Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 144 460 nie odpala

Proboszcz30 04 Maj 2010 22:10 5950 9
  • #1 04 Maj 2010 22:10
    Proboszcz30
    Poziom 8  

    Witam serdecznie. Potrzebuje schematu do EDC do Scani 144 460 2000 rok.
    jak by ktoś miał coś takiego to bardzo proszę o wysłanie na e-maila. marcin-rally(malpa)wp.pl.
    Zgóry dziękuje za pomoc

  • #2 05 Maj 2010 16:50
    arturavs
    Poziom 36  

    Jaki silnik ? PDE czy HPI ?

  • #3 05 Maj 2010 18:22
    Proboszcz30
    Poziom 8  

    silnik PDE

  • #4 07 Maj 2010 20:45
    Artur2910
    Poziom 16  

    Widzę że obaj się doskonale orientujecie w SCANII, ale silnik 144 460 to zwykła pompa wtryskowa i ani PDE ani HPI bo to już pompowtryskiwacze.

  • #5 09 Maj 2010 09:18
    Proboszcz30
    Poziom 8  

    Ja napisałem o problemie jaki jest w samochodzie czyli że nie odpala. Została normalnie zgaszona i później już nie zapaliła. Natomiast z opisu modelu chyba wiele wynika wynika że jest to seria 4 silnik 14 litrów moc 460 koni więc skoro zapytałem tu o problem to wynika jasno że znawcą nie jestem przez to pytam a moja wiedza o tym silniku jest taka że to na pewno nie jest HPI więc odpisałem że PDE. Jeżeli kolega ma jakąś szerszą wiedze na temat o którym piszę to jeśli łaska mógł by się podzielić wiedzą, natomiast jeżeli potrafi tylko rozróżnić silniki to niech uważnie czyta co piszą inni.

  • #6 10 Maj 2010 21:40
    Artur2910
    Poziom 16  

    Kolego Proboszcz 30 podałeś bardzo mało informacji a oczekujesz by ktoś naprawił autko poprzez forum. Przede wszystkim nie napisałeś w jakich okolicznościach auto nie odpala (po nocy, w czasie jazdy czy może po jakieś drobnej naprawie). Nie wiadomo. Szukasz schematu a może przyczyna tkwi w układzie zasilania paliwem, czy auto jest odpowietrzone, sprawdzona pompa paliwa, ciśnienie na zasilaniu, pompa przebija paliwo na wtryski. Czy rozrusznik kręci? Czy pali się kontrolka EDC przy rozruchu oraz czy gaśnie po zapłonie. Kolejna rzecz czy w sterowniku EDC zapisane są jakieś kody usterek. Jeżeli tak to należałoby je odczytać i podać. Czy sprawdzałeś to wszystko? Zaczynasz rozwiązywanie problemu od końca i liczysz nie wiem na co.

  • #7 11 Maj 2010 10:22
    Proboszcz30
    Poziom 8  

    Więc tak. Auto nie odpaliło po 11 godzinach postoju a zostało normalnie zgaszone kluczykiem. Co do pompy paliwa to jest nowa a pompa wtryskowa jest założona po regeneracji i ani po wymianie pomy wtryskowej ani po wymianie pompy paliwowej auta nie można uruchomić. Błędów EDC nie ma żadnych, jedyne co doszłem to to że po przekręceniu kluczyka listwa w pompie wysówa się i wraca. Pan "pompiarz" twierdzi, że podczas kręcenia rozrusznikiem listwa też powinna się wysunąć a tu się nie wysówa. Rozrósznik kręci, EDC bez błędu, pompa 100%sprawna, a auto nie odpala. PS. Czy listwa się wysówa sprawdzałem podpinając starą pompe i odktęcając zaślepke od listwy. MIerząc napięcie na wtyczce od listwy też nie ma masy podczas kręcenia rozrusznikiem. Masa idzie od sterownika a plus jest po przekręceniu kluczyka. Inaczej już tego nie potrafie opisać.

  • #8 11 Maj 2010 13:44
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Jaki był koszt naprawy tej pompy?
    Możliwe usterki to zatarta jedna lub wszystkie sekcje. Często tak dzieje się na elementach chromowanych.
    Pomiar wysuwu listwy jest dokonywany w czujniku HDK na zasadzie zmiany indukcji na cewce pomiarowej. Druga cewka jest cewką referencyjną. Komputer diagnostyczny jest w stanie odczytać wysuw listwy w postaci napięcia lub wysuwu w mm. Prawidłowa wartość to około 1,9V-2,5V (6-10mm) w momencie rozruchu.

  • #9 12 Maj 2010 08:24
    Proboszcz30
    Poziom 8  

    Tak tylko czemu wysówa listwe po przekręceniu kluczyka, też myślałem że może się coś zatarło ale listwa po przekręceniu kluczyka się rusza

  • #10 14 Maj 2010 20:21
    antonis
    Poziom 1  

    sterownik robi test w momencie włączenia zapłonu i dlatego wysuwa listwę żeby silnik zapalił musi zrobi prawidłowo test następnie pozwala uruchomi silnik jęśli nie zrobi prawidłowo testu łapie usterkę i nie pozwoli uruchomi jeżeli nie uruchamia i nie ma usterki to znaczy nie dostaje sygnału prędkości mało prawdopodobne są dwa czujniki prędkości, zapowietrzony układ paliwowy a jeśli ma dodatkowy immobiliser to prawdopodobnie jest podłączony pod wyłącznik awaryjny ,centralka stara i się zepsuła

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo