Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

tvol 06 Maj 2010 14:53 26448 39
  • Witam wszystkich :)


    To mój pierwszy temat tutaj. Ale do puenty. Moja przygoda z buggy zaczęła się 6 lat temu, kiedy to stworzyliśmy "pomykacza" na bazie maluszka. Lecz niestety tyle lat niedosytu i zaczyna powstawać coś nowego. Ten Buggy ma napędy Nivy oraz silnik Rovera 1.4 (wyciągnięty z poloneza) proszę o komentarze ewentualną krytykę :)


    Naturalnie zagoszczą na nim opony MT nalewka Simexa.


    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #2 06 Maj 2010 15:21
    elektronik000
    Poziom 19  

    Silnik nie za bardzo z przodu? Jak z środkiem ciężkości?

  • #3 06 Maj 2010 15:29
    tvol
    Poziom 10  

    Silnik na przednim moście. Praktycznie Jak w nivie. Tyle ze ten waży 100 kg bo blok aluminiowy. Jeszcze nie jeździ więc dokładnie nie powiem :)

  • #4 07 Maj 2010 14:33
    browarhehe
    Poziom 15  

    No fajny, tylko go dokończyć :).
    Co to za cudo tam z tyłu widać?

  • #5 07 Maj 2010 15:06
    tvol
    Poziom 10  

    Caly czas z nim robimy. A tam to tata robi kosiarke :P Myśle ze na koniec wakacji będzie juz zdjęcie gotowego :)

  • #6 07 Maj 2010 19:50
    browarhehe
    Poziom 15  

    hehe :)
    odpalić i sprawdzić w terenie jak idzie, ale wydaje mi się że przednie zawieszenie kapke do góry by pasowało :P
    no i te oponki , i heja :D

  • #7 08 Maj 2010 15:13
    tvol
    Poziom 10  

    i tak jest podniesione :) prześwit ma większy niż tył

  • #8 08 Maj 2010 18:51
    spiderrr0
    Poziom 12  

    Wydaje mi się czy tam brakuje pasów bezpieczeństwa? No może się czepiam, ale wolałbym nie jechać takim monstrum "bez trzymanki";) Poza tym trochę odpicowania i całkiem niezłe autko.

  • #9 08 Maj 2010 22:50
    tvol
    Poziom 10  

    Ale naturalnie. To moze jest w 50 % ukończone :) mnóstwo pracy przed nami. Narazie to tylko zarys. Fotki końcowe dorzuce wiadomo kiedy :P No i oczywiście siedzenia tez będą kubełkowe :)

  • #10 19 Wrz 2010 23:25
    Darek96
    Poziom 1  

    Cześć mógł byś jakieś szczegółowe foty zrobić tego pojazdu i podesłać i jeszcze jakieś plany masz na to czy tylko "z głowy" ;D. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam.

  • #11 25 Lis 2010 12:56
    Stachura44
    Poziom 9  

    Witaj tvol ja na twoim miejscu dla własnego bezpieczeństwa wyciął bym tą klatkę "ala"bezpieczeństwa i zbudował na nowo bo przy takim gieciu rur i ich łaczeniu uderzenie w drzewo lub " rolka" z górki może mieć (odpukać) opłakane skutki jeśli chcesz to napisz to pomogę ci zaprojektować lżejsza i wytrzymalsza klatke :) bo projekt jest ciekawy układ napędowy z łady + ponad 100km przy niskiej wadze może " odstawic" w terenie nie jedna rasowa terenówke :)

  • #12 25 Lis 2010 20:56
    bona_wentura
    Poziom 10  

    Witam, mam na imię Radek i trochę pomykałem w terenie także więc może coś powiem. Fajnie że jeszcze ktoś bawi się w tworzenie zmot lecz czasem trzeba dużo się napracować i testować zanim uzyskamy zamierzony wynik. Wg środek ciężkości jest za bardzo wysunięty do przodu co sprawi że autko będzie nurkowało za każdą okazją w błocie. Lekki tył to też nie jest dobrze gdyż na samym tyle nie pojeździsz przy większych prędkościach lub lekkim terenie-warto coś tam zamontować - chłodnice, aku, zbiornik z paliwem, jakąś skrzynie na akcesoria, koło zapasowe. Co do klatki to jak napisał kolega Stachura44 trochę przekombinowana- za dużo rur które będą nie zawsze będą chronić, a z drugiej strony to zbędne kilogramy. Najlepszym przykładem ramy rurowej jest chyba Scorpion- zobacz, oceń może coś zaszczepisz z takiej konstrukcji
    http://scorpioncars.com/action/_photos.htm

  • #13 26 Lis 2010 12:33
    Stachura44
    Poziom 9  

    Witam co myślicie o takiej klatce??? Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :) oczywiście jest to tylko najprostszy projekt zrobiony w paintcie :D ale dobrze wykonana będzie spełniać swoje zadanie

  • #14 26 Lis 2010 13:48
    Mariuszczs
    Poziom 19  

    Czy niva ma jakieś blokady mostów, mechanizmów różnicowych, czy raczej jak wpadniesz jednym kołem w błoto to tylko ono będzie się kręcic ?

