Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bmw e30 318 M40 Brak smarowania głowicy.

05 May 2010 19:18 16038 30
  • Level 15  
    Witam samochód stał 8dni nie palony i chciałem jechać zatankować odpalam wszystko ok.Przejechałem 500 i po drodze z wybojami i silnik zaczął nierówno pracować przy 3000tyś obrotach wargot stuki jak by nie szedł olej na samoregulatory zaworów odkręcam korek wlewu oleju a tam suchy korek i elementy wewnątrz.Tak jak by nie było smarowania na głowice kontrolka od oleju nie zapala się ani nic podobnego olej jest tylko nie wiem kiedy zmieniany bo niedawno kupiłem a żadnej kartki nie było a miałem brać się do zmieniania.I teraz pytanie co to może być pompa oleju jeżeli się nie mylę to tam na łańcuch nie jest wiec co to może być??Proszę o pomoc z góry dziękuję .

    Dodano po 5 [godziny] 11 [minuty]:

    Zmieniłem własnie olej i problem nie ustał dodam ze do filtra olej idzie odkręcałem pokrywę zaworów i suchutko. nie idzie na popychacze i na krzywki wałka rozrządu.
  • Level 10  
    Kontrolka oleju wogule działa. Bo jak silnik zajechany to nie które cwaniaki odpinają czujnik albo wlewają do silnika jakiegoś świństwa żeby przejechał normalnie pare kilometrów .
  • User removed account  
  • Level 10  
    trzeba by sprawdzić ciśnienie jakimś manometrem, podpiunając go w miejsce orginalnego czujnika
  • Level 10  
    Nie pisałem że klawiatura zatarta.
  • Level 15  
    Kontrolka od smarowania działa na 100%do obudowy filtra dochodzi olej bo jak zmieniłem olej to jeszcze raz rozkręciłem i filter był cały w oleju a czujnik oleju jest na obudowie filtra wiec gaśnie.teraz tylko pytanie co jest pozapychane kanały. ??

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Albo może macie ine propozycje co to może być.
  • User removed account  
  • Level 15  
    A ma ktoś taki schemat smarowania silnika.Jak tak prosił bym o wstawienie.
  • Level 15  
    Pomoże ktoś ? proszę o jakieś porady co z tym fantem można zrobić rozebrać obudowę filtra oleju?
  • Level 11  
    Czesc i jak już wiesz co było mogę pomóc ale nie wiem czy temat żyje???Też to przerabiałem z m40!!!
  • Level 12  
    Dziś miałem wykłady ze smarowania silnika właśnie bmw i przyznam, że nieradziłbym tak po łebkach szukać. Naprawde układ jest bardzo rozbudowany i samodzielne działanie, np. dolanie tzw. "siuwaksa" może spowodować zapchanie właśnie np. smarowania wałków lub rozrządu, choć nam chodziło o np uszczelnienie pierścieni, itp. Potrzebny dobry mechanik, niekoniecznie autoryzowany, ale tak najlepiej... tylko z dobrym doświadczeniem. Niestety, ponieważ jeszcze nie posiadam Bmw to nie mogę dać namiarów. Poza tym jest układ podwójny. jeśli jeden układ siada to drugi przejmuje kontrole ale ze zmniejszoną skutecznością. A może po prosty nie miałeś oleju tyle co trzeba i takie skutki. Ale tak można tylko bajarzyć. Z owego wykładu wiem, że dobry mechanik i wszystko będzie wiadomo, bo mają sposoby... powodzenia
  • Level 11  
    Bmw plus olej mineralny = śmierć , szczególnie jak auto postoi! Olej mineralny osiada na ściankach co prowadzi do zatkania kanałów smarujących w przypadku m40 magistrali i popychaczy-bocian gwarantowany!Też mam m40 ale już go przerobiłem na dżwigienki od m43.
  • Level 10  
    Witam nie dawno nabyłem BMW e36 316 z silnikiem m40 i niestety z dnia na dzień coraz bardziej słychać stuki w silniku.
    Co zrobić żeby przestało i jak długo można z tym jeździć?
    Nie wiem jaki mam olej jeśli mineralny to moge wlać pół-syntetic?
  • Level 11  
    Witam nie dawno nabyłem BMW e36 316 z silnikiem m40 i niestety z dnia na dzień coraz bardziej słychać stuki w silniku.
    Co zrobić żeby przestało i jak długo można z tym jeździć?
    Nie wiem jaki mam olej jeśli mineralny to moge wlać pół-syntetic?

