Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podlaczyc elektrozawor i czujnik poziomu gazu w butli?

07 Maj 2010 19:48 20051 12
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich forumowiczów z elektroda.pl. Jestem tu nowy a moje pytanie jest być może banalne a ja nie orientuje się w instalacjach gazowych. Proszę wiec o pomoc w zakresie jak w temacie. Mam Colta na wielopunkcie i instalacje KME Bingo S4. Mam tez panel sterowania połączony ze wskaźnikiem poziomu gazu w butli. Mój samochód nie chodzi na gazie. Po włączeniu zapłonu nie pala się tez żadne diody na panelu sterowania. Kupiłem to auto przed rokiem i przyjechałem nim na gazie. Pamiętam ze auto na gazie jak i na benzynie chodziło OK. Nie pamiętam czy wskaźnik paliwa działał. Auto stało przez rok i z tego co wiem jedyne co było odłączane to kable z tylu na butli. Nie pamiętam jakie i nie pamiętam jak. Teraz aby uruchomić go podłączyłem dwa kable niebieski i brązowy do elektrozaworu na butli. Próbowałem zmieniać polaryzacje bez skutku. Później przyjrzałem się schematowi podłączeń KME i doszedłem do tego że niebieski powinien być podłączony do plusa a masę wziąłem z butli. Doszedłem też do wniosku ze brązowy powinien isc do czujnika ilości gazu. Tak tez go podłączyłem-chociaż wg schematu KME Bingo powinien być on biały.Drugi przewód czujnika gazu zmasowałem.Mimo to auto dalej nie chodzi a diody na panelu sterowania sie nie świecą. Sprawdzałem centralka ma zasilanie-bezpieczniki OK. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co robię źle ze auto nie chodzi na gazie?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 14  
    Elektrozawór w butli wymaga podłączenia zasilania 12V po przełączeniu auta na gaz. Powinieneś wtedy usłyszeć puknięcie zaworu. Jeśli nie wiesz jak podłączyć przewody i nie jesteś pewien czy instalacja działa podłącz tymczasowe zasilanie do elektrozaworu w butli i spróbuj odpalić auto. Sprawdzisz w ten sposób czy elektrozawór jest sprawny. Spróbuj także sprawdzić miernikiem napięcia na przewodach dochodzących do butli. Powinny być 4 +12 po prezełączeniu na gaz, masa elektrozaworu, masa oporowego czujnika poziomu gazu i jego biegun dodatni lub 3(jeśli masy są prowadzone wspólnym przewodem). Sprawdź jeszcze zawór ręczny odcinający gaz z butli znajduje się na wielozaworze niedaleko elektrozaworu(jeśli auto było długo nieużywane możliwe że dla bezpieczeństwa został zakręcony). Jeśli auto długo stało nieużywana możliwe że uszkodziły się membrany w parowniku. Jeśli nie zapalają się żadne diody na panelu radze najpierw sprawdzić czy do centralki gazu dochodzi zasilanie możliwe że masz przetarty jakiś przewód lub przepalił się bezpiecznik.
  • Poziom 16  
    Spróbuj masę podepnij z jakiejś śrubki przy aucie ,problem mysle bedzie ze sterownikiem
  • Poziom 10  
    Wielkie dzięki za odpowiedz. Mam pytanie czy podpięcie plusa akumulatora na krotko nie uszkodzi centralki gazu? Jutro zastosuje się do Twoich rad. Dam znać co będzie jutro. Na razie jeszcze raz dzięki
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli podepniesz do zaworu to nie uszkodzi. Masz nie zasiloną centralkę, więc daruj sobie podpinania. Sprawdź żarówką 12V 21W zasilanie na centralce. Zakładam się, że żarówka nie zaświeci pełnym światłem lub w ogóle nie zaświeci.
  • Poziom 10  
    Zdazylem tylko sprawdzic napiecie za pomoca miernika uniwersalnego. Nie wiem czy to wystarczy ale zaraz po wpieciu sie w piny kabla centralki i po wlaczeniu stacyjki znalazlem napiecie 12V miedzy przewodami 1-czerwono-czarnym i 3 czerwonym.
    Miedzy innymi przewodami nie znalazlem napiecia. Samochodu nie udalo mi sie podlaczyc na krotko bo zaraz za chwile zatrzasnely mi sie drzwi z kluczem w stacyjce. Ale mniejsza o to. Czy uwazacie ze pomiar, ktorego dokonalem przesadza ostatecznie ze centralka gazu jest zepsuta? Czy mam szukac dalej? Niestety nie mam drugiej takie nawet na probe zeby sprawdzic...

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zawor reczny sprawdzony. Jest otwarty. Nie sprawdzalem jeszcze elektrozaworow, ale z tym sobie poradze jak tylko dostane sie do srodka-zatrzasnely mi sie drzwi z kluczem-cos mam pecha do tego auta. Czy podpiecie na krotko napiecia pod elekrozawory gazu w kazdym przypadku: uszkodzonej i nieuszkodzonej centralki gazu da efekt palenia sie diod na pulpicie poza tym ze przy sprawnym reduktorze auto zapali??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie da efektu palenia się diod.
  • Poziom 10  
    Na dzień dzisiejszy mam następującą sytuację-auto nadal nie chodzi na gazie.

