Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis (2003) 2.0 Benzyna VVTI - zuzycie paliwa

greg31k 07 May 2010 01:09 32654 11
Renex
  • #1
    greg31k
    Level 9  
    Witam wszytkich

    Jestem posiadaczem Toyoty Avensis D4 - 2.0 Benzyna VVTI z 2003 r. Zuzycie paliwa wynosi w cyklu mieszanym - ( miasto/ trasa ) od 11.5 l/ 100 km do 15.6 l / 100 - zima.( jazda spokojna bez gwaltownego przyspieszania) Dane katalogowe mowia o 8,1l/100km . Silnik typ 1AZ-FSE. - benzyna z pompo- wtryskiwaczami (FUEL SYSTEM: D4:DIRECT-INJECTION GASOLINE ENGINE ) .W czym jest problem ze auto az tyle pali? Czy jest to problem z komputerem sterujacym (CPU) wtryskiem/zaplonem ? Zle oprogramowanie do tego komputera ? Wada techniczna ? Uszkodzone pompowtryski ? Uszkodzony ktorys z sensorow ukladu wtryskowego lub silnika ?Problem z rozrzadem ? Auto ma przejechane 113 tys km i mialo z niewiadomych przyczyn wymieniony lancuch rozrzadu.Silnik pracuje bez zgrzytow, zapala prawidlowo.Niestety nie dokonalem pomiarow na analizatorze spalin.

    Jesli ktory kolegow fachowcow moze mi podpowiedziec jak rozwiazac ten problem duzego spalania i co jest jego przyczyna serdecznie z gory dziekuje. Ponizej zamiszczam linki z opiniami uzytkownikow i linki z danymi katalogowymi.

    http://www.autocentrum.pl/spalanie/toyota/avensis/ii.html

    http://ultimatespecs.com/index.php?brand=48&model=825&car=5186&option=4&country=en

    Toyota Avensis (2003) 2.0 Benzyna VVTI - zuzycie paliwa


    Prosze o pomoc.

    Grzegorz.
  • Renex
  • #2
    Mariusz O
    Level 17  
    Myślę że spalanie jest w normie dla takiego silnika.
    Zwróć uwagę na średnią prędkość auta jaką podaje komputer, jeśli podaje np 25km/h ( w mieście ) to oznacza że wszystko jest OK. Sugeruje że warunki drogowe mogą być powodem większego zużycia, np większy ruch na drodze, częste postoje itd.
    Ile auto spala w trasie ?
    Przyczyn zwiększonego zużycia paliwa jest wiele, powodem mogą być błahostki np.
    Niskie ciśnienie w oponach, zła zbieżność kół, wadliwy układ hamulcowy, zapchany filtr powietrza, ciężka noga, zła technika jazdy (nie ekonomiczna).
  • #3
    greg31k
    Level 9  
    Witam

    Pomimo ze od zamieszczeni tego tematu minelo juz dosc sporo czasu chcialbym dolaczyc fotki i napisac co bylo przyczyna duzego zuzycia pliwa.Otorz po dokladnym rozpatrzeniu problemu i wnikliwych ogledzinach elementow ukladu dolotowego oraz elemtow recylkulacji spalin doszedlem do wniosku ze uszkodzony jest " karnister recylkulacji spali" z wkladem wegla aktywnego w srodku.Posiada on w srodku zaworki ktore potrafia sie zapchac przepalonym olejem silnikowym.Element nie podlega naprawie a wymianie na nowy. Mozna sprobowac rozciac ta banke i sprobowac przemyc zaworki umnieszczone w srodku z tym ze nie wiem czy "spawacze plastiku" ponownie skleja go szczelnie i czy caly zabieg zda egazmin pod katem pracy zaworkow. Zdejmujac plastikowy kolektor dolotowy zauwazylem tez duza ilosc nagaru na przepustnicach ssania automatycznego ktore wedlug mnie nie domykaly sie do konca gdy zawor podcisnieniowy uruchomial sie po nagrzaniu silnika.

    Oglnie rzecz biorac przyczyna ktora doprowadza do tego stanu rzeczy jest stosowanie zlego oleju silnikowego i nie wymienianie go na czas w ktorym trzeba by to zrobic.Koszt elemntu w ( 2011 - kwiecien ) byl okolo 1200 PLN. Po wymianie na nowy spalanie wynioslo w moim przypadku 8.2 - 8.5 L z tym ze niestety przez niedbalego poprzednika ucierpiala tez pompa wysokiego cisnienia tloczaca paliwo napedzana od walka rozrzadu.
    Jesli ktos ma jakies watpliwosci prosze zdjac pokrywe zaworow i sprawdzic jak wygladaja walki rozrzadu.Jesli sa zasmarowane przepalona "galareta" to prosze sie nie ludzic ze nie jest to przyczyna usterki spalania powyzej 11 - 12L a nawet 14,5 na trasie.

