieczny za pomoc.

    A bym zapomniał: autko to Vectra B 1.8 X18XE1
  • Poziom 18  
    Sprawdź kable WN mogą mieć przebicie.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Tę "celną" poradę "wyróżniam" ostrzeżeniem. Jeszcze jedno i blokada pisania! Proszę się więc dobrze zastanowić przed dodaniem każdej kolejnej porady na forum.

  • Poziom 24  
    tomaszmruz napisał:
    Sprawdź kable WN mogą mieć przebicie.

    Widziałeś kiedyś X18XE1 z bliska?
  • Poziom 2  
    dokładnie, ja tez zle napisałem, wiadomo ze tam jest cewka, ale prad musi byc dostarczony.

    ale pytanie w którym kierunku iśc, czy raczej wymiany ponownie swiec i cewki czy raczej sondy?
  • Poziom 42  
    Jak ze szwagrem nie macie zielonego pojęcia o diagnostyce to idźcie w kierunku dobrego zakładu
  • Poziom 2  
    Witam. Silnik x18xe1 dobry natomiast z osprzętem jest różnie...do rzeczy
    W tym silniku błąd sondy lambda nie zawsze oznacza jej uszkodzenia a jedynie wskazuje na problem. Często winę ponosi przepływomierz, a komputer takiego błędu nie pokaże. Listwa WN DIS nie jest mocną stroną chociażby dlatego że w oryginale jest firmy SAGEM (francuski badziew). Proponuję zacząć od świec ( tylko GM lub NGK). Mi również zdarzyło się że w trakcie przyspieszania stracił moc i okazało się że jedna świeca dostała przebicia i silnik chodził właśnie jak by na 3 cylindry, raz lepiej raz gorzej. Ważna jest też przerwa, powinna mieć 07-08 mm, trudno ją korygować, bo świeca są dwu elektrodowe, osobiście mam takie wiertło bo szczelinomierzem się nie da. Zdarza się że listwa dis też może przebijać, koszt wymiany nie mały. Zanim kupisz ustaw się z kimś na przekładkę żeby sprawdzić. W ostateczności pada komputer który źle lub wcale podaje sygnał na cewkę. Ja akurat u siebie walczyłem z zamulaniem przy ruszaniu i też winę ponosi ta zakichana cewka. Wytrzymała u mnie ~140 tyś (lpg). Takie rzeczy na początek sprawdź, napisz jakie postępy udało się uczynić. Powodzenia.
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie.
    Czekałem z odpowiedzią poniewaz niemogłem podmienic zadnej czesci, nie miałem na to zbytnio czasu, i powiem tak, ze drodzy klubowidze mieli racje, tylko nie wiem konkretnie która rzecz była zła, poniewaz wskazywaliscie na cewke i na sonde, tak wiec zakupiłem i sonde (orginalna) i cewke i auto niedopoznania, chodzi ciszej, ma poprostu kopa, wczesniej tzn. zanim mi wyrzuciło błedy i tak chodził, czasami jak z 3-4 albo innych biegów na wyzsze przy małych obotach ciezko sie zbierało, dusiło dopiero jak złapało wieksze obroty to było oki, a teraz "ogień na tłoki" iii hula jak trzeba :) tak wiec dziekuje Wam za podpowiedzi co i jak moze niegrac :)

