Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

tvol 06 May 2010 14:53 28395 39
  • Witam wszystkich :)


    To mój pierwszy temat tutaj. Ale do puenty. Moja przygoda z buggy zaczęła się 6 lat temu, kiedy to stworzyliśmy "pomykacza" na bazie maluszka. Lecz niestety tyle lat niedosytu i zaczyna powstawać coś nowego. Ten Buggy ma napędy Nivy oraz silnik Rovera 1.4 (wyciągnięty z poloneza) proszę o komentarze ewentualną krytykę :)


    Naturalnie zagoszczą na nim opony MT nalewka Simexa.


    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    Cool? Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    tvol
    Level 10  
    Offline 
    tvol wrote 67 posts with rating 37, helped 0 times. Been with us since 2010 year.
  • #2
    elektronik000
    Level 19  
    Silnik nie za bardzo z przodu? Jak z środkiem ciężkości?
  • #3
    tvol
    Level 10  
    Silnik na przednim moście. Praktycznie Jak w nivie. Tyle ze ten waży 100 kg bo blok aluminiowy. Jeszcze nie jeździ więc dokładnie nie powiem :)
  • #4
    browarhehe
    Level 15  
    No fajny, tylko go dokończyć :).
    Co to za cudo tam z tyłu widać?
  • #5
    tvol
    Level 10  
    Caly czas z nim robimy. A tam to tata robi kosiarke :P Myśle ze na koniec wakacji będzie juz zdjęcie gotowego :)
  • #6
    browarhehe
    Level 15  
    hehe :)
    odpalić i sprawdzić w terenie jak idzie, ale wydaje mi się że przednie zawieszenie kapke do góry by pasowało :P
    no i te oponki , i heja :D
  • #7
    tvol
    Level 10  
    i tak jest podniesione :) prześwit ma większy niż tył
  • #8
    spiderrr0
    Level 12  
    Wydaje mi się czy tam brakuje pasów bezpieczeństwa? No może się czepiam, ale wolałbym nie jechać takim monstrum "bez trzymanki";) Poza tym trochę odpicowania i całkiem niezłe autko.
  • #9
    tvol
    Level 10  
    Ale naturalnie. To moze jest w 50 % ukończone :) mnóstwo pracy przed nami. Narazie to tylko zarys. Fotki końcowe dorzuce wiadomo kiedy :P No i oczywiście siedzenia tez będą kubełkowe :)
  • #10
    Darek96
    Level 1  
    Cześć mógł byś jakieś szczegółowe foty zrobić tego pojazdu i podesłać i jeszcze jakieś plany masz na to czy tylko "z głowy" ;D. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam.
  • #11
    Stachura44
    Level 10  
    Witaj tvol ja na twoim miejscu dla własnego bezpieczeństwa wyciął bym tą klatkę "ala"bezpieczeństwa i zbudował na nowo bo przy takim gieciu rur i ich łaczeniu uderzenie w drzewo lub " rolka" z górki może mieć (odpukać) opłakane skutki jeśli chcesz to napisz to pomogę ci zaprojektować lżejsza i wytrzymalsza klatke :) bo projekt jest ciekawy układ napędowy z łady + ponad 100km przy niskiej wadze może " odstawic" w terenie nie jedna rasowa terenówke :)
  • #12
    bona_wentura
    Level 11  
    Witam, mam na imię Radek i trochę pomykałem w terenie także więc może coś powiem. Fajnie że jeszcze ktoś bawi się w tworzenie zmot lecz czasem trzeba dużo się napracować i testować zanim uzyskamy zamierzony wynik. Wg środek ciężkości jest za bardzo wysunięty do przodu co sprawi że autko będzie nurkowało za każdą okazją w błocie. Lekki tył to też nie jest dobrze gdyż na samym tyle nie pojeździsz przy większych prędkościach lub lekkim terenie-warto coś tam zamontować - chłodnice, aku, zbiornik z paliwem, jakąś skrzynie na akcesoria, koło zapasowe. Co do klatki to jak napisał kolega Stachura44 trochę przekombinowana- za dużo rur które będą nie zawsze będą chronić, a z drugiej strony to zbędne kilogramy. Najlepszym przykładem ramy rurowej jest chyba Scorpion- zobacz, oceń może coś zaszczepisz z takiej konstrukcji
    http://scorpioncars.com/action/_photos.htm
  • #13
    Stachura44
    Level 10  
    Witam co myślicie o takiej klatce??? Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :) oczywiście jest to tylko najprostszy projekt zrobiony w paintcie :D ale dobrze wykonana będzie spełniać swoje zadanie
  • #14
    Mariuszczs
    Level 19  
    Czy niva ma jakieś blokady mostów, mechanizmów różnicowych, czy raczej jak wpadniesz jednym kołem w błoto to tylko ono będzie się kręcic ?
  • #15
    Stachura44
    Level 10  
    Cześć z tego co wiem to ma stały 4x4 jak w landroverach ,reduktor i blokadę tylnego dyferencjału ,z reszta jak by z tyłu nie miała blokady to zawsze można dorobić 100% w cenie 2-uch elektrod :) A w tym błocie to różnie bywa :D raz sie kręci raz nie kręci zależy które ma lżej
  • #16
    bona_wentura
    Level 11  
    No projekt klatki dobry i będzie spełniać swoje zadanie. Co do blokad to nowsze niwki miały blokadę tylnego mostu. ale na początku to trzeba pojeździć na 4x4 aby później lepiej docenić możliwości blokad. pozdrawiam
  • #17
    seaseacker
    Level 11  
    mim zdaniem silnik zdecydowanie za bardzo z przodu, tył jest za lekki, będzie się strasznie kopał... nie chcę myśleć co będzie przy stromych zjazdach... auto nie do sterowania... podrzuci wam tył i wylądujecie na dachu przez nos