    Cześć.olej zmień na pół-syntetyk.odkreć pokrywe zaworów tam nad wałkiem rozrządu jest rurka smarująca która lubi sie przytkać-wyczyść ja najlepiej zamocz w nafcie na noc możesz też przedmuchać sprężonym powietrzem.Jeżeli góra Ci się sypie(może dół panewka na wale) popychacze do wymiany komplet bo ciężko trafić który walmiety , wałek jeżeli nie ma wrzerów pomierz wzniosy krzywek mój odbiegał o 0.3 mm od biedy mógłby zostać ale miał wrzery no i dżwigienki załóż od m43 (one są już na rolce i łożyskach igiełkowych) do tego musisz dorobić pastylki u ślusarza ale najlepiej zamówić od francuz2009 (pod tym nikiem wystepuje na allegro) poczytaj o tym w google na stronach bmw np.sport . Powiedz jeszcze przy jakich obrotach masz odcinke? Czy tylko rano na zimnym silniku stuka? Stuki mogą pochodzić z różnych niedomagań silnika ale ten opisany przezemnie wystepuję bardzo często!
  • Level 10  
    Witam ponownie. Odkręcałem pokrywę i niestety wałek wygląda tak jakby był przytarty. Podczas kręcenia rozrusznikiem olej lał sie tylko na zawory trzeciego tłoka licząc od przodu samochodu. Odkręciłem ta rurke i przedmuchałem. Rano podczas odpalania udeży coś mocniej kilka razy potem tylko stuki a co do odcięcia to nie wiem bo boję się że przy wysokich obrotach się coś urwie. A jeśli to panewka to co wtedy? To faktycznie od złego oleju może się tyle zepsuć?
  • Level 11  
    Cześć.U mnie była przytkana na pierwszym i drugim garnku czyściłem ja chyba z trzy razy bo też na rano ostre metaliczne uderzenia przez 3-4 sekundy . Po czyszczeniu to ustąpiło wiec spróbuj jeszcze raz skontrolowąć tą rurke bo mogła znowu sie przytkać.Co do oleju nie ma co przeciągać z wymianą mineralny zmienić na pół syntetyk.To przez ten mineralny rurki sie przytykają i mamy efekty.Co do dalszej eksploatacji możesz jeżdzić ale będzie coraz gorzej można się niekiedy ostro przejechać gdy podczas wyprzedzania silnik przy 3500 obr/min zachowuje się tak jakby odcinało nam zapłon-tragedia:cry:Wiec góre masz do remontu mówie Ci zastanów się nad zmianą dżwigienek na te z rolkami jeżeli wałek zostanie (zależy w jakim stanie) to tylko musisz mieć te dżwigienki pastylki dorobione przez ślusarza z Aleksandrowa Łódzkiego i popychacze które też możesz zostawić ale z regóły wiem że po takiej wymianie delikatnie klepią . Jeżeli mieszkasz blisko Aleksandrowa możesz się umówić z Panem Andrzejem on to zrobi za przyzwoite pieniążki a efekt murowany w porównaniu z zestawem naprawczym do m40 za który zapłacisz 1000zł na allegro i wytrzyma tylko 10000-30000 tyś km(chinszczyzna!)
  • Level 10  
    Cześć. Wymieniłem olej i niestety jest gorzej,teraz wali coś w silniku że masakra z tego co się dowiedziałem to panewka i teraz mam pytanie czy mozna zdjąć mise olejową bez wyciągania silnika? i co trzeba przerobić żeby pasował silnik M43? pozdrawiam
  • Level 11  
    Cześć! Raczej nie powinno być problemu choć niech sie wypowie ktoś kto to robił. Powiem tak że wymiana silnika pewnie wyjdzie te same pieniążki co remont m40 Skoro panewka się obruciła i jeżdziłeś z tym to wał masz do szlifu no i mówisz że smarowanie wałka rozrządu było zatkane to napewno też długo nie pochodzi.W M43 masz zapłon inny, niema kopułki z rozdzielaczem , m40 wspomaganie alternator ma pasek klinowy a w m43 paski wielorowkowe jest też inny kolektro ssący inny przeplywomiec , obudowa filtra powietrza komp Motronic zostaje ten sam. Czyli wymiana jest możliwa ale musisz kupić silnik z całym osprzetem a skrzenia biegów most i chyba wiązka przewodów pozostaje.
  • Level 10  
    Siema. Wczoraj kupiłem silnik m40 podobno idealny ale nigdy nic nie wiadomo. Zabrałem sie do wymiany ale troszke sie wystraszyłem ilości kabelków i tak sie zastanawiam czy jest jakiś schemat bądź może ktoś wie co do czego jest bo jest kilka wsówek które nie są nigdzie podłączone a chyba powinny? Pozdrawiam.
  • Level 11  
    Witam.U mnie przy silniku też jest coś nie podłaczone.Radze sobie popisać gdzie kostki przychodzą lub zrobić fotki ale raczej wszytko ma swoje miejsce i innaczej pasować nie będzie.Daj znać jak po wymianie silnik się spisuje.