    Prosze o komentarze osob ktore mialy problemy z tym silnikiem.

    Pozdrawiam.
  • Renex
  • #4
    rednask
    Level 14  
    dobrze wiedzieć że coś takiego się może stać - to są naprawdę przydatne uwagi .
    Ale mimo tych usterek to chyba warto mieć taki silnik ?
  • #5
    greg31k
    Level 9  
    Witam

    Warto miec taki silnik. Uwazam ze kazdy silnik ma swoje wady i zalety. Szkoda tylko ze sa problemy z zalozeniem do niego instalacji LPG.
  • #6
    bartek_j
    Level 35  
    "Przepustnice ssania" w kolektorze. Człowieku, nie wiesz -> nie pisz bzdur.
    "Karnister recyrkulacji spalin" -> kolejna bzdura. Fakt, filtr z węgla aktywnego jest w środku. Ale nie ma on nic wspólnego ze spalinami.
    I uwierz mi, nie ten nieszczęsny pochłaniacz par paliwa był problemem w twoim przypadku... W zasadzie bez niego (tylko z zaślepionym wężykiem) silnik pracuje dokładnie tak samo dobrze, tylko nie spełnia norm emisji.
    Problemem u ciebie były prawdopodobnie zacięte / nie działające przepustnice układu zawirowania mieszanki (a nie przepustnice ssania jak to ładnie nazwałeś).
  • #7
    rednask
    Level 14  
    greg31k wrote:
    Witam

    Warto miec taki silnik. Uważam ze każdy silnik ma swoje wady i zalety. Szkoda tylko ze sa problemy z założeniem do niego instalacji LPG.


    Chciałem właśnie zapytać o instalacje LPG do takiej toyotki
    Na co uważać co montować jaką instalacje itp by nie paliła za dużo i koszty nie były okrutne ale utrzymać moc i inne uciechy :)
    Dodam że będę szczęśliwym posiadaczem nowej avensis 1,8 lub 2,0 ale za 4 mieś i naprawdę wszystkie uwagi mnie interesują by z czymś nie wtopić . nawet nie wiem jaki silnik czy ten 1,8 czy 2,0 benz - (diesel odpada z zasady )
  • #8
    bartek_j
    Level 35  
    Silnik z bezpośrednim wtryskem benzyny -> aktualnie nie gazowalne. Tzn niektóre się daje, ale jest to nieopłacalne lub niedopracowane. Odpuścić ten silnik jezeli chcesz mieć gaz. Z resztą silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny bym w ogóle sobie darował. Jakieś niedopracowane toto, no może poza FSI.
  • #9
    rednask
    Level 14  
    dokładnie o jakim silniku piszesz bartek o 1,8 czy 2,0

    wnioskuje że bardzo droga instalacja :( - ale przy trzymaniu go 10 lat bo na pewno innego za ten czas nie będzie mnie stać kupić instalacja nawet bardzo droga zwróci się z nawiązką .

    Jeśli piszesz o 2,0 benz czy 1,8 l jest od tej wady wolny czyli nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa?
  • #10
    bartek_j
    Level 35  
    Nie. Nie chodzi o cenę instalacji, tylko o działanie silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny (prosto do cylindra, nie do kolektora ssącego jak zwykle) na LPG. Instalacje te co są teraz działają kulawo, palą dużo gazu i podbierają też benzynę (silnik nie chodzi w 100% na LPG, tylko w pewnej porporcji LPG do benzyny). Dodatkowo tego LPG palą też jakoś podle dużo.
    Jedyna obiecująca instalacja to LPDi gdzie wykorzystywane są bezpośrednie wtryskiwacze benzyny i instalacja chodzi w 100% na LPG, ale ma za to inne wady. No i jest tylko do FSI.

    Podsumowując: należy odpuścić sobie silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny jeżeli LPG jest rozważane.
  • #11
    greg31k
    Level 9  
    Bartek_ j - pomyliles sie z "zacięte / nie działające przepustnice układu zawirowania mieszanki". Akurat tak jak opisalem swoj przypadek , trafilem wszytko w 10.

    Pozdrawiam
  • #12
    bartek_j
    Level 35  
    Nie wiem o co ci chodzi. Miałeś problem z przepustnicami zawirowania w kolektorze ssącym. To ma oczywisty wpływ na osiągi i spalanie.
    Problem z pochłaniaczem par paliwa (zwanym mylnie "kanistrem") nie ma nic do rzeczy i jest bez znaczenia.