    silnik możecie spokojnie dać bliżej środka, kierowca może przecież siedzieć na skrzyni, a zmiana biegów to nie problem aby przerobić

    przód wykorzystujesz całokowicie z nivy? ona ma baardzo znikome wykrzyże.... o ile tył może ładnie pracować (teoretycznie, kwestia skoku amora w tym wypadku) o tyle przód będzie raczej kiepawy.
    górny wahacz w moście z tyłu nie jest za cienki?

    ogólnie fajnie, że nie ma zwisów z przodu (poza tym silnikiem i za długą klatką) i z tyłu...
  • #18
    izeltaz
    Level 10  
    Myślę że lepszym rozwiązaniem byłby silnik z tyłu lub umieszczony centralnie, ten obecny wystaje trochę za przednią oś- fantastycznie to się nie będzie prowadzić ale cóż.
  • #19
    Stachura44
    Level 10  
    Witam z silnikiem to macie racje cofnąć go przed most no i maksymalnie uszczelnił silnik bo te roveroskie 1,4 moc mają odpowiednią ale nie bardzo lubią wodę i błoto oraz zrobił bym dobry układ chłodzenia np. chłodnice z wiatrakiem od forda sierry 1.8D i zastanowił bym sie nad wymianą mostów np.z samuraja albo z daihatsu rocky plus oponki MT 32 cale i powinno robić aż miło
  • #20
    tvol
    Level 10  
    Witam :) Dawno nie odwiedzałem tego tematu za co Przepraszam.
    Poczytałem wasze opinie i w niektorych sprawach macie racje... Ale co do tego dochodzi czasami mała niewiedza ;) jeden Uzytkownik napisał cytuje:

    "górny wahacz w moście z tyłu nie jest za cienki?"

    od kiedy mosty zalezne maja wahacze ? To tylko ciegna ktore trzymaja most by nie uciekl do tyłu... Apropo silnika wysunietego do przodu. Jest to lekka jednosta w przeciwienstwe do Nivowskiej ktora byla wysunieta w przod jeszcze 15 cm dalej. Dla wyjasnienia watpliwosci Niva nie ma blokad mostow ! Jest tylko blokada centralnego mechanizmu roznicowego. Apropo przesuwania silnika w tyl umieszczania go centralnie itp ... nie ma takiej mozliwosci. Myslelismy nad tym godzinami niestety zmuszony bylbym do przerabiania fabrycznych walow. Juz nie mowie o pomysle przekladania silnika do tylu. Potrzebowal bym przekladni zmieniajaca obroty w druga strone. Pozdrawaim
    Zdjecie aktualne.
  • #21
    knopu
    Level 10  
    Ja również buduje buggy na ładzie nivie z tym że z silnikiem 1.7 na jedno-punkcie. mam następujące pytania:
    1.
    czy felgi w twoim buggy są oryginalne(to znaczy oryginalne są wąskie i nie wiem czy można na nie założyć szerokie opony- takie jak u Pana)
    2.
    jakie to opony i gdzie można je zdobyć/ w jakiej cenie?
    3.
    jak ogólnie się tym jeździ?(ja jeszcze swojego nie zdążyłem uruchomić)

