Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Matiz brak iskry, immo ok

robert7887 07 Maj 2010 14:58 12537 40
  • #1 07 Maj 2010 14:58
    robert7887
    Poziom 10  

    Witam szanownych kolegów, potrzebuje pomocy, a więc, pacjent to Daewoo Matiz mojej żony, brak iskry ,tzn. iskra jest tylko 1 raz podczas kręcenia i cisza, napisze w odnośnikach co zrobiłem:
    -lampka immo gaśnie(czyli immo można wykluczyć)
    -czujnik optyczny wymieniony na nowy---bez zmian
    -zasilanie dochodzi do cewki i dochodzi też do czujnika optycznego
    -jak wezmę czujnik optyczny w rękę i poruszam tarczką to iskra jest i wtryski cykają
    -lampka check też gaśnie na zapłonie pompa chodzi normalnie po zapłonie
    -odpielem też kondensator przeciwzakłóceniowy też bez zmian

    i to by było wszystko , Panowie co jeszcze sprawdzić?

  • #2 07 Maj 2010 15:04
    invector
    Poziom 18  

    Po stronie pasażera od spodu deski masz kostkę do autodiagnozy. Zewrzyj odpowiednie piny a wybłyska Ci błędy. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz w sieci. Sprawdź jeszcze stacyjkę, możliwe że podczas kręcenia rozrusznikiem rozłącza zasilanie.

  • #3 07 Maj 2010 15:06
    robert7887
    Poziom 10  

    kostka stacyjki podmieniana i jest ok, check gaśnie czyli nie ma błędów

  • #4 07 Maj 2010 15:08
    Michcio 88
    Poziom 16  

    Sprawdź kolego ECU...

  • #5 07 Maj 2010 15:10
    robert7887
    Poziom 10  

    zapomniałem dopisać, w rodzinie jest 2matiz, i podmieniałem też cały ECM, i puszkę immo i nadal nie pali, a mój zestaw czyli ECM i puszkę immo wstawiłem do chodzącego matiza i 2 matiz odpalił, ręce opadają

  • #6 07 Maj 2010 17:19
    wojtekryba
    Poziom 32  

    dokładnie wyczyść kopułke od wewnątrz ( do idealnej suszy) to dziwne ale ostatnio przerabiałem temat,sprawdzałem wszystko, od impulsów na wtryskach ,rozrządu itd a pomogła sucha szmata, co ciekawe czyściłem nawet styki wewnątrz kopułki ale nie przetarłem jej wnętrza i była lipa.

  • #7 07 Maj 2010 18:12
    robert7887
    Poziom 10  

    ja wogóle nie mam impulsu na cewkę, kopułka w tym momencie nie ma znaczenia...

  • #8 07 Maj 2010 19:08
    wojtekryba
    Poziom 32  

    jak nie masz impulsu na cewke jak twierdzisz że poruszacz tarczą optyka i cykaja wtryski ?

    A może Ci się wogóle wałek nie kręci ?

  • #9 07 Maj 2010 19:14
    robert7887
    Poziom 10  

    wałek się kręci, trzymam czujnik optyczny w dłoni i jak pokręcę tarczką to iskra przeskakuje, a jak czujnik jest przykręcony razem z aparatem zapłonowym, i jak zakręcę rozrusznikiem to iskra jest tylko 1 raz i wtryski te raz cykną i koniec

  • #10 07 Maj 2010 19:25
    wojtekryba
    Poziom 32  

    wszystko wskazuje jednak na uszkodzenie czujnika obrotów ( podmieniałeś cały aparat ?)

  • #11 07 Maj 2010 19:48
    robert7887
    Poziom 10  

    jeszcze nie podmieniałem, jutro podmienię, tylko to pozostało, ale na starym jak i na nowym czujniku jest to samo

  • #12 07 Maj 2010 20:24
    marekfiesta
    Poziom 19  

    miałem takie przypadki kilka razy wymiana na inny aparat zapłonowy autko lata.Poczytać w necie wiele pisze że te aparaty są wadliwe.na alegro są ludzie co naprawiają ten modół.

  • #13 07 Maj 2010 20:40
    DJTiesto
    Poziom 17  

    Zobacz czy jest zasilanie na zewkę zapłonową.

  • #14 07 Maj 2010 20:59
    robert7887
    Poziom 10  

    -zasilanie dochodzi do cewki i dochodzi też do czujnika optycznego

  • #15 08 Maj 2010 07:00
    emeryt2
    Poziom 42  

    Z tego wynika , że zespół optyczny ma przywarcie do masy .