  • #15 26 Lis 2010 15:17
    Stachura44
    Poziom 9  

    Cześć z tego co wiem to ma stały 4x4 jak w landroverach ,reduktor i blokadę tylnego dyferencjału ,z reszta jak by z tyłu nie miała blokady to zawsze można dorobić 100% w cenie 2-uch elektrod :) A w tym błocie to różnie bywa :D raz sie kręci raz nie kręci zależy które ma lżej

  • #16 26 Lis 2010 21:58
    bona_wentura
    Poziom 10  

    No projekt klatki dobry i będzie spełniać swoje zadanie. Co do blokad to nowsze niwki miały blokadę tylnego mostu. ale na początku to trzeba pojeździć na 4x4 aby później lepiej docenić możliwości blokad. pozdrawiam

  • #17 28 Lis 2010 11:48
    seaseacker
    Poziom 10  

    mim zdaniem silnik zdecydowanie za bardzo z przodu, tył jest za lekki, będzie się strasznie kopał... nie chcę myśleć co będzie przy stromych zjazdach... auto nie do sterowania... podrzuci wam tył i wylądujecie na dachu przez nos

    silnik możecie spokojnie dać bliżej środka, kierowca może przecież siedzieć na skrzyni, a zmiana biegów to nie problem aby przerobić

    przód wykorzystujesz całokowicie z nivy? ona ma baardzo znikome wykrzyże.... o ile tył może ładnie pracować (teoretycznie, kwestia skoku amora w tym wypadku) o tyle przód będzie raczej kiepawy.
    górny wahacz w moście z tyłu nie jest za cienki?

    ogólnie fajnie, że nie ma zwisów z przodu (poza tym silnikiem i za długą klatką) i z tyłu...

  • #18 28 Lis 2010 19:54
    izeltaz
    Poziom 9  

    Myślę że lepszym rozwiązaniem byłby silnik z tyłu lub umieszczony centralnie, ten obecny wystaje trochę za przednią oś- fantastycznie to się nie będzie prowadzić ale cóż.

  • #19 29 Lis 2010 13:20
    Stachura44
    Poziom 9  

    Witam z silnikiem to macie racje cofnąć go przed most no i maksymalnie uszczelnił silnik bo te roveroskie 1,4 moc mają odpowiednią ale nie bardzo lubią wodę i błoto oraz zrobił bym dobry układ chłodzenia np. chłodnice z wiatrakiem od forda sierry 1.8D i zastanowił bym sie nad wymianą mostów np.z samuraja albo z daihatsu rocky plus oponki MT 32 cale i powinno robić aż miło

  • #20 09 Sty 2011 16:42
    tvol
    Poziom 10  

    Witam :) Dawno nie odwiedzałem tego tematu za co Przepraszam.
    Poczytałem wasze opinie i w niektorych sprawach macie racje... Ale co do tego dochodzi czasami mała niewiedza ;) jeden Uzytkownik napisał cytuje:

    "górny wahacz w moście z tyłu nie jest za cienki?"

    od kiedy mosty zalezne maja wahacze ? To tylko ciegna ktore trzymaja most by nie uciekl do tyłu... Apropo silnika wysunietego do przodu. Jest to lekka jednosta w przeciwienstwe do Nivowskiej ktora byla wysunieta w przod jeszcze 15 cm dalej. Dla wyjasnienia watpliwosci Niva nie ma blokad mostow ! Jest tylko blokada centralnego mechanizmu roznicowego. Apropo przesuwania silnika w tyl umieszczania go centralnie itp ... nie ma takiej mozliwosci. Myslelismy nad tym godzinami niestety zmuszony bylbym do przerabiania fabrycznych walow. Juz nie mowie o pomysle przekladania silnika do tylu. Potrzebowal bym przekladni zmieniajaca obroty w druga strone. Pozdrawaim
    Zdjecie aktualne.

  • #21 06 Lut 2011 23:55
    knopu
    Poziom 9  

    Ja również buduje buggy na ładzie nivie z tym że z silnikiem 1.7 na jedno-punkcie. mam następujące pytania:
    1.
    czy felgi w twoim buggy są oryginalne(to znaczy oryginalne są wąskie i nie wiem czy można na nie założyć szerokie opony- takie jak u Pana)
    2.
    jakie to opony i gdzie można je zdobyć/ w jakiej cenie?
    3.
    jak ogólnie się tym jeździ?(ja jeszcze swojego nie zdążyłem uruchomić)

    Planuje w przyszłości używać tego buggy jako pługa śnieżnego.