    Planuje w przyszłości używać tego buggy jako pługa śnieżnego.
  • #22
    tvol
    Level 10  
    A więc tak.
    1. Są to oryginalne felgi chyba z samuraja. Dostałem je gratis i nie są takie wąskie mimo że to standard założyłem te simexy o profilu chyba 225. Nie polecam felg Nivy gdyż są bardzo wąskie i mają 16" co ogranicza kupno dobrej opony. Będa tam pasować oponki tylko z uaza i nivy.
    2. Jak pisałem są to bieżnikowane Simexy. cena od 250 zl za sztuke.
    3. Uruchomiłem go kilka razy ale nie szalałem :) nie mam amortyzatorow co nie pozwala sie rozpędzić. jednak emocje niezapomniane ;) pokaz fotki swojego. Pozdrawiam !
  • #23
    knopu
    Level 10  
    Znalazłem 16" nalewki Simexa z tym że nie wiem czy wejdą na tą felge bo mają profil 225.
    Z tyłu zamierzam zrobić pakę na dociążenie (praca z pługiem do śniegu)
    Wiem że masa pojazdu będzie dość wysoka ale myślę że i tak będzie ok 400kg lżejszy od oryginału.
    Wiem że trochę nie na temat ale chciałbym zarejestrować to jako pojazd wolnobieżny(bo z tego co wiem uzyskanie homologacji graniczy z cudem)
    Wiem jakie wymagania techniczne pojazd musi spełnić by mógł być wolnobieżny ale na żadnym forum nikt jasno nie wytłumaczył od jak to ma wyglądać od strony prawnej... dziękuje za pomoc:)

    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    Silnik łady chyba mniej wystaje niż ten od rovera..
  • #24
    tvol
    Level 10  
    Nie bede dyskutował już na temat który silnik bardziej wystaje :) Moj jest lekki. Podkreślam ze sam z osprzetem wazy okolo 90 kg.... A jesli ktos patrzy na środek cieżkości nie licząc kierowcy czy tez pasażera no to nie wiem co miał z fizyki ;)
    Pierwsze zdjęcie jest niestety bardzo niekorzystne. Jeśli jednak stoi się obok ten przód poza koło nie wystaje zbyt wiele ;)

    Niestety opona o porfilu 225 nie wejdzie na tak wąską felge. Poprostu mogłaby z niej spać.
    Jeśli chodzi o rejestracje jako pojazd wolnobiezny z tego co się orientuje to okolo 1500 zł i troszke kombinacji.
  • #25
    maly23vip
    Level 2  
    Witam
    Ostatnio zastanawiam się nad budową podobnego pojazdu tylko z wykorzystaniem podzespołów BMW a konkretnie silnik (m40 lub m42), skrzynia most co sądzicie o takim rozwiązaniu oraz jakie rozwiązanie proponujecie do przeniesienia napędu na 4 koła?
  • #26
    tvol
    Level 10  
    Silnik + skrzynia jak najbardziej ! lecz niestety most odpada. Pojawia sie problem zawieszenia a jesli chcesz 4x4 to niestety nie dopasujesz mostu z równym przelożeniem na przód. Takze konczy sie skrzynia i tu musisz juz wlożyc coś całkiem nowego. Czyli reduktor + mosty np. NiVa Samuraj Patrol Na co portfelik pozwala jeśli ma to być w teren ;)
  • #27
    maly23vip
    Level 2  
    Po głębszym zastanowieniu doszedłem do wniosku że użycie zawieszenia i mostu od bmw w takiej konstrukcji jest absolutnie bez sensu ponieważ jednak chciałem zrobić pojazd który nadawał by się do jazdy po bagnach i błotnistych terenach. Myślałem też o podzespołach uaza ale jednak zastanawiam się czy nie zacisnąć pasa i włożyć napędy od pajero I co o takim rozwiązaniu sądzicie?
  • #28
    knopu
    Level 10  
    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :) Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :) Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    rama wypiaskowana , pomalowana podkładem. Jak poskładam wrzucę kolejne:)
  • #29
    ADAMS^^
    Level 11  
    Konstrukcja lekka, myślę że od nivy napędy wystarczą
  • #30
    knopu
    Level 10  
    sama rama myślę że do 400kg, jest już po wstępnym złożeniu, przyśpieszenie ma naprawdę dobre ,a przynajmniej się tak wydaje:) w terenie jak na razie radzi sobie słabo (opony od dostawczaka) pierwsze lepsze błoto i po zabawie..