Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt dwu-piętrowej sieci

04 Maj 2010 19:45 1173 5
  • Poziom 13  
    Witam !

Znajomy mnie prosił o pomoc w konfiguracji sieci, lecz niestety ja jestem programistą nie sieciowcem , aczkolwiek koledze chcę pomóc i chętnie się czegoś dowiem.

A więc potrzebuje on zaprojektować sieć w dwupiętrowym budynku ( który niedawno powstał obok drugiego , w którym internet już jest ) do którego doprowadzony jest światłowód. Wymagania są takie ,żeby na piętro w sieci było po 10 komputerów stacjonarnych i 5 możliwości używania wi-fi za pomocą laptopów.

Myślałem użyć Routera z dodatkowym modułem obsługującym wejścia światłowodowe, następnie dwa switche ( po jednym na piętro ) z których będą rozchodzić się skrętki do każdej stacji roboczej + dodatkowo po jednym access poincie dla każdego ze switchy obsługujące piętra wi-fi na piętrach.

Powiedzcie czy to ma sens ? Jak to widzicie ?
  • Poziom 23  
    Powinno być ok, z tym że zamiast modułu światłowodowego użyj raczej zewnętrznego transceivera.
  • Poziom 26  
    Tylko kup dobre switche zarządzalne. Najlepiej Cisco.
  • Poziom 2