  • #22 07 Lut 2011 12:25
    tvol
    Poziom 10  

    A więc tak.
    1. Są to oryginalne felgi chyba z samuraja. Dostałem je gratis i nie są takie wąskie mimo że to standard założyłem te simexy o profilu chyba 225. Nie polecam felg Nivy gdyż są bardzo wąskie i mają 16" co ogranicza kupno dobrej opony. Będa tam pasować oponki tylko z uaza i nivy.
    2. Jak pisałem są to bieżnikowane Simexy. cena od 250 zl za sztuke.
    3. Uruchomiłem go kilka razy ale nie szalałem :) nie mam amortyzatorow co nie pozwala sie rozpędzić. jednak emocje niezapomniane ;) pokaz fotki swojego. Pozdrawiam !

  • #23 08 Lut 2011 19:51
    knopu
    Poziom 9  

    Znalazłem 16" nalewki Simexa z tym że nie wiem czy wejdą na tą felge bo mają profil 225.
    Z tyłu zamierzam zrobić pakę na dociążenie (praca z pługiem do śniegu)
    Wiem że masa pojazdu będzie dość wysoka ale myślę że i tak będzie ok 400kg lżejszy od oryginału.
    Wiem że trochę nie na temat ale chciałbym zarejestrować to jako pojazd wolnobieżny(bo z tego co wiem uzyskanie homologacji graniczy z cudem)
    Wiem jakie wymagania techniczne pojazd musi spełnić by mógł być wolnobieżny ale na żadnym forum nikt jasno nie wytłumaczył od jak to ma wyglądać od strony prawnej... dziękuje za pomoc:)

    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    Silnik łady chyba mniej wystaje niż ten od rovera..

  • #24 09 Lut 2011 00:28
    tvol
    Poziom 10  

    Nie bede dyskutował już na temat który silnik bardziej wystaje :) Moj jest lekki. Podkreślam ze sam z osprzetem wazy okolo 90 kg.... A jesli ktos patrzy na środek cieżkości nie licząc kierowcy czy tez pasażera no to nie wiem co miał z fizyki ;)
    Pierwsze zdjęcie jest niestety bardzo niekorzystne. Jeśli jednak stoi się obok ten przód poza koło nie wystaje zbyt wiele ;)

    Niestety opona o porfilu 225 nie wejdzie na tak wąską felge. Poprostu mogłaby z niej spać.
    Jeśli chodzi o rejestracje jako pojazd wolnobiezny z tego co się orientuje to okolo 1500 zł i troszke kombinacji.

  • #25 14 Lut 2011 18:15
    maly23vip
    Poziom 2  

    Witam
    Ostatnio zastanawiam się nad budową podobnego pojazdu tylko z wykorzystaniem podzespołów BMW a konkretnie silnik (m40 lub m42), skrzynia most co sądzicie o takim rozwiązaniu oraz jakie rozwiązanie proponujecie do przeniesienia napędu na 4 koła?

  • #26 14 Lut 2011 21:55
    tvol
    Poziom 10  

    Silnik + skrzynia jak najbardziej ! lecz niestety most odpada. Pojawia sie problem zawieszenia a jesli chcesz 4x4 to niestety nie dopasujesz mostu z równym przelożeniem na przód. Takze konczy sie skrzynia i tu musisz juz wlożyc coś całkiem nowego. Czyli reduktor + mosty np. NiVa Samuraj Patrol Na co portfelik pozwala jeśli ma to być w teren ;)

  • #27 15 Lut 2011 11:22
    maly23vip
    Poziom 2  

    Po głębszym zastanowieniu doszedłem do wniosku że użycie zawieszenia i mostu od bmw w takiej konstrukcji jest absolutnie bez sensu ponieważ jednak chciałem zrobić pojazd który nadawał by się do jazdy po bagnach i błotnistych terenach. Myślałem też o podzespołach uaza ale jednak zastanawiam się czy nie zacisnąć pasa i włożyć napędy od pajero I co o takim rozwiązaniu sądzicie?

  • #28 29 Kwi 2011 21:19
    knopu
    Poziom 9  

    Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :) Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :) Buggy 4x4 krytycy w dziedzinie off road proszę :)

    rama wypiaskowana , pomalowana podkładem. Jak poskładam wrzucę kolejne:)

  • #29 15 Maj 2011 21:53
    ADAMS^^
    Poziom 11  

    Konstrukcja lekka, myślę że od nivy napędy wystarczą

  • #30 16 Maj 2011 23:05
    knopu
    Poziom 9  

    sama rama myślę że do 400kg, jest już po wstępnym złożeniu, przyśpieszenie ma naprawdę dobre ,a przynajmniej się tak wydaje:) w terenie jak na razie radzi sobie słabo (opony od dostawczaka) pierwsze lepsze błoto i po zabawie..