Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo Mk3 Benzyna 1.8 - Kolektor dolotowy Gasnie silnik

krzaquu 07 May 2010 16:44 30667 15
  • #1
    krzaquu
    Level 10  
    Witam

    Mam problem ostatnio zauważyłem (przypadkowo), że mam przerwany gumowy przewód z kolektora dolotowego. Nie wiem dokładnie za co jest odpowiedzialny nie mogłem nigdzie znaleźć pełnego opisu silników. Poniżej fotka

    Mondeo Mk3 Benzyna 1.8 - Kolektor dolotowy Gasnie silnik

    Mój problem dotyczy właśnie tego przewodu po wymianie na nowy kilka razy zgasł mi samochód w czasie jazdy na wolnych obrotach.

    Czy mógłby mi ktoś doradzić co jest nie tak.

    Dzięki za pomoc.
    Damian
  • #2
    krzaquu
    Level 10  
    Czy ktoś wie za co odpowiedzialna jest ta gumowa rurka?
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    krzaquu
    Level 10  
    Do czego ta rurka jest podłączona to chciałbym się dowiedzieć od ludzi z tego forum, przeglądnąłem wiele wątków ale nie znalazłem informacji opisujących ten element, ani także zdjęć takich, na których mógłbym przedstawić element.

    Widoczny na zdjęciu koniec zasysa wiec albo powietrze albo spaliny? Na początku myślałem że to EGR ale raczej nie występuje w silnikach benzynowych. Może to coś związanego z podciśnieniem.

    Próbowałem także znaleźć książkę serwisowa do tego modelu ale w necie udało mi się zassać
    Sam naprawiam Ford Mondeo 2000-2007
    Instrukcja obsługi Ford Mondeo.

    Może ktoś ma jakąś lepsza literaturę godną polecenia?

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Znalazłem opis po rusku i na poniższym zdjęciu jest to element nr 9 do którego dochodzi rurka.

    Mondeo Mk3 Benzyna 1.8 - Kolektor dolotowy Gasnie silnik

    9 — Электромагнитный клапан вихревой заслонки,
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    krzaquu
    Level 10  
    Odświeżam temat, czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego gaśnie mi samochód po wymianie gumowego przewodu. Fotka powyżej.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki.
    Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D
    A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów.
    Wątpię czy ma to wpływ na to że silnik gaśnie, no chyba że jest nieszczelność przy osi tyk klapek(przepustnic) i lewe powietrze ciągnie.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    krzaquu
    Level 10  
    ociz wrote:
    Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki.
    Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D
    A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów.
    Wątpię czy ma to wpływ na to że silnik gaśnie, no chyba że jest nieszczelność przy osi tyk klapek(przepustnic) i lewe powietrze ciągnie.


    Nie sądzę by miało to coś wspólnego z samym kolektorem.

    Po odłączeniu przewodu który zasysa chyba powietrze samochód działa bez zarzutów. Ale kiedy przewód podłącze do elementu który mam nadzieje dobrze wskazałem na poprzedniej fotce wtedy podczas jazdy prawdopodobnie przy sprzęgle i niskich obrotach samochód gaśnie Stalo mi się to 4 razy w na odcinku 50m.

    Na allegro znalazłem element wyglądający na ten który jest wskazany na powyższym diagramie.

    http://allegro.pl/item1031348556_ford_mondeo_mk3_2_0_czujnik_cisnienia.html#gallery

    I jest to czujnik ciśnienia. Nie wiem za co dokładnie jest odpowiedzialny ale czy mógłby mi ktoś napisać co się dzieje w momencie wadliwej pracy tego czujnika?

    Dzięki
    Damian
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    krzaquu wrote:
    I jest to czujnik ciśnienia. Nie wiem za co dokładnie jest odpowiedzialny ale czy mógłby mi ktoś napisać co się dzieje w momencie wadliwej pracy tego czujnika?

    Niebieskie djody na spryskiwaczach nie chcom wtedy świecić.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    krzaquu
    Level 10  
    W takim razie proszę o jakiś link do zdjecia jak wygląda elektrozawór. Bo generalnie element, który jest na rysunku który załączyłem wcześniej wygląda identycznie jak czujnik ciśnienia na allegro no chyba, że osoba sprzedająca sama nie wie co sprzedaje.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    krzaquu
    Level 10  
    Samochód oddałem do mechanika usterka zlikwidowana.

    Z góry dziękuje za pomoc