    Znalazłem ciekawy artykuj : http://forum.samnaprawiam.com/slinky-regenera...t368.htm?sid=ca076998f06058030f4b22a66f388159
    i mam pytanie czy ktoś tego typu rozwiązanie stosował w bmw bo mam leżeć osiem sztuk i jak bede miał czas to pokusze się i z ciekawości rozbiore.
  • Level 10  
    Witam. Wymieniłem silnik pracuje bardzo ładnie jestem z niego zadowolony:) tylko mam znowu problem bo chodzi tylko na gazie a na benzynie nie chce tak jak i ten poprzedni silnik odpali chwilke na wolnych obrotach i gaśnie, pompka niby działa ale czy dobrze? Pozdrawiam
  • Level 11  
    Witam . Ciężko powiedzieć dlaczego nie pracuje na benzynie może być kilka przyczyn np. pompa paliwa uszkodzona musiałbyś zmierzyć ciśnienie , sprawdż filtr paliwa czy nie zapchany. A miałeś wystrzały gazu ? Może rozwaliło Ci przepływomierz lub coś ze sterowaniem gazu i zamyka wtryski.
  • Level 10  
    Witam ponownie. Wymieniłem silniczek krokowy tak mi mówili że tak to sie nazywa jest troszke lepiej ale nadal na obroty wejść nie chce i siły niema jak odczepiam kable od przepływomierza to spada z obrotow i kuleje czyli działa tak?. mało tego gazu pali ponad 15litrów gazu dlaczego? Juz powoli mam dosyć tego samochodu. Pozdrawiam
  • Level 11  
    Najlepiej to podjedż i podepnij go pod kompa (50zł) bedziesz wiedział jakie błedy pokazuje bo te 15l gazu to przesada mój 1.8 średnie miał 10l/100km ale ostatnio sie pogorszył i palił 11l styl jazdy ten sam wiec wczoraj wywaliłem przepływomierz krokowca przepustnice nawet odme i wszystko benzyna ekstrakcyjna czyściłem.Rezultat- obroty trzymie nie faluja i chyba mniej pali do końca jeszcze nie wiem bo za mało kilometrów. Wracając do Ciebie mi to wygląda na sonde lambda ale jak chcesz zaoszczędzić czasu i kasy to podepnij go a co do gazu to jak dlugo jest założony ?jakiej generacji?może wymaga przeglądu i regulacji?
  • Level 1  
    Temat już pewnie załatwiony ale dodam swoje trzy grosze.W silnikach m40 padają wałki rozrządu i dzwigienki zaworowe,to jest przyczyna że silnik nie wkręca sie na obroty i jest zamulony.Przyczyną jest stosowanie niewłasciwego oleju.Do m40 powinien być lany tylko i wyłącznie pełny syntetyk.
  • Level 11  
    Witam i powiem tak, tylko przeróbka na dźwigienki z M43 do M40 i lać tylko i wyłącznie olej jak kolega, wyżej nadmienił tylko pełny syntetyk 0W30 Castrol i to tyle by, zlikwidować stukotanie dźwigienek. A w razie potrzeby wymienić wałek, jeśli pojawiły się wżerki na krzywkach, to efekt złego oleju, czyli nie właściwego oraz przytkania, głównej magistrali smarującej rurki, czyli krzywki wałka.
  • Level 11  
    Tylko pełny syntetyk 0W30 Castrol

    Pozdrawiam
  • Level 30  
    Problem dosyć znany w tych silnikach. Sama wyniana oleju nie zawsze pomaga. Jakiś czas temu byłem posiadaczem e30 1.8 m40 i wyniana oleju choć zrobiona zaraz po nabyciu auta to nie pomogła bo widocznie ktoś wczesniej nie dopilnowal temtu i kanały i tak się zapchaly. Ostatecznie w wyniku braku smarowania góry skończyło się na zdjęciu głowicy bo choć chlodzenie działało idealnie jak to w bmw to suche wałki i popychacze przegrzaly głowice a nawet jakby nie przegrzaly to zazwyczaj i tak uszczelniacze zaworowe ulegają uszkodzeniu więc głowica po pracujących na sucho walkach nie nadawała już się do żadnej naprawy. Radzę nie lekceważyć tematu i jak się zabierać za jakieś naprawy to najlepiej robić całość.

    Dodano po 6 [sekundy]:

    Problem dosyć znany w tych silnikach. Sama wyniana oleju nie zawsze pomaga. Jakiś czas temu byłem posiadaczem e30 1.8 m40 i wyniana oleju choć zrobiona zaraz po nabyciu auta to nie pomogła bo widocznie ktoś wczesniej nie dopilnowal temtu i kanały i tak się zapchaly. Ostatecznie w wyniku braku smarowania góry skończyło się na zdjęciu głowicy bo choć chlodzenie działało idealnie jak to w bmw to suche wałki i popychacze przegrzaly głowice a nawet jakby nie przegrzaly to zazwyczaj i tak uszczelniacze zaworowe ulegają uszkodzeniu więc głowica po pracujących na sucho walkach nie nadawała już się do żadnej naprawy. Radzę nie lekceważyć tematu i jak się zabierać za jakieś naprawy to najlepiej robić całość.