Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1994 silnik 1.8 nie widzi czujnika wału

saly 07 Maj 2010 06:40 4491 25
  • #1 07 Maj 2010 06:40
    saly
    Poziom 32  

    Witam
    Auto jak wyżej, sterownik silnika to SIMTEC56, nr 90 519 065.
    Sterownik wywala czujnik położenia wału właściciel wymienił bo mu kazali w innym warsztacie i nic.
    Czujnik między pinami czujnika to 1 i 2 (piny sterownika 3 i 21 ) ma jakieś 500Ω, pomiędzy pinem czujnika 3 i 2 (piny ster 2 i 21) lub pinem czujnika 3 i 1 nieskończoność, jest to czujnik indukcyjny prawda.
    Wywala błąd czujnika nawet na zgaszonym silniku, nie da się skasować błędu. Żadnej różnicy czy czujnik wpięty czy nie.
    Kable podzwonione są ok.
    Czy padł sterownik silnika czy jednak coś nie tak z tym czujnikiem wału.

    0 25
  • SterControl
  • Pomocny post
    #2 07 Maj 2010 08:03
    wloc
    Spec od samochodów

    oporność się zgadza jeśli kable ok to sterownik trzeba podłożyć

    0
  • SterControl
  • Pomocny post
    #3 07 Maj 2010 08:13
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 11 Maj 2010 15:51
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #7 11 Maj 2010 22:30
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #8 11 Maj 2010 22:37
    matrixs
    Poziom 25  

    Jeżeli czujnik padł to tylko podmiana na oryginalny. Żadne podróbki nie chodzą.

    0
  • #9 11 Maj 2010 22:42
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 11 Maj 2010 22:42
    saly
    Poziom 32  

    Czujnik podstawiany z chodzącego auta i nic.
    Nie wiem jaki wynalazek założony teraz w ty aucie bo brak opisu, ale nie simens.

    Czujnik był wymieniany bo silnik wywalił kopyto na pierwszym garze i rozwalił kable czujnika, czujnik wymieniony razem z motorem.

    Sprawdzałem oscyloskopem i przebiegi z czujnika eleganckie
    b łędu nie da się skasować nawet jeśli mototr nie chodzi.

    0
  • Pomocny post
    #11 11 Maj 2010 22:43
    adam7009
    Poziom 38  

    A od starej omegi B 2.0 nie podejdzie?Modele do 95.Chodzi o sterownik

    0
  • #12 11 Maj 2010 22:47
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 15 Maj 2010 06:44
    saly
    Poziom 32  

    Okazuje się że czujniki które podstawiałem to czujniki indukcyjne jak również czujnik który w tej chwili zamontowany jest w aucie nr 0 261 210 030, na tym na pewno nie będzie działać bo to indukcyjny.
    Klient przywiózł mi oryginalny czujnik który został uszkodzony przy uszkodzeniu korbowodu, ma on nr 5WK90541Z Simens jest to czujnik halla.
    Polutowałem pourywane kable ale komp dalej nie widzi czujnika, być może wejście sterownika zostało uszkodzone przy zwarciu przewodów kiedy korbowód rozwalił kabel albo oryginalny czujnik jest uszkodzony.
    Zamawiam oryginał czujnik i ewentualnie wtedy szukam sterownika silnika



    A to 5WK90541Z
    Astra F 1994 silnik 1.8 nie widzi czujnika wału

    0
  • #15 16 Maj 2010 20:36
    adam7009
    Poziom 38  

    masz złe zdjęcia i dane bo powinien byc czujnik indukcyjny w tym simtecu

    0
  • #16 17 Maj 2010 06:11
    saly
    Poziom 32  

    W intercarsie pod tym samym nr do tego samego silnika występują dwa rodzaje indukcyjny i halla. Zamówiłem dzisiaj oryginał simensa po nr który odczytałem z czujnika który kiedyś działał w tym aucie.
    Intercars przy oryginalnym czujniku Simensa nie podaje zdjęcia i rezytancji ani info czy to indukcyjny czy hall.

    Opel to chyba jedyna firma która ma tak nasrane w tych czujnik sto tysięcy rodzaji i podróby nie chodzą. A klient jak słyszy cene 300 za czujnik do auta za 2000zł to dostaje paraliżu.

    0
  • #17 18 Maj 2010 22:28
    saly
    Poziom 32  

    Auto zrobione, czujnik Simens z oryginału 250zł.
    Mechanik założył czujnik z kosmosu i to mnie zmyliło i nie wiedziałem jaki powinien być, dlatego po podstawieniu kilku czujników indukcyjnych myślałem że komp uwalony.
    Ale te auto chyba ma jednak hall, między pinami pełne przejści i 12om, inukcyjny ma chyba coś koło 500 om.

    0
  • #18 18 Maj 2010 22:40
    ociz
    Moderator Samochody

    saly napisał:
    W intercarsie pod tym samym nr do tego samego silnika występują dwa rodzaje indukcyjny i halla.

    Bo intercars ma bajzel w katalogu. Z tego co ja się orientowałem to tylko hall tam występuje. Silnik to C18XEL, sterownik Siemens SIMTEC 56.1 jakby kogoś interesowało.

    0
  • #20 19 Maj 2010 22:27
    adam7009
    Poziom 38  

    jesteś w błędzie ,ten czujnik to indukcyjny jeśli ma przejścia.

    0
  • #22 19 Maj 2010 23:11
    ociz
    Moderator Samochody

    W sumie jakby się zastanowić nad zasadą działania hallotronu to jednak kolega adam7009 ma rację, to musi być czujnik indukcyjny tylko trochę inny, tak samo ten przy wałku rozrządu.

    0
  • Pomocny post
    #23 19 Maj 2010 23:22
    adam7009
    Poziom 38  

    Przerabiałem te tematy kilka razy,jest fazowo-indukcyjny.Hall nie ma przejscia ,nie zmierzysz miernikiem i wystepuje w simtecu 56.5

    0
  • #25 05 Lis 2011 19:46
    Jacgal
    Poziom 8  

    Witam uczestników forum. Mam także problem z czujnikiem płożenia wału w astrze z 1997 roku silnik 1,6 16V (tak sądzę) Może ktoś miał taki problem i udało mu się go rozwiązać.
    Otóż zapala się lampka ta od silnika, ale nie zawsze. Niekiedy po wyłączeniu na chwilę silnika wszystko wraca do normy tzn po ponownym odpaleniu już się nie pojawia.Przez jakiś czas jest ok. Zapala się np przy redukcji gdy silnik dostanie obrotów. Innym razem zapali się w czasie jazdy, czasem pomaga wyłączenie i uruchomienie ponowne ale nie zawsze. W czasie jazdy gdy świeci się owa lampka raz silnik pracuje raczej normalnie innym razem warczy głośniej i całym autem trzęsie na wolnych obrotach. na wyższych jedzie całkiem dobrze. Czy to wina czujnika? Może ktoś miał podobny problem i jak go rozwiązał. pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

    0