Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód gaśnie po dodaniu gazu

06 Maj 2010 20:11 5638 11
  • Poziom 16  
    witam
    Samochód seat Ibiza 1,3 rok 94 instalacja I generacji mój problem polega na tym gdy samochód stoi na postoju 30 sek ( i ogólnie gdy chce ruszyć a najbardziej wkurzające jest to gdy cofam do tyłu :( ) na wolnych obrotach i po lekkim dodaniu gazu obrotu zaczynają spadać samochód gaśnie gdy dodam więcej gazu obroty najpierw lekko maleją dopiero wzrastają dodam że dzieje się to tylko na gazie na benzynie jest ok .
  • Poziom 39  
    regulacja parownika a dokładniej należy nieco zmniejszyć napięcie membrany
    opcja druga - membrana jest stara i sztywna - do wymiany
  • Poziom 16  
    kwok napisał:
    regulacja parownika a dokładniej należy nieco zmniejszyć napięcie membrany

    W jaki sposób zmniejsza się napięcie membrany ?
  • Poziom 39  
    łojezu - kręcąc śrubką ale nikt ci nie powie którą bo nic nie napisałeś o parowniku tzn jaki jest (marka typ)
    druga sprawa to ta twarda membrana - jeśli inst jest starsza niż dwa lata to można się tego spodziewać
    trzecia - jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia to lepiej pojedź do gazownika bo potem jak zdrowo pokręcisz będziesz pisał następne posty
  • Poziom 16  
    Parownik posiadam brc 70 kw
    Samochód gaśnie po dodaniu gazu
    Membrana już trochę ma ale chyba nic nie stoi na przeszkodzie spróbować regulacji
  • Poziom 20  
    A ile ma ta instalacja gazowa lat lub przebiegu? Być może trzeba spuścić kondensat z parownika?
  • Poziom 16  
    Kondensat był nie dawno spuszczany nic nie pomogło
  • Poziom 20  
    No ale jaki przebieg, da to jakieś pojęcie o usterce. Filtr powietrza kiedy wymieniany?
  • Poziom 16  
    Co do przebiegu to nie jestem jego pewien samochód mam od niedawna więc ile ma przejechane co było wymienione jest mi nie wiadome. Poszperałem w necie i znalazłem opis regulacji reduktorów brc ,, wkręcić mosiężno śrubkę do oporu śrubą na inbus ustawić tak aby silnik był na skraju zgaszenia wyregulować obroty mosiężno śrubkę" Czy jest to poprawne procedura ?
  • Poziom 20  
    Wydaje mi się, że może być konieczna wymiana bebechów w parowniku. Jakieś membrany, gumki, być może nawet ośki dźwigienek. A tak w ogóle to nie dostałeś papierów od gazu razem z samochodem? Przy przeglądzie okresowym musisz je mieć i przedstawić diagnoście.Tam wszystko jest napisane, data założenia gazu, typy i rodzaje osprzętu i takie tam. A co do regulacji wolnych obrotów, to powinno się to dać zrobić śrubką dostępną bez narzędzi, mosiężną zresztą. Zostaje jeszcze wymiana filterka gazu na wejściu do parownika. Może być on zintegrowany z elektrozaworem przed parownikiem. Ja w swoim sprzęcie reguluję wolne obroty na wyczucie, aż silnik równo pracuje. Jeżeli na wolnych obrotach chodzi równo, to tak jak wyżej pisałem, lub trzeba poszukać może jakiejś nieszczelności na drodze parownik-gaźnik lub zespół wtryskowy, nie wiem co ty tam masz. To na razie tyle, co przyszło mi do głowy.
  • Poziom 20  
    Doszedłeś w końcu do rozwiązania problemu?
  • Poziom 16  
    Zmniejszyłem napięcie membrany ( przez popuszczenie śrubki tej na inbus ) i powiem że jest wyraźna poprawa lecz do końca wszystkiego nie sprawdziłem ponieważ mam problem ze skrzynią którą nie dawno wstawiłem więc jak się z nią uporam w tedy wszystko sprawdzeń.
    Pozdrawiam