Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Primera P11 144 problem z obrotami biegu jalowego

krystian2 06 Maj 2010 22:45 11061 7
  • #1 06 Maj 2010 22:45
    krystian2
    Poziom 14  

    Witam mam problem w samochodzie z obrotami biegu jalowego. Auto to Nissan Primera P11 144 2.0 litra 2001 rok po lifcie silnik SR20DE. Po wyczyszczeniu czujnika przeplywu i przepustnicy z nagromadzonego nagaru pojawily sie problemy z biegiem jalowym. Po odpaleniu zimnego samochodu obroty ok 2 tys potem sukcesywnie spadaja do 1000 1200 i nie nizej. Wczesniej bylo 750. Po podpieciu komputera nie wykazal zadnych bledow TPS przy zamknietej przepustnicy wskazuje wartosc 0, wskazania przeplywomierza prawidlowe wartosci zmieniaja sie w zaleznosci od obrotow. Nie moge zmniejszyc tych obrotow. Przeprowadzilem procedure opisana w serwisowce dla mojego silnika (odpiecie na okreslony czas czujnika TPS przy pracujacym silniku) i nic to nie zmienilo. Jesli macie jakies sugestie prosze o pomoc.

    1 7
  • Pomocny post
    #2 06 Maj 2010 23:23
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #3 06 Maj 2010 23:48
    andrend
    Poziom 26  

    odłącz aku podłącz i daj mu spokojnie popracować do załączenia wentylatora. Pozdrawiam.

    1
  • #4 15 Maj 2010 14:02
    krystian2
    Poziom 14  

    Dziekuje za szybkie odpowiedzi. Z autem bylem w serwisie i tez maja problem z ustawieniem wolnych obrotow przy pracy na biegu jalowym obliczone obciazenie (calculated load) wynosi 23% na biegu jalowym a to podobno za duzo tak jak by komputer widzial zalaczony jakis odbiornik. Sposob z odlaczaniem akumulatora tez nie pomaga. Problem w tym ze przeplywomierz pokazuje za duzy przeplyw powietrza w dolocie (przeplywka sprawna) prawdopodobnie przyczyna blednych wskazan moze byc uszkodzony zaworek odpowiertrzenia korbowodu silnika. Co najciekawsze po wylaczeniu silnika na cieplym motorze przeplywomierz pokazuje przeplyw na poziomie 0,25 g/s a po wymontowaniu z dolotu czujnika przeplyw rowna sie 0 moze ktos ma sensowne wytlumaczenie.

    1
  • Pomocny post
    #5 15 Maj 2010 14:49
    cichy lis
    Poziom 28  

    Witam, mam w sumie ten sam problem :-(
    Puki co nie byłem serwisie ,ale zamierzam więc proszę o podpowiedź gdzie znajduje się jakiś sensowny serwis Nissana w okolicach Wawy/ Siedlec

    Bym napisał co u mnie wykryło

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Maj 2010 11:05
    *gość*
    Poziom 10  

    W P11.144 autoadaptacja zazwyczaj nie pomaga. Po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba skorygować ustawienie śrubki ograniczającej domykanie przepustnicy. Wyczyszczona przesłona nie domyka przepływu i stąd podwyższone obroty biegu jałowego.

    0
  • #7 29 Maj 2010 17:15
    cichy lis
    Poziom 28  

    Ostatecznie rozebrałem co się dało i całą przepustnicę umyłem- Do czysta- sporo nagaru w niej było ;/

    Efekt bardzo zadowalający:-) Obroty chyba w normie- nie ma przygasania, obroty są stabilne. Choć dopiero jeden dzień od dokonania czyszczenia- sprawdzę jak się będzie zachowywać w innych warunkach i na zimnym itp.

    0
  • #8 30 Maj 2010 22:54
    krystian2
    Poziom 14  

    Dokladnie tak jak "gosc" napisal. Pamietalem ze w czasie czyszczenia wlana benzyna ekstrakcyjna zatrzymywala sie na przepustnicy a po czyszczeniu zrobila sie szczelina. Ruszylem srube regulacji przepustnicy (zreszta nie bylem pierwszy bo lakier juz byl zerwany) wykrecilem ustawiajac na zadane obroty (domkniecie przepustnicy) w moim przypadku 850 bo ksiazkowe 750 wydawaly sie za niskie. Nastepnie co bardzo wazne skorygowalem ustawienie czujnika TPS tak aby wskazywal 0 przy zamknietej przepustnicy. I jeszcze jeden objaw po wyrzuceniu na luz lub zmianie biegow obroty spadaja najpierw na 1200 a po chwili na 850 objaw prawidlowy dla Primer. Opis ustawienia dotyczy silnika SR20DE 2 litry benzyna nie wiem jak jest w silnikach QG. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

    1