Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saeco Royal Capucino - błąd bloku zaparzającego

05 Maj 2010 22:49 11478 10
  • Poziom 10  
    Witam

    Poszukuję opisu, sposbu ustawienia koła napędzającego blok zaparzający. Na wyświetlaczu ciągle wyświetla błąd. Nie obraca kołem, być może mam pomylone krańcówki. Proszę o pomoc.
  • Poziom 14  
    Witam
    jeżeli po włączeniu ekspresu jest selftest a koła nawet nie drgną to może być uszkodzony silnik napędu bloku / przerwa na dławikach zamontowanych na niebieskim i czerwonym przewodzie lub elektronika
    a najprawdopodobniej banał związany z termikiem lub grzałka na płycie grzejnej zasilanej z tej samej wtyczki co silnik lecz na żółtych przewodach
    oporność tego elementu powinna sie wahać w granicach 125 ohm

    sprawdż gdzie są znaczniki bloku powinny być na godzinie 3! jeden i drugi
    mikro wyłączniki ustalają - dolny , prawidłowe zatrzymanie sie bloku drugi załączenie parzenia kawy
    prawidłowe ustawienie napędu ma być na godzinie około 11
    trzy szerokie w pusty środkowy!! na 11

    obstawiam przerwę , jak nie dasz rady napisz na maila pomogę
    pozdrawiam życzę znalezienia uszkodzenia
  • Poziom 10  
    Miałem odłączoną grzałkę. Dziękuję za sugestie. Problem jednak nie ustąpił. Blok zaparzający przesuwa się bardzo powoli tak jakby coś go blokowało, później wypisuje BREW UNIT BLOCK. Która krancówka ( jakie kolory kabli ) jest od pozycji normalnej a która od parzenia bo najprawdopodobniej tutaj też się pomyliłem.
  • Poziom 14  
    Witam
    uszkodzona elektronika -[tranzystor mocy dioda mostek lub eprom] powoduje wolne kręcenie , nic więcej nie odpowiada za to uszkodzenie
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam

    Jutro sprawdze elektronikę. Proszę jeszcze o odpowiedź dotyczącą krańcówek. Napęd bloku zaparzającego rozbierałem i być może pomyliłem krańcówki. Nie potrafię teraz wyciągnąć bloku zablokował się, napęd nie chce go przekręcić na właściwą pozycję.
  • Poziom 14  
    Witam
    blok można tylko wyjąć w położeniu 3 h
    ale ... zobacz po lewej stronie jest tylko jedyna śrubka musisz ją od kręcić i spokojnie szarpnąc blokiem do siebie tak by odkręcona fajka została w środku a blok wyszedł nie raz pęka mocowanie fajki ale nic nie zrobisz z tym faktem
    potem zdejmiesz fajkę i założysz do bloku
    wymień tranzystor tip 33 sprawdż diodę i mostek następnie oszukaj mikrowyłącznik bloku i zamknięcia drzwi uruchom ekspres a napęd powinien sie ustawić prawidłowo jeżeli elektronikę będziesz miał sprawną
    nie polecam ustawiania kół poprzez rozkręcenie napędu od środka bo jeżeli jest to royal cappuccino to masakra wężyków przewodów możesz jakiś urwać i następny problem

    uruchom najpierw prawidłową szybkość napędu potem sprawdzimy mikro wyłączniki robiłem z 1500 royali ale nie pamiętam który jest na dole a który na górze

    jak zacznie kręcić to sprawdż gdzie sie zatrzyma i czy możesz włożyć blok jeżeli pójdzie za daleko tzn że nie wyłączył górny a dolny

    musisz uważać bo niektóre royale na selfteście kręciły napęd w prawo i był to bardzo krótki test a inne kręciły w lewo i miały znacznie dłuższy test
    kontroluj ruch bloku bo można wywalić zęby z kół i trzeba będzie je wymienić


    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam

    Silnik już kręci z normalną prędkością. Faktycznie był uszkodzony tranzystor TIP33C. Nadal mam komunikat o błędzie bloku. Na 100% pomylone są krańcówki w napędzie. Proszę jeśli to możliwe o jakieś zdjęcie jak mają być ustawione.

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Witam
    a może nie jest to komunikat błędu bloku ?
    sprawdż mikro wyłącznik zapięcia bloku ten nad kołem napędu może ma przerwę . Napisz komunikat bo royale są w angielskim .
    Sprawdż mikro wyłącznik pojemnika na fusy .
    Możesz napisać jak sprawdziłeś szybkość kręcenia ? czy z blokiem czy bez bloku , w którą stronę kręcił sie blok napędu .
    Sprawdż jeżeli rozbierałeś silnik napędu czy nie zamieniłeś +/-

    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam

    Poniżej podam dokładnie co się dzieje.

    Zgodnie z zaleceniami wymieniłem tranzystor. Napęd zaczął kręcić się z normalną prędkością. Wyłącznik nad blokiem i ten od fusów są napewno sprawne. Gdy nie są wciśnięte nic sie nie dzieje tzn. nie przystępuje do wykonania "self test". Po włożeniu bloku zaparzającego, przesunął się do pozycji jak do parzenia i wyświetlił błąd. Wyciągnąłem wtyczkę z płytki sterującej z (kabelkami czerwony czarny brązowy czarny) od krańcówek i o dziwo blok ponownie został przekręcony do pozycji spoczynkowej. PO ponownym włożeniu wtyku sytuacja się powtarza. Zamieniłem też kabelki we wtyczce tzn para czerwony-czarny zamienione z brazowy-czarny i wydaje się że wszytko wróciło do normy jednak nie do końca. Silnik bloku próbuje go przekręcić z pozycji normalnej jescze bardziej w lewo.....
    To tyle co zaobserwowałem.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Ekspres dalej nie działa, proszę o pomoc.
  • Poziom 11  
    Witam

    Podobnie jak kolega poprzednik, zaczęło się od tego, że zabrakło prądu i ekspres w trakcie parzenia kawy się zablokował. Po włączeniu prądu nie chciał wrócić do swojej pozycji. Blok zdemontowałem ręcznie, ustawiłem do właściwej pozycji. Dobrałem się do napędu, rozebrałem napęd, ustawiłem duże koło zębate na znak (ten na godzinie piątej), założyłem małe koło, jednak po złożeniu wszystkiego do kupy ekspres startuje, zaczyna migać zielony termometr jak by podgrzewał, zaczyna kręcić silnik, po czym ustawia koło niewłaściwie (tak jak by przesuwał o jeden ząb za daleko), staje w tej pozycji i zaczynają migać naprzemiennie diody fusów i grzałki). Czy silnik zapamiętuje swoją pozycję, czy tylko działa tak długo zanim wyłączy go któraś krańcówka ? Mogłem coś pominąć, albo pomylić w trakcie składania ? Dodam, że po zdjęciu obudowy napędu trzeba rozpiąć mały scalak, czym steruje ten scalak i czy mogę testować nie podpinając go ? Czujnik od bloku, drzwi, kasety fusów są zablokowane, ekspres włączam, kręci do krańcówki i staje jak dzik w kukurydzy. Co można w tym temacie zrobić, idzie jakoś zresetować położenie tych kółek ?

    Pozdrawiam
    Jarosław