Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Przekładka silinika a ECU - Subaru Legacy

maverick1984 04 Maj 2010 19:11 2801 8
  • Przekładka silinika a ECU - Subaru Legacy

    #1
    Poziom 9  

    Witam.

    Dostałem do naprawy (do uruchomienia bo nie pali) Subaru legacy po przekładce silnika (nie ja ją robiłem). Auto miało silnik 1,6 a kolega wstawił 2,0. O ECU oczywiście nie pomyślał. Stąd moje pytanie: Czy jest możliwość aby auto w takiej konfiguracji (silnik 2,0 a ECU od 1,6) odpaliło? Po odczytaniu kodów mam następujące błędy:
    Wtryski 1-4 (4 kody)
    Przepływomierz (nieprawidłowy odczyt)
    Czujnik położenia przepustnicy (nieprawidłowy odczyt)
    Proszę o opinie
    Dodam jeszcze że paliwo dochodzi ale iskry niema

    0 8
  • #2
    Poziom 33  

    Sprawdz schematy od tych silników moga byc inne i bedzie problem.
    Problemem jest pewnie impuls z czujnika położenia wału.

    0
  • #3
    Poziom 9  

    Pierwszy raz grzebię przy Subaru a niestety nie dysponuję schematami bo to trochę rzadkie auto.
    Co do czujnika położenia wału to ECU nie pokazuje takiego błędu.
    Najbardziej martwi mnie niekompatybilność wejść/wyjść ECU od obu silników...
    Inny problem jest taki, że nawet gdyby auto odpaliło to przecież np. dawkowanie paliwa w silniku 2,0 powinno być inne niż w 1,6.
    Czy dobrze myślę?
    A jeśli chodzi o czujniki to czujnik położenia wału i ten od wałka rozrządu są identyczne (i były przekładane ze starego silnika). Silniki wizualnie są bardzo podobne

    0
  • #4
    Poziom 33  

    Sprawdz dokładnie koła przy czujnikach czy takie same, kiedyś miałem taki przypadek.

    0
  • #5
    Poziom 9  

    też o tym myślałem. Sprawdziłem je i są identyczne. Co do błędów to zmieniłem wtryski na stare, skasowałem kody i po kilku próbach kręcenia nie łapie już żadnych kodów. Troszkę też podejrzewam moduł zapłonowy bo raz widziałem że dał iskrę a dalej cicho. Sprawdzałem go miernikiem i wychodzi na to że cewka jest ok, ale przecież moduł to nie tylko cewka a poza tym to nie jestem pewien w 100% co do prawdziwości tego pomiaru. Wiem że jeśli jest spalona cewka to jest bardzo duży opór a tu było kilka omów.

    0
  • #6
    Moderator Samochody

    Rozrząd był w tym silniku wymieniany ?
    Piszę o tym dlatego, że tam na wale są dwa znaki, jak ktoś źle założył, to nie ma kolizji, ale i synchronizacji i nie zapali (strzałka na lewe cylindry, a kreska do góry)

    0
  • #7
    Poziom 9  

    Dobry pomysł. Ja go nie składałem ale może ktoś rzeczywiście źle to zrobił...
    Dziś to sprawdzę

    Dodano po 12 [minuty]:

    No i niestety jest OK. Martwi mnie ten brak iskry. Co myślicie o tym module?

    0
  • #8
    Poziom 9  

    No i mam nowe wiadomości: Mam iskrę na dwóch cylindrach. Co moze być powodem jej braku na pozostałych?

    0
  • #9
    Poziom 12  

    witam kolege mam ten sam problem z impreza zabawilem sie w zamiane silnika i nie moge odpalic moge prosic o kontakt a moze odpowiedz??

    1