    a mam jeszcze jedno pytanie.ale to juz z ciekawosci, booo tak szukam na forach iii nie ma az tak konkretnej odp. czy jak wszytskie usterki zostana usuniete, to czy check sam zgasnie??? jedynie co znalazłem to to ze jak zostanie wszystko usuniete to po 30 razach check gasnie i jest ok. czy to prawda?
  • Poziom 24  
    Sam zgaśnie od razu, po 30 odpaleniach jeśli się nie powtórzy, zostanie usunięty z pamięci.
  • Poziom 1  
    Witam, poniżej opis moich zmagań z pracą na 3 cylindry i błędem 353 (usterka obwodu cewki zapłonowej C). Silnik X18XE1 Opel Vectra B, cewka zintegrowana nad świecami. Na zimnym silnik pracował mi na 4 cylindry a po nagrzaniu na 3 cylindry sygnalizując to błędem 353. Po porządnym wystudzeniu silnika wracała praca na 4 cylindry. Jako że między komputerem a świecą nie ma po drodze dodatkowych czujników, możliwe usterki to – komputer, złącze komputer-kabel, kabel, złącze kabel-cewka, cewka, świeca. Zacząłem od wymiany świecy na 3 cylindrze. Nie pomogło. Kable wyglądały dobrze a ich ruszanie nic nie powodowało więc dałem im spokój. Ruszanie złączami też nie powodowało zmian więc też im odpuściłem. Do zdiagnozowania została cewka i komputer. Zagrzałem silnik do momentu wystąpienia błędu i pracy na 3 cylindry. Temperatura „wody” wynosiła 104st., temperatura korpusu komputera 64st., temperatura cewki 42st. Zdemontowałem szybko cewkę i korzystając z niskiej temperatury na dworze robiąc jej sztuczny wiatr szybko (ok 3-5 minut) ją słodziłem do temperatury 18st. W tym czasie temperatura „wody” nieznacznie spadła a temperatura komputera nie zmieniła się. Zamontowałem cewkę i szybko uruchomiłem silnik. Silnik wystartował na 3 garach a po sekundzie przeszedł na 4 gary i tak pracował dłuższy czas aż cewka się zagrzała. Kupiłem i wymieniłem cewkę za 270pln (przy okazji pozostałe świeczki) i silnik pracuje bez zarzutu w każdej temperaturze. Usterka usunięta. Warto jednak dodać że cewkę za 270pln (fabrycznie nowa) słyszę delikatnie w radiu (w czasie „ciszy na antenie”). Ciekawe jak pracuje nowa cewka za 150pln bo takie też widziałem. Życzę powodzenia.
  • Poziom 9  
    Witam,
    jestem posiadaczem Opla Vectry z silnikiem x18xe1, w zeszłym tygodniu samochód również wywalił dwa błędy 353 oraz awarię czujnika położenia wału. Po przeczytaniu powyższego tematu zamówiłem cewkę, świece i po ich zamontowaniu niestety nic się nie zmieniło. Udałem się więc do diagnosty, który stwierdził również uszkodzenie komputera. Uszkodzona od dłuższego czasu cewka doprowadziła do zniszczenia sterownik(komputer) po wymianie wszystko śmiga aż miło. Tylko koszty nie małe 600zł cewka, świece i używany sterownik. No i oczywiście koszty programowania immobilaizera w innym sterowniku. Więc radzę wszystkim jeśli macie objawy początku końca cewki wymieniajcie za wczasu...
  • Poziom 9  
    Witam!!! powiem tak mam taki sam problem co wyżej jest opisany ale posiadam vauxhalla Vectre C silnik 2.2 16v 156KM próbowałem wszystkiego wymieniłem cewke i
    moduł ale problem pozostał więc pojechałem do elektryka podpioł pod kompa i co sie okazało było kilka jakiś tam błedów ale one nie miały nic z tym wspulnego kontolka jak sie paliła to jeszcze jakos zaskakiwał i czasami motor chodził ok ale gdy zaczeła mrygac to katastrofa utrata mocy trzepanie silnikiem itp wiec zaczołem szukać innej przyczyny ponieważ mój budżet sie wyczerpał a nie wspomne o nerwach szukałem,szukałem i znalazłem przyczyne myślę że wielu z was ja także czy nie jeden elektryk nie wpadł by na to całkowitą odpowiedzialnośc za te dziwaczne zjawiska ponosi w moim przypadku wtyczka która jest podłączona do computera a mianowicie piny w niej były już zaśniedziałe i rozsypywały sie tylko nie pojmuje dlaczego moze kiedys ktos mył silnik i woda tam sie dostała albo same od siebie mniejsza juz z tym wyciołem wtyczke i podłaczyłem jak w książce pisze drugą krurą też wyciłem z innego auta ze szrotu i śmiga jak ta lala puzniej ponownie podłączyłem kompa aby sprawdzic czy wszystko ok wykasowałem błedy i mam spokuj wię proponuje sprawdz to a może twój problem zniknie baaa napewno zniknie pozdrawiam i 3mam kciuki