    Na panelu nie palą się żadne diody nawet gdy naciskam przełącznik panela dłużej aby zapalić auto na gazie w trybie awaryjnym.

    1. Przewód niebieski z przodu auta podpiąłem do plusa zaworu gazowego na butli.
    2. Przewód brązowy z przodu auta spiąłem z przewodem czujnika poziomu gazu zamontowanego na wielozaworze butli.
    3. Drugi koniec przewodu z czujnika poziomu gazu podłączyłem do masy butli.
    4. Minus zaworu na butli zmasowałem.
    5. Sprawdziłem masy tam gdzie powinny być.
    6. Sprawdziłem zasilanie centralki -pin 1 i 11 centralki-jest napięcie.
    7. Jest prąd ze stacyjki.
    8. Sprawdziłem wszystkie połączenia wg schematu kme bingo s4.
    9. Sprawdziłem bezpieczniki na przewodach zasilających centralkę.

    Co jeszcze powinienem zrobić by auto zaczęło chodzić na gazie?
    Czy jedyną przyczyna może być uszkodzona centralka kme bingo?
    Proszę o pomoc bo już tracę cierpliwość. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
  • Poziom 10  
    Temat w dalszym ciągu nie rozwiązany i auto chodzi tylko na benzynie pomimo wymiany centralki na inna zakupiona na allegro-podobno sprawna i podlaczenia centralki gazowej do komputera za pomocą interfejsu USB. W toku prac i licznych kontaktów z KME pomoc techniczna ustaliłem kolejność dalszych prac w celu uruchomienia instalacji gazowej:
    1. Ponowne sprawdzenie poprawności podłączenia centralki gazowej -ciągłość przewodów, masy- wykonałem wszystko zgodnie ze schematem producenta KME
    2. Zwarcie ręczne przewodów białego i czarnego dochodzących do mikroprzełącznika pulpitu sterującego- bez rezultatu.
    3. Pytanie za browara: czy ktoś zna dokładnie te instalacje, jej słabe punkty i mógłby pomoc zwrócić uwagę na jakieś inne problemy związane z ta instalacja gazowa. Mi opadają już ręce. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Problem dalej nie rozwiązany. Za to pojawił się nowy. Silnik zaczął chodzić na 3 cylindry. Czy ktoś zna te instalacje od podszewki i wie dlaczego tak mogło się stać?Może jest to jakiś trop na drodze do wykrycia przyczyny niesprawności działania silnika na gazie? Po wypięciu jednej wtyczki z centralki gazowej i pozostawieniu tej drugiej emulatora samochód chodzi na 4 cylindry.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
  • Poziom 10  
    Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności:
    Dane auta i instalacji:
    Mitsubishi Colt 1.6 1997
    kme bingo s4
    Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju-rok
    Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod-nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania.
    Ostatnio auto momentami chodzi na 3 cylindry momentami na 4 przy mocniejszym wsadzaniu wtyczki.
    Co zrobiłem:
    1. sprawdziłem capienia na wtyczce dochodzącej do centralki:
    jest plus i minus od akum. , jest plus od stacyjki przy włączonej stacyjce
    2. sprawdziłem masy i ciągłość przewodów
    3. Kabel brązowy jest podłączony do minusa cewki zapłonowej dającej napięcie na 2 i 3 cylinder. W samochodzie sa 2 cewki.
    4. Sprawdziłem mikro przełącznik panelu sterowania-działa
    5. Próbowałem przełączyć instalacje na gaz przez zwarcie przewodu bialego czarnego i białego mikro przełącznika-bez skutku
    6. Kupilem na allegro używana centralkę bingo s4- też nie przełącza
    7. Sprawdziłem przewody dochodzące do panelu sterowania- były kiepsko zaizolowane-istniała możliwość zwarcia- poprawiłem czy ktoś wie czy mogła w ten sposób uszkodzić się centralka gazowa
    8. Kupilem kabel na viaken.pl do komunikacji z kompem
    9. Kabel zainstalował mi się w panelu sterowania na porcie 4
    ustawiłem w programie kme bingo ściągniętym ze strony producenta port 4. Program wyświetla mi brak komunikacji z centralka. Dioda kabla po podłączeniu do kabla diagnostycznego świeci eis.
    Proszę o pomoc
  • Poziom 10  
    Zamykam temat. Rozwiazalem problem sam. Niestety nawet producent i projektant centralki nie zbliżyli mnie do rozwiazania problemu. Okazalo sie ze przyczyna były kiepskie styki,choc nie wygladaly na takie złe pomiedzy centralka a okablowaniem. Po wymianie wtyczek wszystkie problemy zniknęly.
  • Poziom 2  
    Miałem to samo co kolega - były źle zarobione wtyczki przy centralce i przez to nie kontaktowały.