Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie c. zamkiem Astra F

06 Maj 2010 18:48 3158 10
  • Poziom 2  
    Witam
    Dzisiaj wziąłem się za podłączenie sterowania centralnym zamkiem. Sterownik jest firmy Steeli men. Tu schematy jakie były dołączone do sterownika:

    http://img708.imageshack.us/i/dsc00066v.jpg/

    http://img406.imageshack.us/i/dsc00065lt.jpg/

    Biały połączyłem z brązowo-czerwonym, biało-czarny z brązowo-białym, żółty i żółto-czarny do masy, a pomarańczowy i pomarańczowo-czarny nigdzie nie podpinałem:P
    Nie truł bym głowy gdyby nie fakt, że mogę auto
    otworzyć z pilota
    ale nie mogę go zamknąć. Po naciśnięciu przycisku od zamykania słychać tylko pstrykanie w sterowniku. Co źle zrobiłem?
    Może źle podłączyłem kabelki? Proszę o pomoc
    bo do elektryki mam dwie lewe ręce.
    Z góry dzięki za pomoc
  • Poziom 33  
    Brązowo-czerwony (BRN/RED) po podaniu masy zamyka. A brązowo biały (BRN/WHT) otwiera. Są to przewody okablowania auta dostępne na lewym i prawym słupku.
    Wg Twojego opisu wszystko jest podłączone jak należy. Po naciśnięciu na pilocie przycisku zamykania na białym kablu wychodzącym z centralki powinien pojawiać się sygnał masy. Musisz to sprawdzić np. próbnikiem. Jeśli się nie pojawia sprawdź krosowanie żółtego może masa nie łączy. Jeśli taki impuls pojawia się może to oznaczać, że jest on zbyt krótki wtedy musisz przestawić zworkę 0.5s na 3.5s . Jeśli to nie pomoże brązowo-czerwony kabel zwierasz do masy i zamki powinny się zamknąć. Jeśli tak się nie stanie oznacza to usterkę w okablowaniu pojazdu lub sterownika (znajduje się on na prawym słupku pasażera pod ECU głęboko wciśnięty we wnękę) . Masę na centralkę bierzesz z podwozia, a wyjście na kierukowskazy separujesz diodami.
    Numery pinów na złączu sterownika BRN/RED - 2 BRN/WHT - 6 oznaczone na schemacie. Pozdrawiam

    Sterowanie c. zamkiem Astra F Sterowanie c. zamkiem Astra F


    Moderowany przez Pawel wawa:

    Proszę aby Kolega przestał doradzać, co wpis to bardziej idiotyczny, bo będę zmuszony zablokować pisanie na forum.

  • Poziom 2  
    Zamki zamykają i otwierają się po podaniu masy na odpowiednie kable. Z kluczyka normalnie otwierają się i zamykają wszystkie zamki. Przestawiałem zworkę na 3,5s żadnych zmian, sterownik pstryka ale nic się nie dzieje. O co chodzi z tym krosowaniem? Przepraszam za takie pytanie ale z elektryki laik jestem...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    No więc tak. Bezpiecznik na białym kablu był oczywiście przepalony. A główną przyczyną nie działania były moje dziadowskie połączenia kabelków (aż wstyd się przyznać). Dzisiaj polutowałem jak się należy i centralny hula z pilota. Zostało podłączenie kierunkowskazów. Diody są mam nadzieję, że sobie poradzę. Trzymajcie kciuki. Dzięki za podpowiedzi i chęć pomocy. Temat uważam za zamknięty.

    Pozdrawiam
  • Poziom 40  
    Jest 0.5s dlatego postawił kropki po a zaczął od jasne,nie wspominając o cytacie...
  • Poziom 33  
    W takim razie kosz.

    Moderowany przez Błażej:

    Ostrzeżenie za usuwanie swoich postów.

  • Poziom 33  
    W tych autach zamykanie odbywa się na dwa sposoby: z ryglem i bez rygla. Silniczki chodzą w dwóch etapach i tak też są skonstruowane, że posiadają wewnątrz mechanizm podzielony na 2 części oddzielone od siebie krańcówką elektryczną. Na schemacie zaznaczony jest przełącznik drzwi kierowcy posiada dodatkowe okablowanie i jest podpisany jako przełącznik zabezpieczenia przed kradzieżą i służy ono do obsługi rygla, a jego obsługa przez kierowcę odbywa się niejako w dwojaki sposób: należy przekręcić kluczyk w zamku drzwi kierowcy i przytrzymać go w tej pozycji na ok. 1 sek. , silniczki zamkną zamki i następnie uruchomią mechanizm rygla i dźwigienki do odbezpieczania zamków zostaną zablokowane. W przeciwnym razie rygiel nie zostanie zatrzaśnięty, a jedynie zamki zostaną zamknięte. Wtedy należy jeszcze raz przekręcić kluczyk w zamku w celu domknięcia i dźwigienki zostaną zablokowane. Mało który kierowca ma tego świadomość jest to przydatna funkcja i zdecydowanie utrudnia to włamanie. 0,5 to za mało na rygiel, zwłaszcza w samochodach których wiek przekracza kilkanaście lat, bo właśnie zrobiłem próbę i jest to stwierdzone. Do realizacji rygla z pilota trzeba zrobić to nieco inaczej, niż powyżej autor opisał i mi się już odechciało robić do tego schematy dodam tylko że opisana centralka ma uniwersalną konstrukcję i jest to możliwe.

    a kolega, który mnie tak krytykuje ciągle i wyzywa od idiotów zamiast tego istnieje grzeczna wymiana zdań i niech napisze dlaczego uważa innych za idiotów nie mając podstaw tak twierdzić. Naprawdę wpis idiotyczny do tego stopnia, że autor znalazł przerwę dokładnie tam, gdzie mu zasugerowałem. Patrzcie facet się cieszy, bo pomógł komuś znaleźć jakąś głupią masę na kablu. Tylko jest jeszcze mały szczegół nie wiem czy widział kolega kiedyś jak się teraz wszystko podrabia, bo ja już nieraz widziałem przewód fabrycznie zaciśnięty w konektor tak, że wogóle nie łączył lekko pociągniesz i wyłazi to to z konektora mam na myśli wszelkiego rodzaju wsówki/oczka. Jednym słowem dziadostwo uważać trzeba na wszystko. Kiedyś tego nie było bo nikt nie znał pojęcia "jakość", więc się koledze nie dziwię skoro robi kolega już kilkanaście lat
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Mam gliwicką F z 2001 i ma funkcję ryglowania zamków ("dead lock") . Ryglowanie odbywa się przez przekręcenie kluczyka w zamku do pozycji poziomej natomiast CZ zamyka się przez przekręcenie kluczyka o 45* po czym powraca on do pozycji wyjściowej (pionowej) . Dead lock nie działa mi z pilota .