Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF III 1,9D 1994 Poszarpany pasek wieloklinowy

06 Maj 2010 21:13 8248 7
  • Poziom 9  
    Witam
    posiadam samochód VW Golf III 1,9D rok 1994. Zwracam się do forumowiczów z zapytaniem o możliwą przyczynę konieczności częstej wymiany paska wieloklinowego (to ten biegnący przez rolkę alternatora). Pasek wymieniam średnio co 5 tys km, przy czym jest on już poszarpany oraz wytarty od strony rowków. Pasek zaczepiony jest o alternator (działa jako napinacz), koło pasowe silnika oraz koło pasowe - chyba pompy wody. Dziwną wydaje mi się sprawa koła od pompy wody, które jest "gładkie" i nie posiada rowków.... Nie wiem czy tak ma być czy też powinno ono posiadać rowki. A może jest jeszcze jakaś inna przyczyna częstego niszczenia paska wieloklinowego.

    Pozdrawiam
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 43  
    Za duże napięcie paska może być przyczyną. Brak ząbków na jakimś kole nie jest kłopotem, zwłaszcza jak kontakt jest dobrzy a zapotrzebowania na moc nieduże.
  • Osprzęt kablowy
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Ja zakładam zawsze pasek długości 925(oryginalnie 923) i trochę to pomaga bo jest mniej napięty.
  • Poziom 17  
    Dziwnie to wygląda ze rowki biegną po gładkim,ale w tym modelu każdy tak ma.Zerknij lepiej na napięcie paska, czy nie ma luzów na którymś z kół o czy pasek równo po nich chodzi oraz czy nie ma zagięć na rowkach bo różnie bywa.
  • Poziom 39  
    Jeżeli masz sprzęgielko na alternatorze to ono może czynić takie spustoszenie, oczywiście wtedy gdy jest zatarte.
  • Poziom 26  
    Nigdy w życiu nie spotkałem golfa 3 ze sprzęgiełkiem na altku...
  • Poziom 18  
    Zakładaj dobrej jakości pasek.Czy jest osłona plastikowa od prawego koła jezdnego?Jej brak ma duży wpływ na zużycie paska.Naciąg jest sprężyną pod alternatorem,wystarczy poluzować śrubę górną i dolną a sprężyna sama go naciągnie .
  • Poziom 9  
    Dziękuję za podpowiedzi, spróbuję z tym paskiem pokombinować może faktycznie są różne długości??? Ostatnio poluzowałem go trochę ale natychmiast zaczął ćwierkać. Wrócił więc do ustawień poprzednich no i zobaczymy ile teraz pochodzi. Nadkola są założone, więc wątpię czy jakieś zabrudzenie paska i kół pasowych mogłoby mieć wpływ na takie zużycie