  • #16 08 Maj 2010 11:07
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam .Miałem takie przypadki, że jak kręciłem wałkiem aparatu na zewnątrz to iskra była. Winny może być akumulator , masa silnika, rozrusznik( za duży pobór prądu) i kostka stacyjki ale to sprawdzileś. Jak pali na pych to szukaj przyczyny tak jak napisałem. Pozdrawiam.

  • #17 08 Maj 2010 14:06
    robert7887
    Poziom 10  

    ale 2 czujniki i tak samo by było?? aku nowy sprawdziłem masy i są ok,

  • #19 08 Maj 2010 23:56
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Sprawdzić zasilania i masy sterownika, nie miernikiem a żarówką reflektorową. Prawda sama wyjdzie na jaw.

  • #20 09 Maj 2010 13:13
    robert7887
    Poziom 10  

    a możesz podać Kolego, Piny na których powinny być +12v na stałe i +12v po zapłonie i masy nr tych pinów,

    Z góry dzięki

  • #21 09 Maj 2010 14:35
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jak podasz rok produkcji, jaki silnik, ile koni.

  • #22 09 Maj 2010 15:07
    susu760
    Poziom 9  

    idę o zakład że masz uwalony aparat zapłonowy,standard w tych autkach.

  • #23 09 Maj 2010 15:08
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Podobno podmieniał.

  • #24 09 Maj 2010 16:41
    robert7887
    Poziom 10  

    rok 2000, 800cm3 pojemności

  • Pomocny post
    #25 09 Maj 2010 20:30
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32
    Zasilanie po stacyjce pin 24.
    Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa.
    Masa piny 2,3,18
    Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14

    Dodano po 11 [minuty]:

    Aparat zapłonowy Komputer:
    pin1>5
    pin2>33
    pin3>zasilanie po stacyjce
    pin4> masa
    Ekranowanie przewodów pin 31 komputera.
    .........................................................................

    Cewka:
    Jeden skrajny masa, drugi skrajny + po stacyjce, środkowy wysterowanie pin 28 komputera, ekranowanie j.w.

  • #26 09 Maj 2010 20:48
    robert7887
    Poziom 10  

    Pawel wawa napisał:


    Aparat zapłonowy Komputer:
    pin1>5
    pin2>33
    pin3>zasilanie po stacyjce
    pin4> masa
    Ekranowanie przewodów pin 31 komputera.
    .........................................................................

    Cewka:
    Jeden skrajny masa, drugi skrajny + po stacyjce, środkowy wysterowanie pin 28 komputera, ekranowanie j.w.


    Te połączenia sprawdziłem są ok, pozostało mi sprawdzić zasilanie sterownika, tak jak pisałem jak włączę zapłon , gaśnie dioda immo , pompa odpala, dobije ciśnienie i wyłącza się, kręcę iskra jest tylko 1 raz i wtryskiwacze cykną i koniec, i tak w kółko, jutro rozgryzę dziada :P

    Serdeczne podziękowanie kolego za podanie rozpiski na "tacy" , myślę że przyda się też innym na przyszłość, napisze jutro wieczorem ,jak poszło

    Pozdro


    P.s co do cewki to dochodzą 3 przewody + po stacyjce , i przewód czarno zielony impuls masy z kompa, i 1 przewód idzie do kondensatora i to wszystko

    A czy ekranowanie przewodów jest ważne?, czy tylko chodzi o zakłócenia?

  • #27 09 Maj 2010 21:03
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ważne bo ono eliminuje zakłócenia w układzie. Uszkodzone ekrany powodują czasem wypadanie zapłonów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podepnij zamiast cewki kontrolkę 1,2W 12V i zobacz czy jest kluczowanie. Jedną stroną kontrolki do plusa akumulatora a druga na środkowy przewód.

  • #28 09 Maj 2010 21:04
    robert7887
    Poziom 10  

    OK. Wszystko jasne

    Pozdro


    Robiłem tak jak piszesz, żarówka delikatnie mrugnie, leciutko

    Nie mam oscyloskopu żeby zbadać impuls z czujnika opto, ale wpiąłem miernik w 2 piny od impulsu i na zapłonie jest 4,5v, a w czasie kręcenia spada do 1,5v, ale tu chodzi o impulsy nie o volty, tylko tak napisałem

  • #29 09 Maj 2010 21:08
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jak jeden raz to szukaj dalej, zwłaszcza w wiązce aparatu zapłonowego.

  • #30 09 Maj 2010 21:10
    robert7887
    Poziom 10  

    jeszcze jeden szczegół, po odpięciu kostki od czujnika opto, w czasie kręcenia brak nawet jednego impulsu, czyli jak by odczyt z tego czujnika jakiś by tam był, tylko coś jak by zakłócało/blokowało ten impuls

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME