Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skraca czas wtrysku gazu tylko ma jednym cylindrze (KME)

06 Maj 2010 18:51 1793 7
  • Poziom 10  
    Witam. Jak w temacie. Na jednym cylindrze skraca mi się trysku na gazie na jednym cylindrze. Generalnie to by oznaczało za bogatą mieszankę - ale czy komp ma dane odnośnie pojedynczego cylindra? Zamieniałem wtryskiwacz (Czerwone Valteki) , cewkę, świecę i dalej bez zmian. Moje auto to BMW silnik 2800 sześć cylindrów. Chodzi na dwóch sondach więc jeszcze bym rozumiał że trzy na raz kuleją - ale jeden cylinder to nie wiem co jest grane. Jak by łapał lewe powietrze to raczej czas by był wydłużony (więcej powietrza w cylindrze - uboższa mieszanka) a tu na odwrót. Może już ktoś miał taki przypadek? :cry:
  • Poziom 13  
    Witam,
    napisz czy ten skrócony czas wtrysku na jednym cylindrze występuje również na BENZYNIE.
    Bo jeśli na benzynie czasy wtrysku benzyny są równe a na gazie tylko jeden jest krótszy to może być wiele przyczyn.
    Czy w zakładce diagnostyka -->zaawansowane widzisz czasy wtrysków wszystkich cylindrów?
    piozdrawiam
  • Poziom 10  
    Trochę powalczyłem - i tak - jak ustawię mapy i czasy wtrysku są dobre to kuleje na szóstym cylindrze(na gazie). Jak zubożę mieszankę o 20% (na tym jednym cylindrze) to dopiero równo pracuje. Ale wtedy czas wtrysku jest krótszy. Zamieniałem już wtryskiwacze, cewki, świece i dalej źle. Jutro może uda mi się sprawdzić kompresję na cylindrach to może się coś wyjaśni. Na benzynie czasy są równe i chodzi ładnie. Problem tylko na lpg.
  • Moderator Samochody
    Rozumiem, że sytuacja występuje podczas jazdy na LPG, ale skróceniu ulega czas impulsu sterującego wtryskiwaczem benzynowym czy gazowym?
  • Poziom 20  
    Witam, miałem podobny przypadek w BMW, który zmieniał sobie czasy pojedynczych wtryskiwaczy, a po przełączeniu na benzynę czasy się wyrównywały, ustawienie skoku tłoczka wszystkich wtryskiwaczy załatwiło problem.
    Jest jeszcze możliwość że podana na ten cylinder jest i benzyna i gaz, w KME wystarczy zamienić przewody którymi rozcinamy wtryskiwacz i taka sytuacja będzie miała miejsce.
  • Poziom 10  
    Właśnie dziś okazało się, że u mnie jest taka sytuacja. Na szósty cylinder leje mi i gaz i benzynę. Po odpięciu wtyczki od wtryskiwacza gazowego silnik pracuje normalnie. Pewnie u mnie są zamienione te przewody. Może dokładniej mógłbyś opisać w którym momencie te przewody mogą być zamienione.
    Nie wiem czy od każdego wtryskiwacza benzynowego biegną dwa przewody do kompa od gazu ? Czy zamiana może być między kompem od gazu a wtryskiem od benzyny czy przed kompem od gazu? Może jutro uda mi się dostać do gaziarza który zakładał mi tą instalkę bo myślę że to jego niedopatrzenie.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Na pewno to jego niedopatrzenie, kable są zamienione w miejscu rozcięcia kabla sygnałowego wtryskiwacza 6, ten kabel jest rozcięty i dolutowane są do niego dwa od instalacji gazowej 6 cylinder w wiązce KME ma kolor czerwony który powinien iść do wtryskiwacza, i czerwony z czarnym paskiem który powinien iść do ECU benzynowego, u Ciebie prawdopodobnie jest odwrotnie.
  • Poziom 10  
    Zamieniłem kable przy wtryskiwaczu ale w układzie takim jak jest obecnie - nie pomogło. Nie zamieniałem tych o których mówisz między sobą. W tej chwili jest tak, że czerwony z czarnym dochodzi do wtryskiwacza a sam czerwony idzie chyba do ECU - i to wszystko na brązowym przewodzie wtyskiwacza. Tego zamienić nie próbowałem - jutro sprawdzę. Natomiast do drugiego przewodu od wtryskiwacza ( czerwony z białym paskiem) jest podpięty przewód (czerwony z zielonym paskiem) i on odchodzi dalej do wiązki. Dzięki za info.

    Przeglądałem teraz schemat i faktycznie sam czerwony powinien iść na wtryskiwacz a czerwony z czarnym do kompa - już nie mogę się doczekać żeby to sprawdzić.:D

    I sprawdzone - przewody były zmienione - teraz wszystko jest dobrze. Dzięki za podpowiedź.